تاریخ انتشار: 1396/03/28 09:33
کد خبر: 202793

گزینه مدنظر آبی پوشان: از استقلال شاکی‌ام، چون منصوریان با شخصیتم بازی کرد

گزینه مدنظر آبی پوشان: از استقلال شاکی‌ام، چون منصوریان با شخصیتم بازی کرد

بالاخره بعد از کلی کش و قوس به عنوان گزینه جدی پیوستن به استقلال، با پیکان تمدیدکرد تا لیگ هفدهم را هم با تیم مجید جلالی وارد عرصه مسابقات شود. مهدی شیری که از شرایط به وجود آمده برای خودش بسیار ناراحت است و منصوریان را به گونه‌ای عامل این اتفاقات می‌داند در گفت‌وگو با روزنامه «گل» به مواردی اشاره کرد که بیش از این منتظر استقلال ننشیند و کارش را با پیکان ادامه دهد.

در حالی که گزینه جدی پیوستن به استقلال بودی بازهم با پیکان تمدید کردی. چطور شد به این نتیجه رسیدی که بازهم کارت را با مجید جلالی ادامه دهی؟
خدا را شکر بعد از فصل خوبی که در پیکان گذراندم چند پیشنهاد مناسب داشتم که یکی از آنها از روسیه بود. با این حال بعد از بررسی شرایط صلاح دیدم بازهم در پیکان بمانم و در محیطی خوب و آرامی که این تیم دارد بتوانم توانایی هایم را به بهترین شکل به نمایش بگذارم و یک فصل خوب دیگر فوتبالی را تجربه کنم.

اما شنیده می‌شد خیلی به استقلال نزدیک شده‌ای و لابد این معطل کردن‌های استقلال باعث شد با پیکان تمدید کنی؟
یک صحبت‌هایی انجام شده بود و جا دارد از همه هواداران استقلال که طی این مدت مرا مورد لطف خودشان قرار دادند تشکر کنم اما بابت این موضوع یک درصد هم مقصر نیستم و امیدوارم سوء‌تفاهمی پیش نیاید چون در این اتفاق هیچ چیز تقصیر من نیست. به من گفته بودند بعد از بازی با العین به باشگاه خواهی آمد و اتفاقی افتاد که فصل گذشته هم به همین شکل بود. بعد جدایی از نفت هم مرا گزینه استقلال کرده بودند که به ثمر ننشست و امسال هم همین شرایط پیش رفت.  

مدت زیادی از بازی با العین گذشت و استقلال وارد نقل و انتقالات شد در حالی که هم تو و هم رسانه‌ها مدعی شده بودند که کادرفنی استقلال با تو تماس گرفته‌اند و گزینه اصلی آنها هستی.
این صحبت‌ها انجام شده بود و حتی با خود منصوریان هم صحبت کرده بودم که گفت ظرف چند روز آینده به باشگاه خواهی آمد و قرارداد خودت را امضا می‌کنی. باور کنید شرایط سختی را با امروز و فردا کردن‌ها برای من رقم زدند. به خاطر عملکرد خوبم در لیگ پیشنهادهای خوبی داشتم که جواب ندادم و بعد از یک مدتی که دیدم پیگیری نکردند و خبری نشد کارم را با پیکان که اولویت نخستم بود ادامه دادم. باور کنید چندین بار با من تماس داشتند و به خاطر استقلال و قول و وعده‌هایی که دادند بودند برای من صبر کردند.

این رفتار منصوریان فصل گذشته هم بعد جدایی از نفت و پیوستن به استقلال با برخی بازیکنانش شده بود و بعد هم که به استقلال آمد همین رفتار را انجام داد. به نظرت دلیل این رفتارهای منصوریان چیست و چرا با بازیکن‌ها و شخصیت آنها اینگونه بازی می‌کند و راحت نمی‌تواند بگوید فلانی را می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم؟
مشکل من همین است که چرا اینگونه با شخصیت بازیکن بازی می‌کنند. من که آویزان کسی نیستم که یک جواب درست ندادند.  اتفاقات امسال دقیقا فصل گذشته هم افتاد. من در نفت هم بهترین عملکرد را داشتم ودر هر تیمی که بودم تا آخرین هزارتومانی که گرفتم تلاش کردم و اگر دنبال من می‌آیند به خاطر همین است. در ابتدای فصل گذشته هم همین حرف‌هایی را زد که امسال به من زد اما برای من مهم نیست چون به خودم اعتقاد دارم و فرصت فکر کردن به رفتارهای منصوریان را ندارم چون دیگر برایم اهمیتی ندارد.

