تاریخ انتشار: 1402/04/10 19:00
کد خبر: 3501

آیا گشادی دریچه قلب در بارداری به بچه صدمه می‌زند؟

اکثر مشکلات مربوط به درچه قلب مانند گشادی یا افتادگی، مادرزادی هستند.
آیا گشادی دریچه قلب در بارداری به بچه صدمه می‌زند؟

اکثر مشکلات مربوط به درچه قلب مانند گشادی یا افتادگی، مادرزادی هستند و طبیعتا یک خانم با وجود این مشکل، استرس زیادی را طی باردای تحمل خواهد کرد زیرا مثلا گشادی دریچه قلب در بارداری می‌تواند باعث کاهش خون‌رسانی به جنین از طریق جفت و بروز مشکلات احتمالی بعدی شود.

به‌همین‌دلیل، پزشکان توصیه می‎‌کنند که درصورتی‎که یک خانم از مشکل قلبی خود اطلاع دارد، پیش از هرگونه اقدامی برای بارداری باید با پزشک متخصص قلب و عروق و پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کند. در مواردی به‎دلیل وخامت مشکل اجازه بارداری داده نمی‎شود زیرا خطر مرگ جنین یا مادر وجود دارد.

قلب شما چهار دریچه دارد که جریان خون در قلب را در مسیر صحیح حفظ می‎‌کنند. این دریچه‌ها شامل :

  • دریچه میترال
  • دریچه سه‎‌تایی
  • دریچه ریوی
  • دریچه آئورت هستند.

هر دریچه دارای نوعی زبانه است که در طی هر ضربان قلب یک بار باز یا بسته می‎‌شود. گاهی دریچه‌ها به دلیل گشادی یا افتادگی به‎درستی باز یا بسته نمی‌‌شوند و این مسئله جریان مناسب خون از قلب و به طور بالقوه توانایی پمپاژ خون به بدن شما را مختل می‌کند.

طبق آمار شایع‌ترین دلایل گشادی دریچه قلب در بارداری مربوط به دریچه‎‌های میترال و آئورت است و روند درمان هرکدام در دوران بارداری به شدت آن‌ها بستگی دارد. اغلب برای نشتی خفیف درمانی صورت نمی‌گیرد، درحالی‎که ممکن است برای ترمیم یا تعویض دریچه به‎‌منظور کنترل نشتی شدید یا برگشت مجدد، به جراحی قلب نیاز باشد.

زیرا در صورت عدم درمان، نارسایی شدید دریچه میترال یا آئورت می‎‌تواند باعث نارسایی قلبی یا مشکلات ریتم قلب (آریتمی) شود. بنابراین نباید علائم و عوارض گشادی دریچه قلب در بارداری را دست کم بگیرید.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36wey2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 درد وسط قفسه سینه نشانه چیست؟