تاریخ انتشار: 1396/01/19 11:52
کد خبر: 218573

اعتراض به داوری استراتژی شکست خورده بازنده‌ها

پرونده هفته بیست و ششم لیگ برتر در حالی بسته شد که بار دیگر تیم های ناکام و مربیان شکست خورده تمام انتقادات را متوجه داوری ها کرده و بدترین صحبت ها را انجام دادند.
اعتراض به داوری استراتژی شکست خورده بازنده‌ها

 در هفته ای که پر بود از اتفاقات غیرقابل پیش بینی بار دیگر اعتراض به تصمیمات داوری اوج گرفت و بیشتر مربیانی که ناکام بوده و به اهداف خود در مقابل رقبا نرسیده بودند، در فراری رو به جلو به انتقاد از داورها پرداختند و مدعی شدند اشتباهات تاثیرگذار داوران تاثیر فراوانی در عملکرد و ناکامی آنها داشته است. 


در این بین مرتضی کریمی کارشناس و پیشکسوت داوری با نگاهی به عملکرد داوران در بازی های این هفته به نوعی پاسخ انتقادات مربیان معترض را داد. جایی که این کمک داور اعتقاد داشت اعتراض به تصمیمات داوری در این هفته استراتژی شکست خورده برای معترضان بود. 


پرسپولیس ـ پیکان؛ داور: مهدی سیدعلی
در بازی جذاب و هیجانی که وجود مهاجمان خطرناک در ترکیب دو تیم می توانست صحنه های تاثیرگذاری در محوطه جریمه ها رقم بزند، سیدعلی با حضور به موقع در تمامی صحنه ها از عهده قضاوت به خوبی برآمد گرچه تنها ایرادی که می توان از این داور گرفت به صحنه ای در نیمه دوم برمی گردد که باید بازیکن خاطی پیکان را به علت رفتار غیرورزشی زودتر با کارت قرمز جریمه می کرد. سیدعلی در صحنه بعد از گل دوم پرسپولیس به درستی صادق بارانی را اخراج کرد و به طارمی کارت زرد داد. 


سیاه جامگان ـ استقلال خوزستان؛ داور: موعود بنیادی فر
این بازی حساسیت خیلی زیادی برای میزبان در راه بقا داشت از همین رو قضاوت بدون اشتباه داور به این تیم کمک کرد تا به آنچه می خواست برسد. بنیادی فر در دقایق پایانی با کمک، کمک داور اول رحیم شاهین به خوبی خطای هند استقلال خوزستان را در محوطه جریمه تشخیص داد و پنالتی ـ اخراجی که انجام داد کاملا درست بود. 


ذوب آهن ـ صنعت نفت؛ داور: حسن اکرمی
داور جوان و تحصیلکرده فوتبال ایران در فولادشهر قضاوت عادلانه ای داشت و تنها اشتباه او به صحنه ای بازمی گشت که در ضدحمله ذوب آهن رقم خورد و او به همراه کمک داورش از خطای بازیکن آبادانی به راحتی عبور کردند در حالی که این صحنه می توانست یک ضدحمله خوب ذوبی ها باشد. 


ماشین سازی ـ پدیده؛ داور: وحید کاظمی
با آمادگی جسمانی و تمرکز مناسب قضاوت خوب و عادلانه ای را از این داور همچون بازی های گذشته شاهد بودیم تا جایی که در پایان بازی هیچ اعتراضی از سوی میزبان بازنده صورت نگرفت حتی در صحنه گل دوم پدیده که بسیاری روی آفساید بودن آن شک داشتند، این داور و کمکش تصمیم درست و حرفه ای گرفتند. 


فولاد ـ سپاهان؛ داور: اشکان خورشیدی
کم حادثه ترین بازی هفته را بدون هیچ اشتباهی سوت زد تا جایی که این مصاف یک صحنه مشکوک هم نداشت تا ثابت شود جای خالی خورشیدی در لیست داوران الیت ایران همچنان به چشم می آید. 


سایپا ـ نفت؛ داور: سیدرضا مهدوی
داور کم نام و نشان و کم تجربه با دوندگی خوب و نزدیکی به صحنه ها به صورت حرفه ای بازی را مدیریت کرد تا جایی که هر اخطاری که می داد درست بود و در صحنه گل سایپا هم قوانین به صورت کاملا حرفه ای اجرا شد. 


گسترش فولاد ـ استقلال تهران؛ داور: رضا کرمانشاهی
با وجود جو نامساعدی که در ورزشگاه علیه داور ایجاد شده بود، کرمانشاهی در نیمه نخست خطای بازیکن استقلال را به درستی پشت محوطه تشخیص داد. گرچه تنها ایراد او در این نیمه اخطارهایی بود که از جیب خارج کرد. در نیمه دوم هم تشخیص او در صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال درست بود و مابقی صحنه ها نیز نکته خاصی در قضاوت این داور دیده نمی شود حتی در صحنه ای که استقلالی ها اعتقاد به پنالتی روی علی قربانی دارند.


صبا ـ تراکتورسازی؛ داور: محمدرضا اکبریان
دیدار پرحاشیه هفته در دقایقی کار را برای اکبریان سخت کرد بخصوص در نیمه دوم بازی؛ اولین صحنه حساس بازی توپی بود که به تیرک دروازه تراکتور خورد و وارد گل نشد که کمک داور به خوبی جاگیری کرد، دومین صحنه به رفتارهای کرار برمی گشت که باید زودتر اخراج می شد اما اکبریان از کنار آن به سادگی گذشت و دیگر اشتباه بزرگ این داور به صحنه اخراج اشتباه سعید آقایی بازمی گشت که اخطار دوم او صحیح نبود چون خطا را بازیکن دیگری انجام داده بود. باوجود اعتراض هایی که امیر قلعه نویی به صحنه گل دوم داشت، در این صحنه تشخیص اکبریان کاملا درست بود ضمن اینکه پنالتی صبا در آخرین دقیقه بازی کاملا درست و بازیکن خاطی باید از زمین اخراج می شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36lgrj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تراکتورسازی با 3 غایب مقابل نفت آبادان

فولاد گل گهر را گل باران کرد
نتایج هفته دوم لیگ برتر جوانان کشور