تاریخ انتشار: 1398/10/14 21:31
کد خبر: 75787

شرط جالبی که دایی را از نیمکت ذوب‌آهن دور کرد!

17 روز از پایان همکاری ذوب‌آهن و علیرضا منصوریان می‌گذرد و مدیران این باشگاه در استخدام مربی جدید به بن بست خورده‌اند و مذاکرات آن‌ها با گزینه‌های مختلف نتیجه‌ای در پی نداشته است.
شرط جالبی که دایی را از نیمکت ذوب‌آهن دور کرد!

چهارشنبه 27 آذر ماه تاریخی بود که علیرضا منصوریان با ذوب‌آهن قطع همکاری کرد و دو روز بعد این تیم با نتیجه 3-1 برابر سایپا شکست خورد تا از همان ابتدا مدیران باشگاه به دنبال جانشین مناسب برای سرمربی سابق خود باشند.

اولین گزینه آن‌ها برای نشستن بر روی نیمکت ذوب‌آهن دراگان اسکوچیچ بود. مربی کروات و موفق نفت آبادان که این تیم را در پایان نیم فصل به رتبه چهارم جدول رساند و با ارائه نمایشی زیبا دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. گویا هیئت مدیره ذوب‌‎آهن بعد از ارتباط تلفنی که اسکوچیچ برقرار کرده به این نتیجه رسیده است که باید با پرداخت 140 هزار دلار رضایتنامه او را از نفت بگیرد. بعد از پرداخت این مبلغ باید برای مدت قرارداد و هم‌چنین میزان دستمزد آن به توافق برسند که بار مالی زیادی را برای این باشگاه به همراه داشت و همین باعث شد تا ذوبی‌ها عقب نشینی کنند.

گزینه دیگری که مورد توجه ذوب‌آهن برای حضور در اصفهان برای پذیرش سکان هدایت این تیم قرار گرفت، علی دایی بود. سرمربی سابق سایپا که در انتهای لیگ هجدهم به دلیل اختلاف با مدیریت باشگاه از سمت خود کنار رفت و حالا مشغول کارهای تجاری خود در پایتخت است. به نظر می‌رسد او طبق روال همیشه پیشنهاد کار در خارج از تهران را رد کرده است. اما شرط جالبی که او را از نیمکت ذوب‌آهن دور کرده این است که مدیران بالا رتبه این باشگاه برای انعقاد قرارداد با دایی به او پیشنهاد داده‌اند تا قرارداد مشروط امضا و در صورت کسب نتایج مورد نظر مدت آن افزایش پیدا کند. موضوعی که مورد موافقت دایی قرار نگرفت و مذاکرات در همان ابتدا به بن بست خورد.

گزینه سوم که مورد توجه هیئت مدیره ذوب‌آهن قرار گرفت؛ منصور ابراهیم زاده سرمربی سابق این تیم است. کسی که ذوب‌آهن را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند اما چند نکته در مورد او وجود دارد که ذوبی‌ها را مردد کرده است. اولین نکته مربوط به این است که او چندین سال از فضای فوتبال ایران دور بوده و در آخرین تجربه خود به همراه سپاهان نتایج بدی به دست آورده است. دومین مورد نیز اختلاف جزیی او با رسول کربکندی عنوان شده است. اختلافی قدیمی که به چندین سال قبل بازمی‌گردد و تا به اینجا حل نشده و همین باعث شده تا ابراهیم زاده از شانس کمتری برخوردار باشد.

با این حال گزینه نهایی آن‌ها برای سرمربیگری بار دیگر علیرضا منصوریان خواهد بود. مربی‌ای که بازیکنان تمایل زیادی به بازگشت او دارند و از طرفی جانشین مناسبی هم برای سکان هدایت آن‌ پیدا نشده است. در این بین اما منصوریان شروطی دارد و از ذوبی‌ها خواسته تا 50 درصد قرارداد بازیکنان و کادرش را پرداخت کنند. شرط نهایی او نیز رفتن یکی از اعضای تیم است که هیئت مدیره را به تفکر واداشته است.

هر چه است، تا به اینجا نزدیک به 17 روز بلاتکلیفی نصیب ذوب‌آهن شده است. موضوعی که باخت به سایپا را همراه داشت و حالا یک هفته تمرینات بدون حضور کادر فنی برگزار می‌شود. تعلل مدیران باشگاه برای استخدام سرمربی تنها باعث از دست رفتن وقت و در نتیجه اخلال در روند آماده سازی تیم برای نیم فصل دوم خواهد شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o7drg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 علی دایی با ذوب‌آهن به لیگ برتر بازمی‌گردد