تاریخ انتشار: 1397/09/28 12:32
کد خبر: 117129

سقوط به لیگ یک؛تصمیمی جدید برای داوران پر اشتباه!

در دور رفت لیگ برتر اشتباهات داوری آنقدر زیاد بوده است که داد خیلی از تیم ها را درآورده است. اشتباهات داوری این فصل لیگ برتر تفاوت فاحشی با اشتباهات گذشته داشته است و آن تاثیر گذاشتن مستقیم روی نتیجه بازی ها بوده است.
سقوط به لیگ یک؛تصمیمی جدید برای داوران پر اشتباه!

حالا کمیته داوران برای اولین بار تصمیم جدیدی در مورد داوران پراشتباه گرفته است: فرستادن داوران پراشتباه به رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور و قرار است داوران خوب لیگ یک جایگزین این داوران شوند.

شبیه این پیشنهاد را چند وقت پیش مجتبی شریفی، رئیس وقت کمیته انضباطی داده بود که خیلی جدی گرفته نشد. او پیشنهاد داده بود که داوران پراشتباه از قضاوت بازی های فوتبال کنار گذاشته شوند. به خاطر عدم توانایی. اما همان طور که اشاره شد این پیشنهاد هیچ وقت جدی گرفته نشد.

البته این تصمیم به نظر تصمیم خوبی نیست به این خاطر که دررقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور حساسیت بازی ها بیشتر است. درلیگ برتر حتی ماندن در جدول بازی ها هم برای برخی از تیم ها ارزشمند است اما موفقیت درلیگ یک تنها با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند و سهمیه صعود هم تنها دو تیم است. تنها یک سوت اشتباه ممکن است مانع از صعود یک تیم مدعی به لیگ برتر شود.

در گذشته مربیان منشوری را برای ادامه مربیگری به لیگ یک می فرستادند! گویی تیم های دسته اولی نیاز به پاکی و درستی مربی ندارند! داوری که در لیگ برتر پراشتباه ظاهر می شود قطعا در لیگ یک هم اشتباه خواهد کرد و شاید تنها مزیتش برای کمیته داوران این باشد که رقابت های لیگ یک زیاد زیر ذره بین نیست و اشتباهات داوری در آنجا برجسته نمی شود.

گفتنی است نوید مظفری در برنامه 90 گفته بود میزان اشتباهات داوری هم استخراج شده است اما در پایان فصل به آن اشاره خواهد شد! جالب اینکه در همان آیتم اشاره ای به این نکته شد که علی صفایی و موعود بنیادی فر بیشترین اشتباهات تاثیر گذار را در داوری های نیم فصل نخست داشته اند.

البته باید به این نکته اشاره کرد فرستادن داوران پراشتباه لیگ برتر به لیگ یک هنوز قطعی نیست و قرار است اعضای کمیته داوران در این باره بحث و تبادل و نظر کنند و در نهایت تصمیم قاطعی در این زمینه بگیرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ap9pl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


متفاوت‌ترین داور فوتبال جهان در مسابقه‌ عجیب یمنی‌ها!