تاریخ انتشار: 1396/02/04 11:32
کد خبر: 215087

غافلگیری الهلال با تغییر آرایش تیمی پرسپولیس

غافلگیری الهلال با تغییر آرایش تیمی پرسپولیس

شرایط بازی امروز پرسپولیس - الهلال با بازی رفت فرق می‌کند چون پرسپولیس برد می‌خواهد. برای رسیدن به این هدف مهم‌ترین چیزی که می‌تواند به پرسپولیس کمک کند، ایجاد تغییر در آرایش تیمی است. منظورم تغییر سیستم نیست چون آرایش با سیستم تفاوت دارد. سیستم به نوع بازی تیم و اینکه تدافعی یا تهاجمی بازی کند گفته می‌شود اما آرایش تیمی به نوع چینش بازیکنان در زمین اشاره دارد. پرسپولیس با تغییر آرایش تیمی‌اش می‌تواند الهلال را غافلگیر کند.
 اینکه برانکو ممکن است برای ضربه نخوردن به وجهه بین‌المللی‌اش محتاط باشد تا مثل بازی رفت با الریان با شکست از زمین مسابقه خارج نشود، تنها یک نظریه است چون اعتبار به دست آوردن در فوتبال دنیا یک شبه اتفاق نمی‌افتد و یک شبه هم چیزی از بین نمی‌رود. وقتی شما در سه کشور مختلف قهرمان می‌شوید، کسی نمی‌تواند این‌ قهرمانی‌ها را از شما بگیرد. قطعا برانکو با توجه به محدودیت‌هایی که در این بازی دارد، با حساب و کتاب بازی می‌کند و در عین حال به فکر بردن هم هست. با شناختی که از برانکو دارم، او دنبال صعود از گروه است و همه اقدامات لازم برای این کار را انجام خواهد داد. البته نیمکت کوچک و خالی پرسپولیس دست‌های او را بسته و کارش را برای انتخاب ترکیب اصلی سخت کرده است.
 با این حال مطمئنم که او برای پر کردن جاهای خالی تیمش برنامه‌های ویژه‌ای دارد. یک مورد دیگر هم هست که به تعویض‌های برانکو مربوط می‌شود. خیلی شنیده‌ام که می‌گویند چرا برانکو دیر تعویض می‌کند اما موضوع این است که غیر از نریمان‌جهان و شهاب کرمی، بقیه نیمکت‌نشینان پرسپولیس تجربه بازی ندارند و این دست مربی را می‌بندد.
پس مربی سعی می‌کند تا حد امکان از انرژی بازیکنان استفاده کند و فقط زمانی آنها را تعویض می‌کند که دیگر انرژی ندارند. این کمبودها باعث می‌شود دست مربی برای تغییر تاکتیک و سیستم بسته باشد و همینطور امکان چرخش بازیکنان را از مربی در بازی‌های فشرده می‌گیرد. با این حال امیدوارم بازیکنان پرسپولیس تمام انرژی خود را برای بازی با الهلال صرف کنند. این بازی مثل فینال است و پرسپولیس اگر سربلند از آن بیرون بیاید، می‌تواند فصل آینده برای قهرمانی آسیا بجنگد وگرنه این فرصت خوب از دست می‌رود.

 

هومن افاضلی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ovrmo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سامان نریمان جهان یا شهاب کرمی؛ مسئله این است