تاریخ انتشار: 1395/11/16 14:27
کد خبر: 231469

پیش بازی پرسپولیس-تراکتور؛ دوئل مرگ و زندگی برای پرشورها

تراکتورسازی در حساس‌ترین بازی فصل خود در لیگ شانزدهم فردا میهمان پرسپولیس رقیب اصلی‌اش در راه قهرمانی است.
پیش بازی پرسپولیس-تراکتور؛ دوئل مرگ و زندگی برای پرشورها

به گزارش فرتاک ورزشی، پرونده رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال فردا یکشنبه - 17 بهمن ماه - با انجام یک دیدار حساس و سرنوشت‌ساز در تهران بسته خواهد شد که طی آن تیم‌های پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز دو تیم صدرنشین این مسابقات از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند.

قضاوت این دیدار حساس را که از آن به عنوان فینال زودرس لیگ یاد می‌شود، بیژن حیدری به همراه رضا سخندان، آرمان اسعدی و سیدرضا مهدوی برعهده خواهد داشت؛ ضمن اینکه هدایت ممبینی به عنوان ناظر داوری انتخاب شده است.

تیر برانکو برای خلاص قهرمانی

تیم میزبان (پرسپولیس تهران): یاران برانکو ایوانکوویچ که با پیروزی شیرین در خانه صبای قم اختلاف را در صدر جدول به 6 امتیاز افزایش داده و با روحیه مضاعف به این دیدار بزرگ رسیده‌اند، امیدوارند تا در مصاف با اصلی‌ترین رقیب خود در راه قهرمانی تمامی امتیازات را کسب کرده و مسیر خود را برای این مهم هموارتر سازند. البته برگزاری این مسابقه حساس در آستانه دربی پایتخت اهمیت آن را برای سرخ پوشان تهرانی دوچندان می‌کند، کما اینکه برانکو سرمربی این تیم اهمیت دیدار تراکتورسازی را بسیار بالاتر از دربی ارزیابی کرده است.

جایگاه در جدول: پرسپولیس هم اکنون با 44 امتیاز یکه‌تاز لیگ شانزدهم است و در صورتی که این دیدار با پیروزی پشت سر بگذارد اختلاف خود را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود به 9 امتیاز افزایش خواهد داد.

بازیکنان تاثیرگذار: بدون شک مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس با به ثمر رساندن 9 گل که اکثر آنها گل‌های 3 امتیازی بوده تاثییرگذارترین بازیکن تیم صدرنشین مسابقات است. علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، وحید امیری و محسن مسلمان دیگر بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس در این فصل از مسابقات هستند. البته نباید از نام سروش رفیعی یاره تازه وارد تیم حریف و همچنین نفراتی چون کمال کامیابی نیا و حسین ماهینی نیز به راحتی گذشت.

بازیکنان غائب: علی علیپور به علت 3 اخطاره بودن از این بازی محروم است.

نگاهی به 5 بازی اخیر پرسپولیس:

* پرسپولیس 3 - 0 سیاه جامگان

* پرسپولیس 1 - 0 سایپا

* فولاد خوزستان 0 - 3 پرسپولیس

* پرسپولیس 1 - 0 گسترش فولاد

* صبای قم 0 - 2 پرسپولیس

- سرخ‌پوشان پایتخت تمامی 5 بازی آخر خود را با برد و ثبت کلین‌شیت به پایان رسانده‌اند.

جدال مرگ و زندگی یاران قلعه‌نویی

تیم میهمان (تراکتورسازی تبریز): شاگردان امیر قلعه‌نویی در هفته گذشته با تساوی جنجالی در دربی تبریز گام به این بازی سرنوشت‌ساز می‌گذارند. علاوه بر فرصت‌سوزی تکراری، سرخ‌پوشان تبریز در آستانه بازی فردا با دردسری عظیم به نام محرومیت از نقل و انتقالات روبرو شده و سر و صدای زیادی در فوتبال ایران به پا کردند. آنها در شرایطی طی جدال مرگ و زندگی میهمان صدرنشین مسابقات خواهند بود که با وجود تمامی حواشی اخیر شانس‌های خود را برای بازگشت به ریل قهرمانی در این بازی جست‌وجو می‌کنند و به خوبی می‌دانند که 3 امتیاز دیدار فردا بهترین فرصت برای کاهش اختلاف در صدر است و از این رو نهایت تلاش خود را برای کسب آن به کار خواهند بست.

جایگاه در جدول: تراکتورسازی در حال حاضر با 38 امتیاز مکان دوم جدول را در اختیار دارد. این تیم در صورت پیروزی در بازی فردا به 3 امتیازی صدر خواهند رسید و امیدهای خود را برای قهرمانی زنده می‌کنند.

بازیکنان تاثیرگذار: محمد ایرانپوریان با غیبت خود در دیدار با ماشین‌سازی نشان داد تاثیرگذارترین بازیکن تراکتورسازی است. در کنار این بازیکن محمد ابراهیمی گرچه در بازی قبلی یک پنالتی بسیار مهم را از دست داد اما با اوج‌گیری در هفته‌های اخیر نشان داده که می‌تواند سرنوشت یک بازی را به تنهایی رقم بزند و فرزاد حاتمی و کرار جاسم دیگر یاران کلیدی قلعه‌نویی هستند. 

