تاریخ انتشار: 1395/08/23 10:13
کد خبر: 249425

«سردار» اینجا «سردار» آنجا...

«المپیک مارسی به‌دنبال سردار آزمون»، «لیورپول در پی به‌خدمت‌گرفتن سردار آزمون»، «اورتون و استوک‌سیتی هم به فهرست خریداران سردار آزمون اضافه شدند»، «کریم انصاری‌فرد در تیررس باشگاه مارسی»، «انصاری‌فرد به فاینورد می‌رود»، «دو پیشنهاد خوب اسپانیایی برای انصاری‌فرد
«سردار» اینجا «سردار» آنجا...
به گزارش فرتاک ورزشی، «المپیک مارسی به‌دنبال سردار آزمون»، «لیورپول در پی به‌خدمت‌گرفتن سردار آزمون»، «اورتون و استوک‌سیتی هم به فهرست خریداران سردار آزمون اضافه شدند»، «کریم انصاری‌فرد در تیررس باشگاه مارسی»، «انصاری‌فرد به فاینورد می‌رود»، «دو پیشنهاد خوب اسپانیایی برای انصاری‌فرد... . مشابه این تیترها را در رسانه‌های داخلی زیاد دیده‌ایم؛ هنوز هم نمونه‌های مشابهش تمام‌شدنی نیست. نوع خبر خوشحال‌کننده است؛ اینکه درخشش ستاره‌های جوان تیم ملی کشورمان توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا را به خود جلب کرده است. بااین‌حال سؤال اصلی اینجاست: آیا واقعا باشگاه‌های بزرگ اروپایی در فکر خریدن ستاره‌های تیم ملی ایران هستند؟
 
 
ماجرای «سردار»
 
 
ستاره بی‌چون‌وچرای این روزهای خط حمله تیم ملی کشورمان؛ یعنی «سردار» این روزها در صدر اخبار است؛ در تیم ملی با وجود سن کمی که دارد، خوش درخشیده و حالا گزینه شماره یک کی روش است. در روسیه هم که از قرار معلوم، بر سر او بین روبین‌کازان و روستوف دعواست. در لیگ‌ قهرمانان اروپا هم بازی می‌کند و همین چندوقت پیش توانست دروازه اتلتیکومادرید، فینالیست سال گذشته لیگ‌ قهرمانان اروپا، را هم باز کند. درخشش آزمون با توجه به سن کمی که دارد، ناخودآگاه حواس «باشگاه»‌های بزرگ دنیا را معطوف به این بازیکن جوان می‌کند. البته بهتر است به‌جای حواس «باشگاه»‌ها، اشاره‌ای هم به حواس «دلال‌های باشگاه‌های بزرگ» شود.
 
درباره سردار آزمون باید به یک مورد دقیق اشاره کرد؛ اینکه حداقل المپیک مارسی در هیچ اظهارنظر رسمی و غیررسمی‌ای، اشاره‌ای به خرید این بازیکن نکرده است. مارسی، یکی از پرطرفدارترین تیم‌های فرانسه که چندوقتی می‌شود از سوی فرانک مک‌کورت، مولتی‌‌میلیاردر آمریکایی، خریداری شده، برنامه‌های جامعی برای پیشرفت در فوتبال اروپا دارد. بااین‌حال مشکل، «منابع خبری» هستند که به علاقه مارسی به سردار آزمون اشاره کرده‌اند. در شرایطی که سایت‌های داخلی ایران به «نقل از رسانه‌های فرانسوی» خبر می‌دهند که مارسی سردار آزمون را می‌خواهد، با سر زدن به «رسانه‌های فرانسوی» یکی، دو نکته مشخص می‌شود: اول اینکه هیچ سایت معتبر ورزشی‌ای در فرانسه از جمله سایت «اکیپ»، «یورواسپورت فرانسه» و... اشاره‌ای به این موضوع نکرده‌اند. مورد دوم هم چندین سایت درجه‌دوم دیگر است که اشاره‌ای به علاقه‌مندی مارسی به سردار آزمون کرده‌اند، ولی مشکل اینجاست که منبع خبر آنها «یک آژانس خبری ایرانی» است! «میداین‌فوت» و «دیلی‌مرکاتو» نمونه‌ای از این سایت‌های فرانسوی هستند که منبع خبرشان همان خبرگزاری داخلی کشورمان است و نه باشگاه مارسی یا یکی از نزدیکان باشگاه.
 
