تاریخ انتشار: 1402/04/03 14:22
یادداشتی از علی مسعودی
کد خبر: 3876

قلعه‌نویی یا خورخه مندس؟!/ چرا حاجی دوباره به سیم آخر زد؟

حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی و انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم ملی امید صدای محمد مایلی‌کهن را درآورد.
 قلعه‌نویی یا خورخه مندس؟!/ چرا حاجی دوباره به سیم آخر زد؟

علی مسعودی؛ حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی و انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم ملی امید صدای محمد مایلی‌کهن را درآورد.

اخیرا محمد مایلی‌کهن، سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس مصاحبه تندی را علیه امیر قلعه‌نویی سرمربی فعلی تیم ملی انجام داد که بخشی از آن به کادر فنی چند باشگاه و حتی تیم ملی امید مربوط می شد. او مدعی شد که قلعه‌نویی، سرمربی اکثر تیم های ایرانی و تیم ملی امید را انتخاب می کند و فدارسیون رفته زیر نظر این آقا! مایلی‌کهن در برنامه زنده اعلام کرد سرمربی تیم های گل گهر، مس رفسنجان، استقلال، نساجی قائمشهر، هوادار، پیکان با نظر این آقا، ( البته اسم خاصی‌ نام برد که ما از نوشتن آن معذور هستیم!) مشخص می شود.

با این حال می شود رد و پای امیر قلعه‌نویی را در چند تیم از جمله نساجی قائمشهر، مس رفسنجان، گل گهر سیرجان و تیم ملی امید دید، چون همه می دانند رضا عنایتی با نظر مستقیم امیر قلعه‌نویی انتخاب شد و حتی نساجی قائمشهر نیز یکی - دو سالی با مشاوره از این مربی کادر فنی اش را انتخاب کرد. حتی فصل گذشته که فجرسپاسی سقوط کرد سرمربی‌اش از کادر امیر قلعه‌نویی معرفی شد و مجتبی سرآسیایی اواخر فصل به شیراز رفت که سهم بسزایی در افتادن فجر سپاسی داشت. یا همین فصل گذشته نیز وقتی قلعه‌نویی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت سعید الهویی را جانشین خودش کرد تا مربی دیگری راهی گل گهر نشود.

 با این شرایط باید پذیرفت نقش امیر قلعه‌نویی در انتخاب مربیان در باشگاه ها بی تأثیر نیست و او با رابطه هایی که با مدیران دارد مربیان مورد نظر خودش را به آنها سفارش می کند. البته در این رابطه قطعا نمی شود گفت او نقش دلالان و ایجنت ها را بازی می کند چون قلعه‌نویی آدمی نیست که بخواهد مربی یا بازیکنی را جایی بفرستد تا درصدی گیرش بیاید. این نکته را هم نباید فراموش کنین خیلی‌ها خبر دارند خود امیر قلعه‌نویی در کارهای خیر و کمک کردن از جمله مربیان فعال فوتبال ایران است که بارها شنیده و دیده شده او به خیلی ها کمک مالی کرده و دست افراد زیادی را گرفته است.

حال اینکه چرا امیر قلعه‌نویی که خودش سالهاست مربیگری می کند و همیشه نیز تیم داشته مربی هم جابه‌جا می کند؟! قطعا به جز مایلی‌کهن این سوال روز خیلی هاست که چرا باید این مربی مطرح نقش زیادی در نقل‌ و انتقالات فوتبال ایران داشته باشد؟! گرچه این ایراد زیاد به خود قلعه‌نویی وارد نیست و ایراد به مدیرانی وارد است که یا از قلعه‌نویی مشاوره می گیرند یا با نظر مستقیم او سرمربی انتخاب می کنند. مدیرانی که گاها خودشان نیز در نقش دلال فعالیت می کنند و بارها شنیده شده بازیکنان و مربیان به جای درصد دادن به دلالان به مدیران درصد می دهند.

شما شک نکنید در چنین مواقعی حداقل دست دلالان ( به قول فرهاد کاظمی فوتبال ایران ۲۰ ایجنت دارد ۴۰۰۰ هزار دلال) کوتاه می شود ولی همین حرف و حدیث ها و البته گاهی وقت ها حقیقت ها باعث می شود که نقش امیر قلعه‌نویی در فوتبال ایران به شدت زیاد شود و او نقش مدیر برنامه های بزرگ دنیا را ( بدون درصد گرفتن)  از جمله خورخه مندس، مینو رایولا، پر گواردیولا و پائول استرنفورد  را در ایران بازی کند. نقشی که شاید به مذاق خیلی ها از جمله‌ محمد مایلی‌کهن خوش نیاید و واکنش تندی را هم نشان دهد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/396ax3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حمله حاجی به ژنرال پس از ۱۴ سال/ این بار کتبی نه، تصویری!