تاریخ انتشار: 1402/04/14 09:00
کد خبر: 3263

چه کسانی واجد شرایط طبیعی بعد از سزارین هستند؟

اگر شما هم قصد دارید زایمان طبیعی چند سال بعد از سزارین را انجام دهید باید با پزشک خود مطرح کرده تا او بر اساس یک سری شرایط موافقت خود را با این کار اعلام کند.
چه کسانی واجد شرایط طبیعی بعد از سزارین هستند؟

اگر شما هم قصد دارید زایمان طبیعی چند سال بعد از سزارین را انجام دهید باید با پزشک خود مطرح کرده تا او بر اساس یک سری شرایط موافقت خود را با این کار اعلام کند. مهم‌ترین شرایط زایمان طبیعی بعد از سزارین موارد زیر هستند:

  1. در بارداری‌های قبلی، فرزند خود را بدون هیچ نوع عارضه و مشکلی به دنیا آورده باشید.
  2. نوع برش رحم در سزارین قبلی بسیار مهم است. اگر به صورت عرضی باشد مشکلی نیست اما اگر برش عمودی باشد، به دلیل احتمال زیاد پارگی محل برش، نمی‌توانید طبیعی زایمان کنید.
  3. اگر سابقه عمل غیر زایمان نظیر برداشتن فیبروم یا پارگی رحم داشته باشید، زایمان طبیعی توصیه نمی‌شود.
  4. زایمان طبیعی بعد از دو سزارین هم بهتر است انجام نشود. اما اگر یک زایمان طبیعی به جز سزارین دارد، احتمال موفقیت این زایمان طبیعی بسیار زیاد است.
  5. مورد مهم بعدی که سؤال اصلی شما از دکتر مامایی بوده و نقش مهمی در امکان زایمان VBAC دارد این است که «چند سال بعد از سزارین میشه طبیعی زایمان کرد؟» در جواب باید گفت حداقل ۱۸ ماه از سزارین قبلی شما باید گذشته باشد.
  6. شرط بعدی این که بر اساس بررسی‌های دکتر مراقبت بارداری، شرایط شما نرمال باشد. اگر جفت سرراهی دارید، جنین درشت یا در وضعیت بریج قرار گرفته و یا چند قلو باردار هستید، بهتر است طبیعی زایمان نکنید.
  7. بیمارستانی هم که قرار است در آن جا زایمان کنید، بسیار مهم است تا اگر زایمان طبیعی خطری برای شما یا جنین ایجاد کرد، سریعا سزارین شوید.
  8. وضعیت جسمانی شما بسیار حائز اهمیت است. اگر در دسته افراد چاق با BMI بالای ۳۰ هستید، یا دچار پره اکلامپسی بوده و یا سن بالای ۳۵ سال دارید، زایمان طبیعی پیشنهاد نمی‌شود.
  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o7vo3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مزایای زایمان طبیعی پس از سزارین چیست؟