 
مارسی پروژه دارد و سوبی سارتا هم است
 
 
اتفاقا در گزارش یکی از همین سایت‌ها به علاقه‌مندی مارسی به سردار آزمون اشاره شد و صحت این خبر مورد بررسی قرار گرفته است؛ نکته‌ای که دراین‌میان وجود دارد این است که عنوان شده مارسی در همین نقل‌وانتقالات ژانویه می‌خواهد سردار آزمون را به خدمت بگیرد، ولی به نقل از «دیلی‌مرکاتو» مارسی همین حالا مدیر ورزشی‌ای به نام آندونی سوبی سارتای معروف دارد که سردار آزمون در دایره بازیکنان مدیربرنامه‌هایی که او با آنها مذاکره می‌کند قرار ندارد. از طرفی عنوان شده با توجه به آمار گلزنی پایین سردار آزمون در روستوف و البته سختی کار این بازیکن برای تطبیق با فوتبال فرانسه بعید است که او جایی در برنامه‌های مارسی برای نیم‌فصل داشته باشد. ضمن اینکه «دیلی‌مرکاتو» کلی هم از سردار آزمون تعریف و تمجید کرده و او را در زمره یکی از بازیکنان مستعد آینده معرفی کرده است.
 
 
گاردین خبر از لیورپول داد
 
 
موردی که دراین‌میان کار را برای مارسی سخت کرده (به نقل از همان سایت‌های خبری درجه‌دوم فرانسوی)، علاقه لیورپول به جذب سردار آزمون است؛ این مورد دومی را نمی‌توان با خبر مارسی مقایسه کرد چون حداقل خبر را «گاردین» اعلام کرده؛ یکی از سایت‌های خبری معتبر انگلیس. فرانسوی‌ها حالا با اتکا به همین موضوع، کار مارسی را در رقابت با لیورپول به‌ویژه اینکه مردی مثل کلوپ هم پشت این ماجراست، حسابی سخت دانسته‌اند. در اینکه لیورپول یورگن کلوپ نشان داده علاقه‌مند به جذب ستاره‌های جوان است تردیدی وجود ندارد، ولی اینکه با وجود داشتن بازیکنان جوان و همین حالا پرآوازه‌ای مثل کوتینیو، فیرمینو، مانه و چند بازیکن جوان دیگر، لیورپول قصد جدی برای خریدن سردار داشته باشد یا نه هم هنوز محل سؤال است.
 
 
کریم به مارسی می‌رود؟
 
 
بعد از فروکش‌کردن شایعات رفتن سردار آزمون به مارسی، خبرهای مشابهی هم درباره کریم انصاری‌فرد، دیگر ملی‌پوش ایرانی که در لیگ یونان بازی می‌کند به گوش می‌رسد. اینکه مثلا مارسی این بازیکن را می‌خواهد! تفاوت این خبر با خبر خواستن سردار آزمون از سوی مارسی این است که این‌بار (حداقل تا اینجا) هیچ سایت درجه‌دو و درجه‌سه فرانسوی هم اشاره‌ای به این خبر نداشته‌اند و بیشتر بازتاب خبرهای سایت‌های فارسی‌زبان خودمان است.
 
 
پای دلالان در میان است؟
 
 
در اینکه همه ایرانی‌ها و فوتبال‌دوستان ایرانی علاقه زیادی به پیشرفت بازیکنان جوان کشورمان دارند تردیدی نیست، ولی اینکه انتشار سریع این اخبار در رسانه‌ها نشئت‌گرفته از چه‌چیزی است نیاز به بررسی بیشتری دارد. چرا هیچ تیم دیگری در فرانسه به غیر از مارسی بازیکنان ایرانی را نمی‌خواهد؟ پاسخ‌دادن به این سؤال را باید به نقل از گزارش‌نویس همان سایت «دیلی‌مرکاتو» آورد: «واقعیت این است که مارسی این روزها با تغییر در سطح مدیریت، به‌دنبال احیای سریع است. در این راه مدیربرنامه‌های مختلفی (می‌توانید بخوانید دلال) به‌دنبال مطرح‌کردن نام‌های زیادی هستند. حتی اگر یکی از این نام‌ها هم به واقعیت تبدیل شود، آنها بارشان را در کنار مارسی خواهند بست».
 
حالا اینکه آیا واقعا کسی که از فرانسه برای دیدن بازی سردار آزمون به روسیه رفته از طرف باشگاه مارسی بوده یا نه را بعدا می‌توان متوجه شد، ولی مورد مشخص اینکه سردار و کریم انصاری‌فرد هم مثل بسیاری دیگر از ستاره‌های نوظهور فوتبال (سردار و کریم یکی از صدها بازیکنی هستند که هرروز گفته می‌شود از این تیم به تیم دیگری می‌روند) ابزاری برای مذاکره در جهت رسیدن به منفعت مالی بیشتر برای عده‌ای خاص هستند. هرچند این دو بازیکن با توانایی‌هایی که در یکی، دو سال گذشته از خودشان نشان داده‌اند، ثابت کرده‌اند شایسته بازی در سطح اول فوتبال اروپا (نه‌تنها فرانسه که لیگ پنجم فوتبال اروپاست) را دارند. به امید آنکه یکی از این شایعات بالاخره به واقعیت تبدیل شود... .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36meq7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمرکز آزمون برای بهترین شدن در لیگ روسیه