تاریخ انتشار: 1402/04/15 14:00
کد خبر: 3190

علل خراب شدن دندان در شیردهی

مادر بودن برای نوزادی که تازه متولد شده می‌تواند بسیار سخت باشد.
علل خراب شدن دندان در شیردهی

مادر بودن برای نوزادی که تازه متولد شده می‌تواند بسیار سخت باشد، حتی اگر اولین فرزند شما نباشد. انتخاب بین شیردهی یا عدم شیردهی تصمیم بزرگی است که اکثر زنان در مورد آن تحقیقات زیادی را انجام می‌دهند. اگر شیر دادن به کودک خود را انتخاب کرده‌اید، باید علاوه‌بر سلامت کودک چیزهای دیگری را نیز در نظر بگیرید. اینکه شیر دادن دندان‌هایم را خراب می‌کند یا خیر.

واقعا علت خراب شدن دندان در شیردهی چیست؟ عوامل زیادی مانند تغییرات هورمونی و کمبود کلسیم وجود دارند که ممکن است باعث شوند زنان باردار در معرض خطر بیشتر بیماری لثه و پوسیدگی دندان قرار بگیرند. زیرا اصولا بخش زیادی از کلسیم دریافتی مادر از مواد غذایی به جنین در حال رشد می‌رسد.

این خطرات معمولاً پس از تولد نوزاد به پایان می‌رسند، زیرا بدن مادر شروع به بازگشت به حالت عادی می‌کند. با این حال، اگر مادر نتواند کلسیم و ویتامین D کافی دریافت کند یا به‌دلیل پرستاری از کودک روال بهداشت دهان و دندان مانند نخ دندان کشیدن روزانه و مسواک زدن حداقل دو بار در روز را حفظ نکند، ممکن است با خراب شدن دندان در شیردهی مواجه شود.

اصولا زنان در دوران شیردهی، حتی اگر کلسیم زیادی دریافت کنند، با کاهش تراکم استخوان مواجه می‌شوند. زیرا برای تولید شیر، بدن کلسیم لازم را از استخوان‌ها دریافت می‌کند. همچنین، کلیه‌ها کلسیم کمتری در ادرار ترشح می‌کنند.

خوشبختانه پس از پایان این دوران دوباره همه چیز به روال عادی باز می‌گردد. پس مصرف کلسیم کافی در تمامی دوران‌ها برای حمایت از سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها لازم است. مقدار کلسیم توصیه شده برای همه زنان بین ۱۹ تا ۵۰ سال (باردار، غیر باردار یا شیرده) ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز است.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rod62

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نشانه و علامت PMS چیست؟