تاریخ انتشار: 1395/11/14 13:33
کد خبر: 231849

یادداشت؛ تراکتور بیا، بباز و برو؟!

برخورد تراکتور و پرسپولیس فقط یک دیدار نود دقیقه ای نمی تواند باشد . از ساعتها پیش آنالیزور های دو تیم دست بکار شده اند . در مقوله آنالیز هم با توجه به سوابق هر دو تیم از آنالیزورهای باتجربه و توانمندی بهره می برند.
یادداشت؛ تراکتور بیا، بباز و برو؟!

به گزارش فرتاک ورزشی، برخورد تراکتور و پرسپولیس فقط یک دیدار نود دقیقه ای نمی تواند باشد . از ساعتها پیش آنالیزور های دو تیم دست بکار شده اند. در مقوله آنالیز هم با توجه به سوابق هر دو تیم از آنالیزورهای باتجربه و توانمندی بهره می برند . 

مجهولات سیستم تراکتور

کیانی ،شفیعی ،شریفی محرومان بنام تراکتور برای این بازی خواهند بود . ایران پوریان و محمدی نیز مصدوم هستند که شاید دومی به بازی برسد . این تعدد محرومیت و مصدومیت دست قلعه نوعی را برای انتخاب سیستم و چینش بازیکنان در پوست گردو قرار می دهد . تراکتور اینک مجبور است خیلی به سیستم 4141 فکر نکند مگر اینکه بازیکن جانشین کیانی پتانسیل این موضوع را داشته باشد که بتواند در حد کیانی در این سیستم فعالیت نماید . چالش اصلی در عمق تراکتور دیده می شود هنوز مشخص نشده شیفت بنگر کدام بازیکن خواهد بود . در صورتی که تراکتور برای این بازی حتما باید در قلب دفاع با اقتدار ظاهر شود آنالیز بازیهای پرسپولیس به ما نشان می دهد که این تیم در فاز تهاجمی غالبا 80 درصد علاقمند به نفوذ های هوایی می باشد که اینگونه نفوذ ها معمولا از سوی مدافعین میانی ناکام باقی می ماند . 

تراکتور اگر می خواهد نبازد ؟

برای نباختن ،تراکتور در قلب دفاع باید چاره ای بیاندیشد . تولید موقعیت های پرسپولیس هر چند بیشتر هوایی است اما اگر چنانچه ضربات اول توسط مدافعین دفع نشود اینگونه توپ ها در موج های دوم و سوم خریدار زمینی برای بازیکنان مهاجم پرسپولیس در پی خواهد داشت . اگر تراکتور داخل باکس جریمه خود فضای هوایی را کنترل کند درصد تقسیم امتیازات این بازی بیشتر می شود . 

آتش زیر خاکستر 

تاثیرگذار ترین جناح لیگ برتر در فصل گذشته با 22 گل به ثمر رسیده متعلق به پرسپولیس و پست بازی امید عالیشاه در جناح چپ بود .متاسفانه این بازیکن دیده نشد نه به تیم ملی دعوت شد و نه تاکنون در لیگ برتر روند صعودی او طی شده حالا این بازی متمایز است هم امید انگیزه دارد و هم بازیکنان هم تیمی این بازیکنان توانایی حمایت از او را دارند پس لطفا این جناح تراکتور را در حملات از دست ندهید آتش زیر خاکستر که قطعا از سوی برانکو برای آن راهکاری در نظر گرفته خواهد شد . هر چند بالندگی یک جناح در فوتبال نیاز مند توانایی های برابر در جناح دیگر است در پرسپولیس رامین رضاییان با نفوذ های خود فضا های مناسبی برای عالیشاه خلق می کرد آیا در تراکتور ابراهیمی می تواند کمک رسان عالیشاه برای فضا سازی باشد . 

مهم ترین تصمیم تراکتور 

پرسپولیس 442 دیاموند وارد بازی می شود تراکتور نیز این فصل این سیستم را تست کرده پس بنابر این تصمیم معقولانه برای تراکتور انتخاب همین سیستم است آنوقت در برخورد این سیستم نبردهای یک در مقابل یک تعیین کننده خواهد بود . 

ضعف پرسپولیس ؟

اگر تراکتور در زمان انتقال با حربه سرعت از محلی که ترکیب الماس پرسپولیس حضور ندارد بتواند از عرض عبور و به تولید موقعیت بپردازد خط دفاع پرسپولیس عصبی و دچار چالش می شود . ضربات شروع مجدد و شوت نیز گزینه های دیگر است ضمن اینکه بازیکنان خلاق نیز در مقابل خط دفاعی پرسپولیس می توانند گره بازی را باز کنند تراکتور هم که کم بازیکن خلاق ندارد بنابر این باز شدن دروازه پرسپولیس نیز محتمل است البته اگر تراکتور حربه سرعت را در زمان انتقال فراموش نکند . 

بدترین اتفاق ممکن 

کج سلیقگی ، عدم تمکین و احترام به وقت آزاد هواداران در برنامه ریزی سازمان لیگ برای این بازی مشهود است . چگونه یک هوادار تراکتور می توانند برای یکشنبه بعداظهر خودش را به تهران برساند . چرا پنج شنبه و جمعه را از یاد برده اند با این کار از تراکم کمی بازی کاسته می شود . جوری برنامه ریزی می کنند که باید بنویسیم تراکتور بیا ،بباز و برو 

ختم کلام 

امیدواریم این بازی تماشاگر پسند باشد . قاضی میدان به خوبی بازی را کنترل کند . اگر پنالتی در بازی وجود داشت باشهامت اعلام کند و حلال وار اگر تیمی مستحق سه امتیاز بازی بود آن را بردارد . منتظر می مانیم .  

نویسنده: "ایرج طالع"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36amx9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس در مشهد می‌ماند تا بازی فردا برگزار شود