پس حسابی بابت این رفتار منصوریان ناراحت هستی؟
ببینید مربیگری یک بحث سلیقه‌ای است و هر مربی هر بازیکنی را که دوست دارد به خدمت می‌گیرد. با این حال ناراحتی من بابت این رفتار منصوریان در جایی است که به خاطر امروز و فردا کردن‌های آنها ضربه خوردم . هر بازیکنی دوست دارد در تیم‌های بزرگ پایتخت مثل استقلال و پرسپولیس که هواداران زیادی دارد بازی کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. درست است با تیم خوب پیکان تمدید کردم اما پیشنهادهای دیگری هم داشتم که یکی از آنها همان‌طور که گفتم از لیگ روسیه بود و واقعا جدی پیش می‌رفت اما شرایط آب و هوایی این تیم و بحث استقلال که دوست داشتم پیراهن این تیم را برتن کنم باعث شد از آنها بگذرم. شخصیت من طوری نیست که با باند بازی و یکسری مسایل به تیمی بروم و تا الان هم کاری نکردم. الان پیکان هستم و دیگر تمام تلاشم را برای این تیم به کار خواهم بست.

اسم تو همزمان با رامین رضاییان به عنوان بازیکن سایه برای سمت راست دفاع استقلال مطرح بود. به نظرت این مساله باعث نشد که منصوریان برای اعلام به باشگاه دست دست کند؟
چنین چیزی امکان نداشت چون بارها خود منصوریان و اطرافیانش به من گفتند که گزینه اصلی هستی. حالا چه شد و چه اتفاقی افتاد را دیگر خبر ندارم و همه این رفتارهایی که با من شد را به‌خدا واگذار می‌کنم.

با این قطعیت صحبت کردی اما پندار توفیقی در مصاحبه‌ای گفته بود که مهدی شیری گزینه استقلال نیست و در لیست منصوریان قرار ندارد. دلیل این تناقص چیست که کادرفنی تو را می‌خواهد اما مسوول نقل و انتقالات تیم یک حرف دیگر می‌زند؟
همین مباحث آدم را اذیت می‌کند. این صحبت‌ها و رفتارهایی که با من شد شخصیت و آبرویی که در فوتبال جمع کرده بودم را خدشه دار کرد و طوری وانمود کردند که من برای رفتن به استقلال به هر ریسمانی چنگ می‌اندازم. استقلال تیم بزرگی است و من هم دوست دارم یک روز پیراهن آن را برتن کنم اما نباید این صحبت‌ها مطرح می‌شد. من با آقای پندار توفیقی نه برخوردی داشتم و نه سلام و علیکی اما اگر منصوریان مرا می‌خواست باید به باشگاه می‌گفت زنگ می‌زدند و این یعنی تو را می‌خواهند نه اینکه مدام دست دست کنند و شرایط را اینگونه رقم بزنند. من اگر ایستادم به خاطر احترام شاگرد و استادی بود و به احترام ایشان به بقیه پیشنهادها پشت کردم. منصوریان کار جالبی انجام نداد و رفتارش به شخصیت من آسیب رساند.

استقلال در نقل و انتقالات آنچنان که باید و شاید موفق عمل نکرده و هواداران هم از این بابت ناراحت هستند. فکر می‌کنی با این شیوه‌ای که منصوریان دارد و با گزینه‌ها صحبت می‌کند اما طور دیگری رفتار می‌کند، در نهایت موفق خواهد بود؟
ببینید جواب این سوال شما را کلی می‌دهم. فوتبال و غیرفوتبال ندارد اما هرکسی باید طوری رفتار کند که در ذهن‌ها ماندگار شود. بهترین سیاست برای هر سرمربی صداقت است که متاسفانه در بعضی‌ها وجود ندارد. دیگر تاریخ مصرف این نمایش‌ها گذشته و اعتباری ندارد.

حالا با ماندن در پیکان شرایط این تیم را چطور می‌بینی و آیا فکر می‌کنی یک فصل موفق را در این تیم پشت سر بگذاری؟
پیکان با اینکه چند بازیکن خودش را از دست داد اما شاکله اصلی تیم حفظ شد و به نظرم با تقویتی که در تیم صورت گرفته و با جذب بازیکنان جدید شرایط خوب پیش می‌رود. تمام تمرکزم را برای موفقیت دوباره در پیکان گذاشته‌ام و خوشبختانه با تقویت کادرفنی تیم تاثیر آن را در لیگ شاهد خواهیم بود. محیط خوب و استانداردی داریم که کمک می‌کند به خواسته‌های خودم برسم و امیدوارم با تلاشم این مساله دست‌یافتنی باشد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xavqw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نگرانی جلالی از پیوستن شیری به استقلال