تاریخ انتشار: 1396/10/04 10:32
کد خبر: 167787

فروش بلیط های المپیک زمستانی، به یکی از دغدغه های مسئولان این بازی ها تبدیل شده است

اگرچه آمارها حاکی است تا کنون حدود 61 درصد بلیت های بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 کره جنوبی فروخته شده است اما موضوع فروش این بلیط ها به یکی از دغدغه های مسئولان این بازی ها تبدیل شده است.
فروش بلیط های المپیک زمستانی، به یکی از دغدغه های مسئولان این بازی ها تبدیل شده است

حدود یک میلیون و 70 هزار بلیت برای این بازی ها در نظر گرفته شده است که حدود 45 روز مانده به شروع رقابت ها 655 هزار بلیت یعنی حدود 61 درصد آن ها فروخته شده است رقمی که اگر چه برگزار کنندگان این رقابت ها را راضی نکرده است اما آنها را امیدوار و خوشبین نگهداشته است.

کمیته سازماندهی خاطر نشان کرده است در یک ماه گذشته و پس از آغاز فروش بلیت ها ، فراز و نشیب هایی در این زمینه وجود داشته است اما پیش بینی ها حاکی است تا چند هفته باقیمانده، باقی بلیت ها فروخته خواهد شد.

سرمای بیش از حد هوا، تنش سیاسی میان کره شمالی و جنوبی و همچنین حذف تیم روسیه از رقابت های المپیک و پارالمپیک از جمله عواملی است که در کنار بالا بودن هزینه ها، می تواند از رونق رقابت های المپیک 2018 کره جنوبی بکاهد.

دولت کره جنوبی برای هر کدام از این مسایل، راهکارهایی در نظر گرفته است که استفاده از سیستم های گرمازا در استادیوم ها، توزیع بسته های گرم از جمله پتو در میان تماشاگران، تعلیق مانورهای نظامی با آمریکا به منظور کاهش تنش ها با کره شمالی و شرکت ورزشکاران روسیه به صورت انفرادی در این رقابت ها از جمله این تدابیر است.

همچنین یک خط آهن تندرو که شهر سئول پایتخت را به 'پیونگ چانگ' محل برگزاری رقابت ها متصل می کند راه اندازی شده است که می تواند به بالا رفتن فروش بلیت ها کمک کند.

نزدیک به 67 درصد از بلیت های مربوط به مراسم افتتاحیه رقابت ها فروخته شده است همچنین بیشترین بلیت های فروخته شده برای یک رشته ورزشی متعلق به اسکی است.

برای بازی های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ هم 220 هزار بلیت در نظر گرفته شده که بیش از 80 هزار بلیت معادل 37 درصد آن تاکنون به فروش رفته است.

بیشتر بلیت ها به صورت اینترنتی فروخته شده است اگرچه در سراسر کشور کره جنوبی هم مکان هایی برای فروش بلیت در نظر گرفته شده است.

از طرف دیگر گزارش ها حاکی است برگزاری المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی حدود 14 تریلیون 'وون' معادل 16.8 میلیارد دلار هزینه و 60 میلیارد دلار سود برای اقتصاد این کشور در بر دارد.

با وجود آنکه برگزاری این المپیک تحت الشعاع تهدید کره شمالی و هشدارها درباره احتمال تبدیل مناقشه هسته ای این همسایه شمالی و آمریکا به جنگ قرار دارد، اما مراحل آماده سازی محل های برگزاری این بازی ها در پیونگ چانگ و گانگنیونگ کره جنوبی در حال اتمام است.

برگزار کنندگان المپیک زمستانی 2018 امیدوارند افزون بر 200 هزار گردشگر خارجی برای تماشای این بازی ها به کره جنوبی سفر کنند.

برای این المپیک حدود 20 هزار راهنمای داوطلب از کشورهای مختلف، اپلیکیشن های قابل دانلود روی گوشی های همراه با سرعت 5 گیگابایت، ربات های سخنگو به زبان های خارجی و حتی یک تئاتر واقعیت مجازی برای آنهایی که نمی خواهند در هوای سرد شاهد بازی ها باشند، در نظر گرفته شده است.

600 هزار سرباز و نیروی نظامی در بیرون ورزشگاه های محل برگزاری بازی های المپیک به حال آماده باش خواهند بود و سیستم تخلیه افراد از ورزشگاه ها نیز آماده و مهیاست.

بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند 96) و دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.

حدود سه هزار ورزشکار در المپیک زمستانی که یک ماه و نیم دیگر شروع می شود برای کسب 102 نشان زرین در هفت رشته اصلی و 15 ماده ورزشی با یکدیگر رقابت می کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o9qlq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حمل مشعل المپیک زمستانی کره‌جنوبی توسط بهرام رادان + فیلم