تاریخ انتشار: 1397/06/26 07:40
کد خبر: 130073

۵ نکته اساسی از پیروزی شیاطین سرخ در لانه زنبورها؛ جایگاه حقیقی پوگبا مشخص می شود

در یک جدال سنگین وزن، مردان یونایتد در مقابل واتفورد ایستادگی نموده و با نتیجه 2-1 از سد آن ها گذشتند.
۵ نکته اساسی از پیروزی شیاطین سرخ در لانه زنبورها؛ جایگاه حقیقی پوگبا مشخص می شود

در یک جدال سنگین وزن، مردان یونایتد در مقابل واتفورد ایستادگی نموده و با نتیجه 2-1 از سد آن ها گذشتند.

این اولین شکست شاگردان گارسیا بود، در واقع اولین باری که آن ها به پیروزی دست نیافتند. همچنین دومین برد پیاپی آقای خاص در لیگ برتر رقم خورد.

 

در ادامه 5 نکته اساسی از این دیدار را مرور خواهیم کرد.

 

1- هزینه کردن بابت فلینی کار ارزشمندی بود

در این تابستان داستان یونایتد و مروان فلینی به جای باریکی رسیده بود. با توجه به این که وی در ترکیب وضعیت ثابتی نداشت و مهره ای نسبتا خنثی تلقی می شد، این بار جهت تمدید قرارداد بسیار سخت گیرانه عمل نمود. در انتها باشگاه برای ماندن او هزینه کرد و آن جا بود که سیل انتقاد ها و شوخی ها به راه افتاد.

اما این بازی و نیز تقابل با برنلی کاملا روشن ساخت که چرا او مستحق پرداخت چنین هزینه ای بوده است. او بازیکنی کاملا منحصر به فرد می باشد، در واقع دلیلی وجود ندارد که وی را در تیم خود جای ندهید. در تحرکات هجومی به سختی می توان او را مهار نمود حتی با این که اغلب، مسیر و برنامه او کاملا مشخص است. در شرایط دفاعی نیز با فیزیک متمایز، امتیازی ویژه محسوب می شود و تمامی توپ های بلند را به خوبی در اختیار خود می گیرد.

tVMayvV62gme

قطعا او بدون اشکال نیست، دریافت های او عمدتا متزلزل است و در صورت حمل توپ خیلی سریع پرس می شود. از طرفی مروان اصلا حس یک هافبک دفاعی را ندارد، در لحظه دریافت گل کنار مدافعین میانی قرار داشت و آندره گری را آزاد گذاشته بود. اما قوای فیزیکی او باور نکردنیست، در تمام نبردهای هوایی بدون استثنا پیروز است و این عامل حاکمیت را در دست یونایتد قرار می دهد.

حضور او باعث شد تا لوکاکو آزادی عمل پیدا کند و گل اول را به ثمر رساند. در جایی دیگر با تسلط کامل توپ را به درون محوطه بازگرداند و موقعیت را برای گلزنی اسمالینگ فراهم نمود. در منطقه دفاعی تقریبا تمامی توپ ها را دور می کرد و به دفعات سد ضربات مهاجمین حریف شد و بارها ارسال های آن ها را قطع نمود. وی همکاری نمانیا ماتیچ در میانه میدان، هافبک های حریف را به رقص در آورده بودند.

 

2- سنگربانان قهار

بازی با نتیجه 2-1 به پایان رسید اما می توانست گل های بیشتری وارد دروازه ها گردد. شاگردان مورینیو با تفاضل 2 گل آرامش نسبی را بر او فراهم کرده بودند تا آن که حریف اولین توپ را وارد دروازه نمود. در واقع شیاطین سرخ بیش از نیمی از فرصت های خود را از دست دادند. تنها در نیمه نخست هشت شوت به سمت چارچوب بن فاستر شلیک شد و تنها دو مورد از دستان او در رفت. او واتفورد را در باز نگاه داشت و بارها مهاجمین تیم مهمان را ناکام گرداند.

