تاریخ انتشار: 1396/10/19 04:35
نحوه اعلام رای در محرومیت جپاروف درست نبود
کد خبر: 165584

رفیعی: نخستین اشتباه و نادرست‌ترین برداشت از ماده 100 در رای سرور جباروف بوده است

کارشناس حقوقی فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود به نحوه اعلام رای محرومیت یک جلسه‌ای سرور جپاروف اعتراض کرد.
 رفیعی: نخستین اشتباه و نادرست‌ترین برداشت از ماده 100 در رای سرور جباروف بوده است

غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به رای محرومیت یک جلسه‌ای سرور جپاروف اظهار کرد: متاسفانه در حالی که همه ما خوشحال و رضایت داشتیم، در تاریخ فوتبال مملکت صاحب آیین‌نامه انضباطی درستی مطابق با فیفا شدیم، تصمیم ریاست محترم کمیته انضباطی که یک دهه در این مسند هستند، کام فوتبال دوستان را تلخ کرد.

 

او ادامه داد: کمیته انضباطی ابتدا عنوان نمود بنابر بند یک ماده 100 آیین‌نامه انضباطی 30 روز جپاروف محروم شده ولی بعد از واکنش‌ها و اظهار نظر‌ها، به فاصله نصف روز آقای عبداللهی مصاحبه می‌کند و می‌گوید محرومیت در نظر نگرفتیم.

 

رفیعی تصریح کرد: دستور موقت در نظام حقوقی ورزش و داخلی کشور، در شرایط حاد و غیر قابل کنترل صادر می‌شود تا مجازات و جرایم سنگین‌تری اعلام شود ولی دیدیم رییس کمیته انضباطی اعلام نمود دستور موقت برای جپاروف صادر شده و بعد رای نهایی را می‌دهیم؛ از ماده 100 برای موارد جبران ناپذیر و امنیتی استفاده می‌شود اما آقای حسن‌زاده می‌گوید برای بازیکن استقلال به این شکل عمل کرده‌اند.

 

این کارشناس حقوقی فوتبال عنوان کرد: انتظارمان این بود که با این آیین‌نامه انضباطی جدید که محصول ماه‌ها تلاش است، قوانین به درستی اجرا شود؛ شخصا اعلام می‌کنم به مجمع عمومی و آقای تاج که قانون‌مند کردن در خصوص آیین نامه جدید را در نظر بگیرند.

 

او اضافه کرد: اصلا این موضوع در رابطه با دستور موقت نبود؛ تمام آیین‌نامه انضباطی برای اجرای عدالت است؛ نخستین اشتباه و نادرست‌ترین برداشت را کمیته انضباطی از ماده 100 داشته است؛ کمیته استیناف باید در این باره تصمیم می‌گرفت و راجع به دستور موقت رای می‌داد؛ امیدوارم آقای تاج به وعده دوم خود که در خصوص اصلاحات ساختاری و ارکان قضایی است عمل کند.

 

این کارشناس حقوقی فوتبال یادآور شد: در آیین‌نامه قبلی رییس کمیته انضباطی تا سه جلسه محرومیت غیر قابل تجدید نظر بود ولی الان بیش از یک جلسه قابل تجدید نظر است؛ آیین نامه جدید به سود باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l9g98

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره استقلال، مهمان ویژه امشب فردوسی پور در برنامه نود

محرومیت یک جلسه ای هافبک ازبکستانی استقلال
فدراسیون در رای نهایی مهربان شد؛