تاریخ انتشار: 1395/10/07 21:24
کد خبر: 239953

منتخب نیم فصل اول/پرسپولیس 3، تراکتور3،استقلال صفر

تیم منتخب نیم فصل اول لیگ برتر در حضور پرتعداد سرخپوشان تهرانی و تبریزی.
 منتخب نیم فصل اول/پرسپولیس 3، تراکتور3،استقلال صفر

نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر ایران بدون احتساب بازی تیم های ماشین سازی و سایپا به اتمام رسید و تیم پرسپولیس فاتح دور رفت بازی ها شد. در ادامه نگاهی می اندازیم به ترکیب منتخب بهترین های نیم فصل اول.

در ترکیب تیم منتخب، تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی با داشتن سه نماینده پیشتاز هستند همانگونه که در لیگ حرف اول را این دو تیم می زند. پس از آنها تیم های پیکان، فولاد ، سپاهان، نفت و ذوب آهن هرکدام با یک نماینده سهمی در تیم منتخب نیم فصل اول دارد.

نکته جالب توجه این است که تیم پرطرفدار استقلال تهران هیچ نماینده ای در بین تیم برترین ها ندارد.

دروازه بان :

علیرضا بیرانوند(پرسپولیس): دروازه بان این فصل تیم پرسپولیس روزهای عجیبی را پشت سر گذاشت. او در ترکیب سرخپوشان تهرانی خوش درخشید؛ لباس شماره یک تیم ملی را بر تن کرد و سپس به خاطر شکستگی دستش چند هفته دور از میادین بود اما نمایش منحصر به فرد دروازه بان خرم آبادی پرسپولیس باعث شد تا او بالاتر از رقبایی چون محمدرضا اخباری و مهدی رحمتی بهترین دروازه بان نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر لقب بگیرد. بیرانوند به جز 5 بازی که مصدوم بود در 10 بازی دیگر انتخاب نخست برانکو بود و در این تعداد بازی فقط سه گل دریافت کرد.

مدافعان:

خالد شفعیی (تراکتورسازی): مدافع خشن و جسور تراکتورسازی در این فصل یکی از ارکان موفقیت تیمش بود. خالد شفیعی با چهره خاصش در قلب خط دفاعی تراکتورسازی اینقدر خوب بود که عدم حضور محسن بنگر اصلا احساس نشد. این بازیکن باتجربه در کنار هادی محمدی زوج بسیار مطمئنی را تشکیل دادند و خیال قلعه نویی را بابت خط دفاعی راحت کردند.شفیعی به دلیل شم گلزنی بالایش در بعضی از مسابقات که کار تراکتورسازی گره می خورد برای مشارکت و گلزنی به خط حمله تیمش نیز کمک می کرد.

سیدجلال حسینی (پرسپولیس): 34 سال دارد اما مانند جوان های 20 ساله می دود و انگیزه دارد. 34 سال سن دارد اما تجربه اش مانند یک مرد مسن است. سیدجلال حسینی قوت قلب برانکو و هواداران این تیم به شمار می رود. شماره 4 بااخلاق ، کم حاشیه و مطمئن پرسپولیس بسان یک سیم خاردار برای تیم صدرنشین لیگ بازی کرد و به عنوان کاپیتان نقش بسیار ویژه ای در قهرمان شدن پرسپولیس در نیم فصل اول رقابت های ایفا کرد.

محمد ایرانپوریان (تراکتورسازی): هر سال بهتر از سال قبل می شود.او آنقدر در آستانه ورود به چهارمین دهه زندگی اش خوب شده که خیلی ها جایش را در تیم ملی خالی می بینند. محمد ایرانپوریان بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان نیم فصل اول لیگ برتر بود. او بعد از ایمان مبعلی دومین پاس گل دهنده برتر لیگ تا به اینجا هست و همچنین با به ثمر رساندن 5 گل بعد از فرزاد حاتمی بهترین گلزن تیم پرشور تبریزی به شمار می رود.

احسان حاج صفی(سپاهان): کاپیتان این فصل طلایی پوشان اصفهانی به خوبی توانسته جواب اعتماد عبدالله ویسی را بدهد و نشان داده است که هنوز هم در سمت چپ حریفی ندارد. حاج صفی که با رفتن محمد نویدکیا کاپیتان سپاهان شد حالا بزرگ این تیم هم به  حساب می آید و در کنار مسایل فنی باید کمک حال عبدالله ویسی باشد. احسان حاج صفی در سپاهان همه کار می کند هم شوت می زند، هم پاس می دهد، هم ایستگاهی ها را ارسال می کند و هم امید اول سکوهای نقش جهان به حساب می آید.

