تاریخ انتشار: 1396/04/27 23:47
یادداشتی از بهرام اردشیری؛
کد خبر: 194997

مرد اول لیگ برتر 25ساله شد؛ ستاره پرسپولیسی و تیم ملی فراتر از باورها

جوان مجوب و سر به زیر بوشهری که الان ستاره اول لیگ برتر است امروز 25 ساله شد.
مرد اول لیگ برتر 25ساله شد؛ ستاره پرسپولیسی و تیم ملی فراتر از باورها

لیگ سیزدهم که با نایب قهرمانی پرسپولیس که علی دایی از بقایای خرید های میلیاردی فصل قبل رویانیان و با خرید چند جوان مثل صادقیان ساخته بود، تمام شد. همه در شروع نقل انتقالات منتظر حفظ  بدنه اصلی توسط مدیریت جدید و خرید چند ستاره برای حضور قدرتمند در آسیا و لیگ چهاردهم بودند اما مدیریت جدید (آقای سیاسی) موافق حضور دایی در راس مدیرت فنی باشگاه نبودند با کارشکنی در حفظ ستاره ها و عدم خرید ستاره ای جدید کمر به برکناری دایی که حاضر به استعفا نبود،بسته بود. اما دایی که در این چند ساله متخصص کار با جوانان گمنام بود این بار هم طارمی و نورالهی و چند جوان دیگر رو به تیم اضافه کرد.

طارمی؛ جوان بوشهری با قدی کشیده و پوستی سبزه و لهجه دلنشین و صدایی ضمخت!

هیچ کس فکرش را نمی کرد دایی بهترین استعداد چند سال اخیر را کشف کرده باشد. کسی فکرش را نمی کرد که بعدها یکی از ارکان بهترین پرسپولیس های سال های اخیر باشد.

بعد از برکناری دایی ، درخشان کم و بیش از او استفاده می کرد اما نقطه شروع او قطعا دربی بود که از نیمه دوم وارد زمین شد و جان تازه ای به تیم بی روح درخشان داد و در نهایت پرسپولیس با گل دقایق آخر عالیشاه بازی را ٢-١ برنده شد.

این شروع کار بود. گل چیپ او به النصر عربستان نقطه عطفی در استارت محبوب شدن اون نزد قرمزپوشان بود.

فصل به بدترین شکل ممکن برای پرسپولس تمام شد اما طارمی در شروع راه بود...

برانکو که اواخر فصل جایگزین شده بود در شروع لیگ پانزدهم و با اضافه کردن چند جوان تیم خود را روانه بازی ها کرد . تیمی که با اندیشه های تهاجمی برانکو و روح جوانی و خلاقیت نفراتی چون طارمی  و بعد از چند هفته  ناکامی تا  مرز قهرمانی هم پیش رفت و به دلیل تفاضل گل قافیه را به  استقلال خوزستان باخت اما با نمایش های تحسین برانگیز قلب هواداران را تسخیر کرد . نمایشی که داربی ٤-٢ را برای هواداران رقم زدند که در همین میان نقش اساسی را طارمی ایفا کرد، کسی که بعد از زدن گل اول و دوم پشت ضربه پنالتی ایستاد برای هت تریک ، اما در مقابل رحمتی ناکام ماند ولی این پایان کار نبود و لحظه ای رقم زد که شاید تا سالها در ذهن هواداران پرسپولیس بماند. او بعد تک به تک شدن با رحمتی در حالی که می توانست هت تریک کند پاس داد تا محسن مسلمان استقلال را چهار تایی کند!

o7KRZyGJMoQj

 

لیگ برای برای طارمی با آقای گلی و دعوت به تیم ملی تمام شد.

طارمی که با پایان لیگ هوای لژیونر شدن به سرش زده بود بعد از کش و قوس های فراوان به ریزه اسپورت ترکیه پیوست اما بعد مدتی کوتاه و قبل شروع لیگ با فسخ قرار داد خود به پرسپولیس برگشت بعد چند بازی نیمکت نشینی دوباره به ترکیب برگشت و اینبار با خریدهای جدید پرسپولیس هدفی جز قهرمانی نداشت و البته تکرار آقای گلی ! که به این مهم رسید. او با درخشش خود با پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نیز رسید هر چند در این بین با موقعیت سوزی های نسبتا زیاد و پنالتی هایی که از دست می داد هواداران را جان به لب می کرد!

طارمی در تیم ملی هم عملکرد مثبتی داشت او در مقدماتی جام جهانی حضوری درخشان در تیم ملی داشت و زننده گل های سه امتیازی به قطر و چین بود و گل دوم به ازبکستان که تضمین کننده صعود به جام جهانی بود را نیز وی با هنرنمایی مثال زدنی به ثمر رساند.

طارمی امروز در حالی ٢٥ساله شد که جام جهانی می تواند سکوی پرتاب او شود...

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36vbxy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال/برزیلی ها در راه نصف جهان/ استقلالی ها شنبه ثبت می کنند/ طارمی به سوپرجام نمی رسد

فرجه و تهدید طارمی را سرخپوش نگه داشت
وقتی طارمی خود را از چشم هواداران انداخت