تاریخ انتشار: 1395/11/22 23:15
کد خبر: 230066

علیرضا بیرانوند دروازه بانی جسور و سرشار از اعتماد به نفس

علیرضا بیرانوند دروازه بانی جسور و سرشار از اعتماد به نفس

احسان پهلوان آخرین بازیکنی بوده که دروازه پرسپولیس و رادوشوویچ را در لیگ امسال باز کرده و رحیم زهیوی سومین و آخرین بازیکنی که دروازه بیرانوند را گشوده است. اکنون شش بازی است که پرسپولیس و بیرانوند گل نخورده‌اند. هرچند که اشتباهات بیرانوند در بازی مقابل تراکتورسازی می‌توانست رکورد بسته نگه داشته شدن دروازه پرسپولیس را به جای شش بازی متوالی در عدد پنج متوقف کند.

بیرانوند دروازبان جسوری است و سرشار از اعتماد به نفس. بنابراین او دو فاکتور بسیار مهم برای تبدیل شدن به یک دروازبان قابل اعتماد را دارد. اما تمایل او به نمایش و جلب توجه تماشاگران و دوربین ها باعث شده تا در مواقعی نظیر بازی مقابل تراکتور خروج‌های جسورانه و چه بسا غیرضروری داشته باشد. خروج‌هایی که حکایت از اعتماد به نفس زیاد این دروازبان و عدم عافیت‌طلبی او می‌دهد. او در یک صحنه نیز در دفع ضربه سر مهاجم تراکتور دچار اشتباه شد تا تیرک دروازه باعث نشود مشت او به توپ بی‌اثر بماند.

روزگاری احمدرضا عابدزاده سرآمد دروازبانانی بود که ابایی از نمایش دادن و حتی دریبل کردن مهاجمان حریف نداشت. بیرانوند نیز که بارها از علاقه‌اش به تبدیل شدن به عابدزاده ای دیگر گفته، بدش نمی‌آید حضور خودش در دروازه پرسپولیس را پررنگ‌تر کند. وقتی که دفاع تیمی مستحکم پرسپولیس باعث می‌شود توپ‌های خطرناک کمتری روی دروازه بیرانوند فرود آید، این دروازبان هم ناخودآگاه سعی به فعال‌تر نشان دادن خود در دروازه می‌کند. هرچند که او در بازی‌های اخیر نقش غیرقابل انکاری در بسته ماندن دروازه پرسپولیس داشته، اما کادرفنی پرسپولیس و بخصوص مربی دروازبان‌های این تیم باید شور و هیجان او را در بازی کنترل کنند و اعتماد به نفس و جسارت این دروازبان در مسیر استفاده درست هدایت کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rrvwb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تعریف و تمجید رادوشوویچ از بیرانوند: من نیمکت نشین بهترین دروازه بان ایرانم!