تاریخ انتشار: 1395/06/12 14:09
کد خبر: 263901

محصص: کی‌روش گام اول را محکم برداشت/ از نظر تاکتیتی به پیشرفت خوبی رسیده‌ایم

مدرس ایرانی فیفا گفت: حضور در فوتبال اروپا، جهانبخش را به کلاس خوبی رسانده است.
محصص: کی‌روش گام اول را محکم برداشت/ از نظر تاکتیتی به پیشرفت خوبی رسیده‌ایم

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتری فرتاک ورزشی، مرتضی محصص در خصوص بازی شب گذشته و نتیجه به دست آمده گفت: تیم ایران در مقابل قطر نتیجه بسیارخوبی را به دست آورد. نتیجه در اولین بازی خیلی مهم است و ما توانستیم با این پیروزی شروع قدرتمندی داشته باشیم. کی‌روش گام اول را محکم برداشت. به او بایت این بازی و این برد تبریک می‌گویم. ضمن اینکه باید از گل زیبای جهانبخش هم یاد کنم. گل او فوق العاده زیبا بود و نشان داد که حضوردر اروپا برای او بسیار مفید بوده و به کلاس خوبی در فوتبال رسیده است.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه اظهار داشت: اکنون فوتبال مانند گذشته نیست که شاهد چندتیم قوی و چند تیم ضعیف باشیم. آن تعادل سابق بین تیم‌ها وجود ندارد چرا که اکنون تیم‌ها با آنالیز و مطالعه خوب وارد مسابقات می‌شوند. ممکن است شما با تیم‌های درجه سوم آسیا هم بازی کنید و به مشکل بخورید. اکنون تیم‌ها اطلاعات جامعی از اردوها، نفرات، نقاط ضعف و قدرت حریفان جمع آوری می‌کنند و در اختیار دارند و همین مساله کار همه تیم‌های طراز اول قاره را سخت می‌کند.

محصص با اشاره به برد سخت ایران مقابل قطر ادامه داد: این اصلا عجیب نیست و معتقدم از این به بعد هم همین خواهد بود. ما حتی درمقابل سوریه هم کارمان سخت است. اکنون تفاوت زیادی بین تیم‌ها وجود ندارد که بگوییم بردن تیم‌ها راحت است. تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند و سبک کار شمارا بررسی می‌کنند برای همین به راحتی نمی‌توان به آن‌ها گل زد و پیروز شد. با این حال ما شروع خوبی داشتیم. بازی خوبی را برگزار کردیم اما می‌توانیم بهتر از این هم باشیم  و قطعا با انجام بازی‌های بیشتر شاهد عملکردبهتر از تیم ملی خواهیم بود.

آنالیزور فوتبال ایران بررسی فنی خود از تیم کشورمان را اینگونه بیان کرد: از نظر فیزیکی در سطح بالایی قرار داریم. اگر نخواهیم بگوییم تیم اولیم اما بدون شک جزو بهترین‌های قاره هستیم.

از نظر تاکتیکی هم باید عرض کنم، در انجام بازی با توپ خوب کار کردیم و در بازی بدون توپ هم نمره قابل قبولی می‌توان به تیم داد. کی‌روش یک مربی پرتغالی است و یکی از ویژگی‌های مربیان پرتغالی آموزش بازی بدون توپ است. در این زمینه با اینکه در تیم کشورمان شاهد پیشرفت بودیم اما بازهم جای کار دارد و می‌توانیم در حرکات بدون توپ و حرکت در فضاها بهتر ازاین باشیم.

محصص در خصوص حریف بعدی تیم ملی گفت: بازی با چین اصلا قابل مقایسه با این بازی نیست و قطعا کار ما سخت تر خواهد بود چرا که این بازی در خانه حریف برگزار می‌شود و جو آنجا کاملا به ضرر ماست. همچنین چین دیشب در مقابل کره نشان داد یک تیم تهاجمی است. این تیم نفرات ذخیره خوبی را هم در اختیار دارد. باید در بازی مقابل آن‌ها محتاط باشیم و یک سوم میانی را به خوبی کنترل کنیم. چین در جناحین از سرعت خوبی برخوردار است و باید مواظب این تیم در کناره ها باشیم تا از این مناطق لطمه نخوریم.

مدرس ایرانی فیفا در خصوص جنجال‌های به وجود آمده پس از گل اول و اینکه برخی معتقدند جواد نکونام باعث این جنجال ها شد، اظهار داشت: نکونام از افراد خوش اخلاق فوتبال ماست. او متعلق به نسل جوان فوتبال کشور ماست و آینده خوبی در دنیای مربیگری خواهد داشت. با اینکه معتقدم تیم ملی نیاز به جنجال ندارد اما نمی‌توانیم به کار او ایراد بگیریم. برای مثال مربی مکزیک در جام‌جهانی2014 یا کونته در یورو2016 هم رفتارهای تهییج آمیز از خودشان بروز دادند. هر مربی سبک و سیاق خودش را دارد و نباید نکونام را محکوم کرد.

وی در پایان اضافه کرد: معتقدم فوتبال یک علم یا یک صنعت نیست. فوتبال یک هنر است. هنر دوستی‌ و پیوند. فوتبال محل جنگ و جدل نیست بلکه وسیله‌ایست برای نزدیک شدن ملیت‌ها و قومیت‌ها.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36gb6y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لژیونر تیم ملی رکورد اسطوره پرسپولیس را شکست