در سمت مقابل نیز، مرد شماره یک اسپانیایی ورزشگاه ویکاریج رود را به حد انفجار رساند و در مقابل مهاجمین واتفورد عرض اندام نمود. آن ها پس از گل اول تا لحظات پایانی به دنبال تغییر نتیجه بودند و این دیوید دخیا بود که در زمان های تلف شده بازی ضربه سر حریف را دفع و سه امتیاز گران قدر را برای تیم خود حفظ کرد.

 

3- عملکرد فوق العاده پوگبا در سیستم الماسی

پاول می تواند همیشه در بهترین وضعیت خود باشد، اگر تکلیف او در میدان مشخص گردد. سیستم الماسی یونایتد کاملا این امکان را برای او مهیا می سازد. نبوغ او در این بازی به نمایش درآمد و پاس های بلند غیر قابل پیش بینی او هافبک ها و مدافعین واتفورد را با مشکلاتی جدی مواجه کرده بود. دریبل هایی بی نقص و زیبا و همچنین ضرباتی مهلک و برق آسا نیز از او به چشم می خورد.

dyRG90JBBRz2

اما این وضعیت با در هم ریختن سیستم الماسی ناپدید شد و این زمانی اتفاق افتاد که ماتیچ با افت کیفی شدیدی رو به رو شد و مورینیو نیز در این بین جای لینگارد را به مارسیال داد زد. بدین ترتیب پوگبا تمرکز خود را از دست داد و دیگر نتوانست در نقش شماره 10 ظاهر شود و ارتباطش با لینگارد و سانچز حفط کند.

 

4- کاباسل توان خود را به خوبی نشان داد

در کنار بن فاستر بازیکن دیگری حضور داشت که فرصت های زیادی را از مهاجمین یونایتد صلب نمود. او بارها و بارها با الکسیس سانچز و روملو لوکاکو دست و پنجه نرم کرد. هر برنامه هجومی که در مسیر او پیاده می شد با عدم موفقیت مواجه می گردید. در نبردهای هوایی پیروز بود و چندین بار موقعیت ضد حمله را از یونایتد گرفت.

در موقعیت های هجومی نیز نقش موثری ایفا می نمود تا جایی که در ثانیه های پایانی چیزی نمانده بود که نتیجه را به تساوی تبدیل کند. نکته عجیب این است که چنین عملکردی از وی تنها در مقابل تیم های بزرگ دیده می شود و می توان پیش بینی کرد که تا دیدار حساسی دیگر نمایش خاصی از او مشاهده نخواهد شد.

 

5- نیروی محرکه یونایتد در حال بازیابیست

اکنون قرمزهای منچستر دو بازی متوالی را با پیروزی پشت سر می گذارند، هر چند عملکرد چندان فوق العاده ای نبوده و عوامل مختلفی در این تقابلات خارج از خانه نقش داشته است. اما موضوع قابل توجه این می باشد که هر دوی نتیجه با به کارگیری سیستم الماسی 2-1-2-1-4 رقم خورد. شیوه ای که لینگارد در آن نقشی حیاتی بر عهده دارد.

VQ0yJJ850ihT

این چینش بالاترین بازدهی را در مورد پوگبا ایجاد می کند، مارکوس راشفورد را در پست دلخواه خود قرار می دهد و فلینی را تبدیل به مهره ای پرکاربرد می گرداند. به علاوه یونایتد پس از مدت ها به ترکیبی قابل قبول در دفاع میانی دست یافته و همکاری لیندلوف و اسمالینگ شکل مناسبی به خود گرفته است. لوک شاو نیز برای بازی روز چهارشنبه در چارچوب لیگ قهرمانان آماده خواهد بود.

در این بین شاید مهمترین مساله این باشد که دیوید دخیا به دوران اوج خود بازگشته است و همانند گذشته سیوهایی نجات بخش و معجزه آسا رقم می زند. این عامل در موفقیت های تیم  تاثیری فوق العاده دارد و آرامش را در خط دفاعی دو چندان می سازد.

با تمام این تفاسیر مورینیو و شاگردانش کماکان با فرم ایده آل و در خور باشگاه فاصله زیادی دارند، اما می توان به آینده نزدیک امیدوار بود چرا که در منچستر یونایتد اتفاقاتی در حال رخ دادن می باشد.

منبع: یونایتد فنز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3699g7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رابسون از بازگشت پوگبا استقبال کرد