تاریخ انتشار: 1402/04/01 18:51
کد خبر: 3969

تصمیم عجیب یحیی در بازار تابستانه؛ نه به خرید دفاع چپ!

به نظر می‌رسد که فعلاً یحیی گل‌محمدی برنامه‌ای برای تقویت تیمش در پست دفاع چپ ندارد.
تصمیم عجیب یحیی در بازار تابستانه؛ نه به خرید دفاع چپ!

 پرسپولیسی‌ها بعد از توافق با یحیی گل‌محمدی برای ادامه همکاری و رضایت این سرمربی به ادامه فعالیت در جمع سرخ‌پوشان پایتخت، به دنبال آن هستند تا رضایت گل‌محمدی را در نقل‌وانتقالات جلب کنند. سرمربی پرسپولیس گویا فعلاً از روند فعالیت تیمش در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی رضایت ندارد و از مدیران باشگاه خواسته تا مطابق فهرست درخواست‌های ارائه شده، برنامه نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس را به سرعت پیش ببرند تا برای شروع تمرینات پیش‌فصل، بازیکنان مدنظر کادرفنی در اردوی آماده‌سازی حضور یابند.

یحیی گل‌محمدی در حالی دغدغه فعالیت تیمش در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی را دارد که ساعتی پیش محمد محمدی که در فصل اخیر در نقش معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کرد، با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود از سمتش کناره‌گیری کرد تا معادلات نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان پایتخت پیچیده‌تر شود. در روزهای گذشته و بعد از آنکه گل‌محمدی اعلام کرد فهرستی 3 نفره را برای تقویت تیمش به مدیران باشگاه ارائه کرده، گمانه‌زنی‌ها درباره تشخیص گزینه‌های مدنظر در حال انجام است.

یحیی و حسرت از دست دادن دو ستاره

محمدحسین کنعانی‌زادگان و رضا شکاری دو گزینه موردنظر یحیی گل‌محمدی هستند که در این میان گفته می‌شود شکاری در حال توافق با سپاهان است و این مسئله باعث دلخوری سرمربی پرسپولیس از مدیران باشگاه شده است. کنعانی‌زادگان هم فعلاً مشغول بررسی پیشنهادات خود برای لژیونر ماندن است و در صورت تغییر اولویت‌هایش، این احتمال وجود دارد که مدافع سابق سرخ‌پوشان پایتخت به تیم پرسپولیس بازگردد و در لیگ بیست‌وسوم در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار گیرد.

محمد خدابنده‌لو و یاسین سلمانی بازیکنانی بودند که در روزهای گذشته نام‌شان به عنوان گزینه حضور در پرسپولیس مطرح شده است. گفته می‌شود که مذاکرات اولیه با این دو بازیکن انجام شده اما فعلاً یحیی گل‌محمدی چراغ سبزی برای جذب خدابنده‌لو و سلمانی نشان نداده و به نظر می‌رسد که سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف وضعیت میلاد سرلک است تا سپس نسبت به ترمیم خط هافبک تیمش تصمیم بگیرد. یکی از نکات جالب‌توجه اینکه در فهرست بازیکنان مدنظر یحیی گل‌محمدی، بازیکنی برای تقویت سمت چپ خط دفاعی حضور ندارد.

گل‌محمدی در کنار درخواست جذب رضا شکاری، امید زیادی داشت تا بعد از ناکامی در فصول گذشته، بتواند در نقل‌وانتقالات تابستانه امید نورافکن را برای حضور در پرسپولیس مجاب کند اما پیش از آنکه نقل‌وانتقالات تابستانه از راه برسد، نورافکن قراردادش را در هفته‌های پایانی لیگ بیست‌ودوم تمدید کرد تا عملاً حضورش در پرسپولیس منتفی شود. گفته می‌شود که به جز نورافکن، گزینه ایرانی دیگری مدنظر یحیی گل‌محمدی نبوده و عملکرد ابوالفضل جلالی هم گفته می‌شود مورد توجه سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت نیست و همین مسئله گویا باعث شده تا فرآیند جذب دفاع چپ منتفی شود.

ادامه همکاری با زوج موفق یا جذب دفاع چپ خارجی؟

علی نعمتی و وحید امیری دو دفاع چپ پرسپولیس در فصل گذشته بودند. دو بازیکنی که توانستند انتظارات را تقریباً برآورده کنند؛ آن‌هم در شرایطی که یحیی گل‌محمدی برای حفظ نعمتی و امیری تصمیم گرفت تا بازیکنانی مانند سعید آقایی و علی شجاعی را از فهرست خود خارج کند. نکته مهم درباره دو مدافع چپ پرسپولیس در فصل گذشته، سرعت آن‌ها در انتقال از دفاع به حمله و از حمله به دفاع است که باعث شد تا در چند نوبت رقبا از سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس روی دروازه این تیم خطرساز شوند.

یحیی گل‌محمدی معتقد است که در بین دفاع چپ‌های حاضر در فوتبال ایران، بازیکن رونده‌ای وجود ندارد و همین مسئله باعث شده تا فعلاً خبری از حضور دفاع چپ در فهرست سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت نباشد. گفته می‌شود که اگر بازیکن خارجی مناسبی در پست دفاع چپ به یحیی گل‌محمدی پیشنهاد شود، احتمال آن وجود دارد که سرمربی پرسپولیس نظرش را نسبت به تقویت سمت چپ خط دفاعی سرخ‌پوشان تغییر بدهد اما اگر بازیکن خارجی در این پست معرفی نشود، احتمالاً پرسپولیسی‌ها با حضور علی نعمتی و وحید امیری در پست دفاع چپ کار خود را در فصل جدید پیش خواهند برد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x9zp2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نیازمندی‌های «یحیی» برای ماندن؛ یک جین ستاره برای درخشش در آسیا