تاریخ انتشار: 1396/05/27 22:57
کد خبر: 188066

پرسپولیس-الاهلی؛ رقابت ارزانترین و گرانترین تیم های مرحله یک چهارم

پرسپولیس و الاهلی عربستان پس از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در ۳۱ مرداد در ورزشگاه سلطان قابوس عمان به مصاف یکدیگر بروند.

سرخ‌های ایران تاکنون با بازی در (جام در جام و جام باشگاه‌های آسیا) مجموعا شش‌بار به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کرده‌اند که حاصل آن یک قهرمانی و یک نائب قهرمانی جام در جام و کسب سه عنوان سومی و یک چهارمی در جام باشگاه‌های آسیا بوده است و اکنون پس از هجده‌سال در تلاش برای رسیدن به نیمه‌نهایی هستند اما الاهلی عربستان در طول تاریخ فقط یک‌بار و در سال ۲۰۱۲ به جمع چهار تیم برتر آسیا رسیده است که در نهایت با کسب عنوان نائب قهرمانی و شکست برابر اولسان کره جنوبی به کار خود خاتمه داد.

الاهلی که لقب “قلعه جام‌ها” را در عربستان یدک می‌کشد تاکنون فقط سه‌بار به مقام قهرمانی لیگ پادشاهی کشورش رسیده است در حالی که رقیب آن‌ها یعنی پرسپولیس همین چندماه پیش دهمین قهرمانی خود را مقتدرانه در لیگ برتر ایران جشن گرفت تا مشخص شود که افتخارات سرخپوشان بسیار بیشتر از رقیب پیش رویش است.

دو تیم در لیگ‌های داخلی خود عملکرد قابل قبولی داشتند. پرسپولیس با ۶۶ امتیاز قهرمان ایران شد و با زدن ۴۶ گل بهترین خط حمله فصل و با دریافت ۱۴ گل یکی از بهترین خطوط دفاعی تاریخ لیگ ایران را به نام خود ثبت کرد اما الاهلی با وجود نائب قهرمانی، بالاتر از همشهری خود الاتحاد جده با کسب ۵۵ امتیاز و دریافت ۳۰ گل و زدن ۵۷ گل به عنوان دومین خط دفاع و خط حمله برتر عربستان معرفی شد.

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نیز عملکرد دو تیم تقریبا مشابه بود. سرخ‌های ایران با کسب دو برد، سه تساوی و یک باخت به عنوان تیم دوم با ۹ امتیاز و یک صعود دراماتیک به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافتند که سرانجام با شکست لخویا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. سبزهای عربستانی نیز با وجود کسب رتبه دوم در مرحله گروهی اما با عملکردی مثبت و کسب ۱۱ امتیاز موفق شدند پا به پای هم‌گروه خود یعنی العین ۱۲ امتیازی به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند. الاهلی با هدایت کریستین گروتس با کسب سه برد، دو مساوی و یک باخت عملکردی مشابه رقیب ایرانی خود داشتند و در مرحله یک‌هشتم نیز با شکست الاهلی امارات به این مرحله راه یافتند.

الاهلی عربستان اما با سابقه‌ای هشتادساله در حال حاضر طبق اعلام سایت ترانسفر مارکت لقب گران‌ترین تیم غرب آسیا را دارا است و سران متمول این باشگاه با سرمایه‌گذاری کلان و به خدمت گرفتن روبروف به عنوان جانشین گروتس و خریدهای گران‌قیمت قصد دارند همانند سال ۲۰۱۲ برای دومین‌بار به جمع چهار تیم برتر آسیا و فینال این رقابت‌ها راه پیدا کنند تا “قلعه” خود را صاحب اولین جام معتبر و بین المللی کنند و در نقطه مقابل پرسپولیس ایران که به عنوان محبوب‌ترین تیم آسیا شناخته می‌شود، احتمال می‌رود به دلیل مشکلات سیاسی خاورمیانه حتی تا فینال از حضور در تهران و میزبانی تماشاگرانش محروم باشد اما قصد دارد با وجود اینکه ارزانترین تیم در بین هشت تیم برتر آسیا است با تقویت خود نه تنها غرب آسیا را فتح کند بلکه در فینال این تورنمنت نفس‌گیر، رقیب قدرتمند شرقی خود را نیز به زانو در بیاورد تا معتبرترین جام بین المللی باشگاهی ایران را پس از ۲۳ سال کسب کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2r5mdb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیماری واگیردار بلای جان خط دفاعی رقیب پرسپولیس