تاریخ انتشار: 1396/02/25 10:34
کد خبر: 210697

دردی که در پرسپولیس هنوز درمان نشده است

”همه چیز از شوت نوراللهی شروع شد”. این جمله هواداران پرسپولیس، به ماجراهای دربی برگشت لیگ پانزدهم و شوت احمد نوراللهی قبل از اولین گل مهدی طارمی در آن مسابقه اشاره دارد.
دردی که در پرسپولیس هنوز درمان نشده است

برد بزرگ در دربی، از شوت خوب احمد آغاز شد. درست مثل مشکلات پست هافبک دفاعی که بعد از جدایی این بازیکن شروع شدند. هافبک شماره 8 به لحاظ آمادگی در سطح کامیابی‌نیا قرار نداشت اما یک ذخیره کاملا مطمئن برای تیم به شمار می‌رفت و انگیزه زیادی داشت تا ردپای‌اش را در همه بردهای بزرگ تیم برانکو به یادگار بگذارد. تا وقتی کمال در مرکز زمین برای پرسپولیس می‌درخشید، غیبت نوراللهی که حالا برای سربازی به تراکتورسازی پیوسته بود احساس نمی‌شد اما اخراج کامیابی‌نیا در مسابقه با تراکتور و غیبت سه جلسه‌ای او، تصویر دیگری از تیم ایوانکوویچ را به نمایش گذاشت. 

 
 قرمزها بدون مرد شماره 11 دربی را واگذار کردند و دیگر شبیه آن تیم جذاب و مقتدری که با حضور این هافبک دفاعی شکل می‌گرفت، نبودند. شهاب کرمی خرید موفقیت‌آمیزی نبود و معضلات میانه میدان در غیاب کامیابی‌نیا را جبران نکرد. حالا کمال آسیب دیده و جای خالی او در مسابقه با لخویا از همین حالا امیدواری برای صعود قرمزهای تهران از این دوئل سخت را به حداقل رسانده است. بدون تردید برانکو دیگر اشتباه بازی‌دادن به حسین ماهینی در این نقطه از ترکیب تیمش را تکرار نمی‌کند اما آیا او صاحب بازیکنی است که بتواند بحران پست هافبک دفاعی در روز غیبت کامیابی‌نیا را مدیریت کند؟‌ شهاب کرمی با آمادگی فاصله دارد و مسلمان و سروش نیز فانتزی‌‎تر از بازی در چنین پستی هستند. لخویا به عنوان قدرت اصلی این روزهای فوتبال قطر در آزادی به میدان می‌رود و بعید به نظر می‌رسد خط دفاعی سرخ‌ها بدون حمایت کامیابی‌نیا توان مقاومت در برابر ستاره‌های این تیم را داشته باشد. سندروم وابستگی به کمال، فرصت جاه‌طلبی در آسیا را از پرسپولیس گرفته و حالا این تیم با گام‌های لرزان مهیای نبرد با لخویا می‌شود. تمدید قرارداد با کامیابی‌نیا یکی از اهداف کلیدی قرمزها در تابستان است اما به نظر می‌رسد انتخاب یک ذخیره آماده برای این پست نیز درست به همین اندازه اهمیت داشته باشد. 
 
 قهرمان لیگ شانزدهم بدون هافبک دفاعی اصلی‌اش، نحیف و آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد و باشگاه هنوز هم هیچ نسخه‌ای برای پیشگیری از این بیماری در اختیار ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36ljge

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


راز ققنوس سرخ؛ بار پرسپولیس سالم به مقصد رسید