تاریخ انتشار: 1399/09/18 23:07
کد خبر: 49042

ضرر هنگفت رئال در صورت حذف از لیگ قهرمانان

رئال مادرید در صورت عدم صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یک ضرر هنگفت مواجه خواهد شد.

به نقل از مارکا، با توجه به عدم اجازه هواداران برای ورود به ورزشگاه‌ها و پروژه بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، پول نقد برای لوس بلانکوس بیش از هر زمان دیگری حیاتی است بنابراین انتظار می‌رود که آنها تمام تلاش خود را برای رسیدن به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان اروپا و درآمدزایی از این طریق انجام دهند.

رئال مادرید در حالی فردا شب به مصاف مونشن گلادباخ می‌رود که در صورت عدم صعود این تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، این اتفاق تلخ برای اولین بار در تاریخ باشگاه رقم خواهد خورد.

عدم صعود احتمالی کهکشانی‌ها به مرحله بعدی لیگ قهرمانان تنها به لحاظ ورزشی برای آنها یک فاجعه محسوب نمی شود بلکه از نظر مالی نیز می تواند برای آنها یک اتفاق ناخوشایند باشد.

 
 
 

برای پی بردن به این موضوع در فصل 19-2020 لیورپول به خاطر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 111 میلیون یورو درآمدزایی داشت. این در حالی بود که تاتنهام که در مسابقه فینال شکست خورده بود 101 میلیون یورو پول به دست آورد. نکته جالب دیگر اینکه رئال مادرید که مرحله یک هشتم نهایی حذف شده بود 85 میلیون یورو درآمد زایی داشت.

در واقع بر اساس قوانین مالی یوفا تیم ها می توانند با صعود مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 9.5 میلیون یورو، یک چهارم 10.5 میلیون یورو، نیمه نهایی 12 میلیون یورو، فینال 15 میلیون یورو و قهرمانی 7.5 میلیون یورو پول به دست آورند. همچنین نتایج دور گروهی نیز پاداش های مخصوص به خود را دارد.

از طرفی رئال مادرید همواره مبلغ دریافتی به خاطر صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در بودجه خود لحاظ می‌کند چراکه آنها همیشه حضور در این دوره از مسابقات را تجربه کرده‌اند و اصلاً دوست ندارند که در مسابقه فردا این رکورد شکسته شود و در ادامه مسائل مالی آن نیز گریبان شان را بگیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2re5ew

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


و بالاخره بازگشت راموس به لیست رئال