تاریخ انتشار: 1396/06/07 10:38
کد خبر: 186112

برنامه ویژه کره برای پنجشنبه/کره می‌خواهد این کارنامه بسیار ضعیف را جبران کند!

چهار دیدار مقابل ایران (1 دیدار خانگی و 3 دیدار خارج از خانه) و ناکامی در گلزنی. کره که می‌خواهد این کارنامه بسیار ضعیف را جبران کند، برنامه ویژه ای برای بازی پنجشنبه دارد.
برنامه ویژه کره برای پنجشنبه/کره می‌خواهد این کارنامه بسیار ضعیف را جبران کند!

تیم ملی کره قصد دارد برای نهمین بار پیاپی به جام جهانی صعود کند و این هدف تنها با شکست ایران میسر خواهد شد. تیم ملی کره روز پنجشنبه در سئول میزبان ایران خواهد بود تا در دیدار نهم مرحله مقدماتی، برای صعود به روسیه تلاش کند. کره در حال حاضر با 4 پیروزی، 1 تساوی و 3 شکست (13 امتیاز) در رده دوم گروهش قرار دارد و این در حالی‌ست که ایران بدون شکست، با 6 پیروزی و 2 تساوی (20 امتیاز)، صدرنشین گروه است. دیدار مقابل ایران برای صعود کره به روسیه، نقشی کلیدی دارند و البته این کره است که از شانس بیشتری در قیاس با ازبکستان برای صعود برخوردار است.

اگر چین بتواند ازبکستان را شکست دهد و کره نیز موفق به کسب پیروزی مقابل ایران شود، تکلیف صعودکنندگان به جام جهانی از این گروه مشخص شده و دیگر دیدار دهم برای تیم ها اهمیتی نخواهد داشت. برای تکمیل این سناریو، شاگردان شین تای یونگ باید مقابل ایران به پیروزی برسند.

21

کره در مقابل تیم ملی ایران، 9 پیروزی، 7 تساوی و 13 شکست داشته است. در حقیقت پیروزی آنها در جام ملت های آسیا در سال 2011، آخرین پیروزی شان مقابل ایران بود و از آن پس، در 4 بازی اخیر، 4 شکست 1-0 کسب کرده اند.

سونگ هیونگ مین، مهاجم کره که در تاتنهام بازی می‌کند، در رابطه با این شکست ها گفته بود:"  ما موقعیت های زیادی داشتیم ولی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و از این جهت متاسفیم." از همین رو، کره ای ها به دنبال احیای غرورشان هستند و بازی روز پنجشنبه برای آنها از اهمیت بسیاری برخودار است.

سرمربی کره در این رابطه گفته بود:" همین امروز اگر در اینترنت بگردید، تمام تمرینات فوتبال را پیدا می‌کنید. تیم من قرار نیست که  فوتبال جدیدی به نمایش بگذارد بلکه قرار است پیروز شود. وضعیت جوی که بر تیم ملی برای این بازی حکم فرما شده را به عنوان یکی از توانایی های خودمان به حساب می‌اورم، نه صرفا یک انگیزش روحی."

انتظار می‌رود کره با سیستم 1-3-2-4 به میدان بیاید وهوانگ هی چان به عنوان مهاجم نوک مقابل ایران قرار بگیرد و سون هئونگ مین و لی جائه سونگ، در پشت او به عنوان دو بال بازی کنند. با این حال، هوانگ هی چان که با 7 گل زده بهترین گلزن کره ای هاست، با مصدومیت به تیم ملی اضافه شده است.

کی سونگ یئونگ، هافبک دفاعی سوانسی، پس از عمل جراحی که انجام داده هنوز نتوانسته به شرایط اوجش بازگردد و بدین ترتیب سرمربی کره برای انتخاب 11 بازیکنش مقابل ایران کار دشواری دارد. با این حال آنها خوش شانس هستند که سون هئونگ مین که از ناحیه بازوی راست دچار مصدومیت شدشدی شده بود، به کلی این مصدومیت را پشت سر گذاشته و انگیزه بالایی نیز دارد.

 

بدین ترتیب، این احتمال وجود دارد که سون هئونگ مین به عنوان مهاجم نوک بازی کند و تغییراتی در تاکتیک کره به وجود آید. کانگ چانگ هون و نام تای هی، در پست هافبک به میدان خواهند رفت و ونگ وو چئول، جانگ هیون سو و کوان کیونگ وون، در خط میانی تیمشان را همراهی خواهند کرد.

 

مرکز خط دفاعی را کیم کیونگ کوان و کیم مین جائی  تشکیل خواهند داد در حالی که احتمال حضور کیم جینسو و یا چوی چول‌سون نیز وجود دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ln9wk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نوستالژی هفته ایران - کره جنوبی (1972) + فیلم