تاریخ انتشار: 1396/02/12 11:19
یک اسم زیبا که لیگ برتری شد؛
کد خبر: 213528

سرخ هایی که رنج دوران دیدند تا به لیگ برتر صعود کردند

تیم فوتبال سپیدرود از قدیمی‌های فوتبال ایران است و مربوط به زمانی که فضای غیرصنعتی فوتبال ایران تیم‌هایی را در خود پرورش می‌داد که اسم‌هایی با مسما داشتند.
سرخ هایی که رنج دوران دیدند تا به لیگ برتر صعود کردند

به گزارش فرتاک ورزشی، سپیدرود بر گرفته از رود خروشان و زیبای شهر رشت است که شناسنامه این شهر سرسبز محسوب می‌شود. تیمی که در دهه 1360 رقابتی شدید با ملوان بندرانزلی داشت.

سپیدرود سال1347 در محله‌ی سبزه‌میدان رشت شکل گرفت و به عنوان رقیب تاج گیلان پا به عرصه‌ی فوتبال گیلان گذاشت. با این حال، آنها تیمی کم افتخار هستند و تنها یک بار در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشته‌اند که آن هم بر می‌گردد به لیگ آزادگان سال 1371 که بازی‌ها در دو گروه برگزار می‌شد. سپییدرود آن سال در گروه استقلال قرار گرفت و در بازی خانگی موفق به متوقف کردن قهرمان آسیا شد. آنها در آن فصل تنها یک بار پیروز شدند - این برد در دربی شمال ایران و در برابر شهرداری جوان ساری به دست آمد. سرمربی سپیدرود در آن فصل حسن روشن بود.

آنها می‌توانستند سال 1357 هم به لیگ تخت جمشید صعود کنند. با این حال، زمانی که صدرنشین لیگ دو تخت جمشید بودند انقلاب شد و با توقف مسابقات این اتفاق برای آنها غیرممکن شد.

سپیدرود مثل پارس جم تیمی است که از نظر اسمی لیگ برتر فوتبال ایران را زیباتر می‌کند. لیگی که تعدد تیم‌های صنعتی درآن مانع از زیبایی است!

سیپدرودی‌ها که پشتوانه تماشاگر را هم همراه خود دارند در پایان فصلی سخت باید به دنبال تقویت و بهبود شرایط خود باشند و مثل آن رود خروشان تیمی ترسناک در سطح اول فوتبال ایران باشند. چیزی که قبلا در رشت اتفاق نیفتاده و حالا وقت آن است که بالاخره رقم بخورد. این اتفاق رخ نخواهد داد مگر آنکه آنها که در سیزدهمین سالمرگ کیومرث صابری فومنی طنزپرداز مشهور تاریخ ایران(گل آقا) لیگ برتری شدند باید از استعدادها و مغزهای شهر استفاده حداکثری را ببرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3958aw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکست نساجى با سربالا در رشت؛ عباس زاده براى نوروزى ٢۴ گل زد
90 دقیقه پراسترس و نهایتا صعود به لیگ برتر؛

تبریک علی کریمی به سپیدرودی‌ها +عکس
بابت صعود سپیدرود به لیگ برتر؛

قیمت مصلح  برای پرسپولیس بالاتر می رود
صعود سپیدرود اینگونه پرسپولیسی ها را به دردسر می اندازد