تاریخ انتشار: 1403/02/03 20:04
کد خبر: 1273500

اختصاصی / وضعیت تامل برانگیز داوران خراسان رضوی در فوتبال کشور

به دلیل برخی تبیض ها در ابلاغ های داوری شاهد خداحافظی برخی زا داوران از مسابقات هستیم.
اختصاصی / وضعیت تامل برانگیز داوران خراسان رضوی در فوتبال کشور

به گزارش فرتاک ورزشی

مجتبی رجب زاده ؛ وقتی نگاهی به وضعیت تاسف‌بار و اشتباهات داوری در این روزهای فوتبال کشور می‌اندازیم، قطعا سوالاتی در ذهنمان بوجود می آید که چرا باتوجه به این همه اشتباهات و صحنه‌های مشکوک داوری بازهم عده‌ای از داوران ابلاغ دریافت می‌کنند!؟

در صورتی که نام و اثری از دیگر داوران واجد شرایط در مسابقات دیده نمی‌شود و یا اگر هم قضاوتی به آنان سپرده می‌شود در لیگ های پایین تر مثل جام آزادگان است و این موضوع به نوبه خود جای سوال دارد.

به عنوان مثال ،مرتضی منصوریان داور بین المللی VAR که سال ۱۴۰۲ در کوران مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به همراه چند داور دیگر به عنوان نمایندگان داوری از ایران به عربستان سفر کردند و دوره تکمیلی VAR را پشت سر گذاشته و نامش در لیست داوران الیت قرار گرفت، اما حالا این داور در لیگ یک قضاوت می‌کند و همتای دیگر او یعنی موعود بنیادی فر که در چند بازی لیگ برتر در این فصل چندین اشتباه داوری داشته است همچنان ابلاغ و مجوز قضاوت در لیگ برتر فوتبال کشور را دریافت می‌کند.!

البته این پایان ماجرا نیست و نکته مهم و تاریک این موضوع جایی است که اکثر داوران  فوتبال ایران از جمله لیگ یک و حتی لیگ برتر بخاطر تبعيض قائل شدن و عدم دریافت ابلاغ های منظم و اصولی ، پس از سالها فعالیت و زحمت در این عرصه مجبور شده اند عطای را به لقایش بخشیده و برای همیشه از دنیای قضاوت در مستطیل سبز خداحافظی کنند.

در همین راستا اسامی داورانی که سهمیه خراسان رضوی محسوب می‌شوند و تست های کلاس های داوری را حتی جهت حضور در لیگ برتر با موفقیت پشت سر گذاشته اند را می‌بینیم .

مرتضی منصوریان

علیرضا صیاد

امین زاهدی

پیمان امتنانی

 یعقوب سخندان

احمد آریک

اسامی زیر به دلیل عدم ابلاغ ، از داوری کناره گیری کرده اند:

محمد ممتاز.

سعید رضایی.

محمود اصغری.

داریوش صابر مطلق

پوریا زحمتی.

علی طبسی.

مسلم فاضلی.

سید مهدی مرجان زاده.

جعفر مهاجر

انور درانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/55mrbx

آخرین اخبار