بازیکنان غائب: مهدی کیانی کاپیتان و رهبر سرخ پوشان غائب بزرگ تراکتورسازی برای این دیدار است که به علت 3 اخطاره بودن نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. مهدی شریفی و خالد شفیعی دیگر بازیکنان محروم تراکتورسازی هستند.

نگاهی به 5 بازی اخیر تراکتورسازی:

* نفت تهران 0 - 2 تراکتورسازی

* استقلال خوزستان 0 - 1 تراکتورسازی

* تراکتورسازی 2 - 2 نفت آبادان

* پیکان 0 - 1 تراکتورسازی

* تراکتورسازی 0 - 0 ماشین‌سازی

- یاران امیر قلعه‌نویی از آغاز نیم فصل دوم به صورت یک در میان بازی‌های خود را با برد و مساوی به پایان رسانده‌اند که اگر روند نتایج این تیم به این منوال ادامه یابد، نوبت پیروزی آنهاست.

نکات بازی/ تقابل شکست‌ناپذیران:

* تا بدین جای فصل جاری پرسپولیس در خانه و تراکتورسازی در خارج از خانه بدون باخت بوده‌اند و به این ترتیب مصاف دو تیم جنگ بین تیم‌های شکست‌ناپذیر لیگ شانزدهم است.

* پرسپولیس در جدول بازی‌های خانگی و تراکتورسازی در بیرون از خانه صدرنشینان مطلق لیگ هستند.

* پرسپولیس با 5 گل خورده بهترین خط دفاعی و تراکتورسازی با 28 گل زده بهترین خط حمله لیگ را تا پایان هفته نوزدهم از آنِ خود کرده‌اند.

* پرسپولیس در فصل جاری در تمامی مصاف‌های خانگی خود با نمایندگان تبریز پیروز بوده و این درحالی است که تراکتورسازی نیز آمار شگفت‌انگیزی - کسب 3 پیروزی و یک تساوی - در پیکارهای بیرون از خانه خود با رقیبان تهرانی داشته است.

* برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه‌نویی سرمربیان دو تیم با تیم‌های کنونی خود برابر حریف شکست‌ناپذیر بوده‌اند.

* سامان نریمان جهان، فرشاد احمدزاده و سروش رفیعی از پرسپولیس و فرزاد حاتمی، محمد نوری، محسن بنگر، امید عالیشاه و احمد نوراللهی از تراکتورسازی یاران مشترک دو تیم هستند. در این بین در کادر فنی دو تیم نیز کریم باقری مربی پرسپولیس تنها عضوی است که سابقه پوشیدن پیراهن دو تیم را در کارنامه دارد.

برتری تراکتورسازی در جنگ‌های رودررو

اشاره: تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی تاکنون 17 بار در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال رودرروی هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن 8 برد برای تراکتورسازی، 6 برد برای پرسپولیس و 3 تساوی بوده است.

در این 17 بازی 32 بار توپ از خط دروازه‌های دو تیم عبور کرده که میانگین تقریبی دو گل برای هر جدال به ثبت رسیده است. البته در این آمار نیز تراکتورسازی با به ثمر رساندن 19 گل در برابر 13 گل پرسپولیس دست برتر را دارد.

نتایج کامل این دیدارها به شرح زیر است:

تراکتورسازی 0 - 1 پرسپولیس/ پرسپولیس 2 - 1 تراکتورسازی/ پرسپولیس 2 - 1 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 1 - 1 پرسپولیس/ پرسپولیس 1 - 0 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 1 - 0 پرسپولیس/ پرسپولیس 0 - 1 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 4 - 1 پرسپولیس/ پرسپولیس 0 - 1 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 3 - 1 پرسپولیس/ پرسپولیس 1 - 0 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 1 - 0 پرسپولیس/ پرسپولیس 1 - 3 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 1 - 0 پرسپولیس/ تراکتورسازی 0 - 1 پرسپولیس/ پرسپولیس 1 - 1 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 0 - 0 پرسپولیس.

- تراکتورسازی از زمان بازگشت به لیگ برتر با 5 پیروزی پیاپی بهترین آمار را در دیدارهای رودررو به ثبت رسانده و جالب اینکه یک بار نیز تیم حریف را سه بار متوالی شکست داده است. با این حال نماینده تبریز نزدیک به دو سال است که نتوانسته است پرسپولیس را در لیگ برتر شکست دهد.

- در 8 دیدار قبلی دو تیم در ورزشگاه آزادی 4 برد سهم پرسپولیس و 2 برد سهم تراکتورسازی بوده و یک دیدار نیز به تساوی انجامیده است.

- دیدار رفت دو تیم در تبریز با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ترکیب احتمالی:

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، رامین رضائیان (صادق محرمی)، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، محسن بنگر، هادی محمدی، سعید آقایی، محمد ایرانپوریان، احمد نوراللهی، محمد نوری، کرار جاسم، محمد ابراهیمی، امید عالیشاه و فرزاد حاتمی.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xvw5b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درخشش رضائیان و مسلمان را در پرسپولیس کسی نباید نادیده بگیرد