تاریخ انتشار: 1402/04/18 14:00
خبیری: سخت پیش می‌رود اما دولت اراده دارد
کد خبر: 3012

آخرین خبر از خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال

خبیری، عضو هیئت مدیره پرسپولیس می‌گوید روال خصوصی‌سازی سخت پیش می‌رود و تا الان ده درصد از سهام پرسپولیس به بخش خصوص واگذار شده است.
آخرین خبر از خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال

از مهمترین تحولات چند وقت اخیر دو باشگاه بزرگ تهرانی، قدم‌گذاری آنها در بحث خصوصی‌سازی بوده است. حسین خبیری، عضو هیئت مدیره پرسپولیس در جدیدترین توضیحاتش راجع به این موضوع گفت: پرسپولیس یک مجمعی دارد که تمام گزارشاتش را به آنجا می‌فرستد. آقای سجادی، وزیر ورزش، آقای قربان‌زاده به عنوان نماینده وزیر اقتصاد، نماینده وزیر دادگستری، نماینده سازمان بورس و خصوصی‌سازی از اعضای مجمع ما هستند‌. در آخرین مجمعی هم که برگزار شد گزارش باشگاه پرسپولیس تایید شد.

او در مورد اینکه خصوصی سازی این باشگاه‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: قرار بر این است که استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار بشوند. تا به الان ده درصد سهام این باشگاه‌ها واگذار شده است. وقتی یک شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود، سازمان خصوصی‌سازی به عنوان متوالی امر واگذاری مسئولیت‌هایی در بحث هیئت مدیره یا مجمع باشگاه دارد. هر دو سازمان در بحث مدیریت باشگاه مسئولیت دارند. بحث فنی و تخصصی ورزش به وزارت ورزش برمی‌گردد و در مباحث مالی و اقتصادی سازمان خصوصی‌سازی وارد عمل می‌شود. وجود اختلاف نظر طبیعی است اما الان هر دو ارگان به درستی به وظایفشان عمل می‌کنند.

خبیری در ادامه گفت: بیشتر از بیست سال بود که این دو باشگاه می‌خواستند واگذار بشوند. سازمان خصوصی‌سازی آقای سجادی و دولت فعلی اراده‌شان بر این بود که این اتفاق بیفتد. هرچند این روال به دلیل مشکلات سابق این باشگاه‌ها سخت پیش می‌رود امیدواریم در واگذاری بلوک‌های بعدی این مشکلات برطرف شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2loo62

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



خبیری: تمام دغدغه گل‌محمدی بستن تیمی قدرتمند برای فصل بعد است/ به درویش اختیار تام دادیم