هافبک ها:

مهدی کیانی (تراکتورسازی): کاپیتان تیم امیر قلعه نویی به معنای کلمه، دژ مستحکم تراکتورسازان به حساب می آید. مهدی کیانی شاید بازی اش آنچنان که باید و شاید به چشم نیاید اما فقط کافی است فقط یک بازی او را در زمین نداشته باشید. آن وقت متوجه می شوید که چه موهبت بزرگی را از دست داده اید. مهدی کیانی مانند یک فرمانده در میانه میدان این تیم تبریزی عمل می کند و به موقع اش برای روحیه دادن به بازیکنان هم تیمی حاضر است بازوبندش را هم پیشکش کند. شماره 6 تراکتورسازی نشان داد که چقدر به بلوغ فکری و تاکتیکی رسیده است.

ایمان مبعلی (نفت): مهندس فوتبال ایران مهم ترین مهره علی دایی در نیم فصل  اول لیگ شانزدهم. مبعلی با ارسال 7 پاس گل به هم تیمی هایش آقای پاس گل نیم فصل اول فوتبال ایران هم شد. او آنقدر در سال های آخر فوتبالش خوب و پخته بازی می کند که علیرضا منصوریان هوس کرده دوباره او را به تیم محبوبش یعنی استقلال بازگرداند. بدون تردید نفت تهران بدون ایمان مبعلی یک جای کارش خواهد لنگید.

کمال کامیابی نیا (پرسپولیس): هافبک دفاعی تیم برانکو ایوانکوویچ اینقدر خوب بازی کرد، خوب ادامه داد که احمد نوراللهی مجبور شد خودش را سرباز کند تا به تراکتورسازی برود. شماره 11 جنگنده سرخپوشان تهرانی در میانه میدان مثل گلادیاتور برای تصاحب هر توپ می جنگند و به موقعش برای فتح دروازه حریفان تا محوطه جریمه شان پیشروی می کند. کمال گل می زند و سپس به هواداران تیم سرخپوش سلام نظامی می دهد. شماره 11 تیم قهرمان نیم فصل شایسته حضور در ترکیب اصلی تیم منتخب نیم فصل اول لیگ شانزدهم است.

مهاجمین:

مرتضی تبریزی (ذوب آهن): با رفتن مسعود حسن زاده و کاوه رضایی و همچنین مصدومیت قاسم حدادی فر، مسوولیت مرتضی تبریزی در ذوب آهن چندبرابر شد. او هم باید جور مهاجمان جدا شده را می کشید و هم در غیاب بازیکن باتجربه، وزنه روحی تیمش هم می شد. تبریزی پس از رفتن یحیی گل محمدی به طرز معجزه آسایی اوج گرفت و با گلزنی در چند بازی پیاپی این تیم اصفهانی را از باتلاق به رده سوم لیگ برتر رساند.  حالا تبریزی نزدیک ترین تعقیب کننده ساسان انصاری برای کسب عنوان آقای گلی است.

گادوین منشا(پیکان): 385 میلیون تومان گوارای وجود مهاجم 27 ساله و نیجریه پیکان. گادوین منشا از همان دقایق ابتدای حضورش در تیم مجید جلالی نشان داد از آن خارجی های فوتبال بلد است. او به تنهایی آقای خط حمله خودروسازان شد و با به ثمر رسانده 7 گل و با به نمایش گذاشتن بازی های چشم نواز به مرد اول تیم آقا معلم تبدیل شد. منشا آنقدر در نیمه نخست بازی ها خوب کار کرد که پرسپولیس برای به خدمت گرفتنش تا فرا رسیدن زمان نقل و انتقالات صبر نکرد.

ساسان انصاری(فولاد): ماجرای ساسان انصاری در لیگ شانزدهم را فقط می توان با یک عبارت گفت: بدون شرح. بازیکنی که ابتدای فصل با هزار امیدوآرزو راهی پرسپولیس شده بود پس از اینکه در چهار هفته نخست فرصت هیچگونه عرض اندام پیدا نکرد خیلی زود پشیمان شد و هوای بازگشت به خانه به سرش زد. ساسان به فولاد برگشت تا خودش را بازیابی کند  اما مطمئنا در خوابش هم نمی دید چه اتفاقی برایش رخ خواهد داد. او به طرز خیره کننده ای خوب بود و خدا هم به قول فوتبالی ها بغلش کرد. 7 بازی پشت سر هم برای فولاد گل زد؛ مقابل نفت هت تریک کرد و هر توپی که به دستش می رسید را در اسرع وقت با  تور آشنا می کرد.ساسان اینقدر گل زد تا در پایان نیم فصل نخست با فاصله سه گله نسبت به نزدیک ترین رقیبش آقای گل رقابت های لیگ باشد.

تیم ذخیره:

محمدرضا اخباری، محمد انصاری، سروش رفیعی، مهدی رجب زاده، محمد قاضی، جابر انصاری و عبدالله کرمی.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2akpoy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برای استقلال ناراحتم/ بیرانوند در صورت نیمکت‌نشینی برای تیمش حاشیه درست نمی‌کند!