تاریخ انتشار: 1399/02/10 14:31
کد خبر: 64076

اظهار نظر وزارت بهداشت در رابطه با ادامه مسابقات فوتبال: سلامتی مهمتر از مسابقه فوتبال!

با اعلام مشاور رسانه ای وزیر بهداشت تکلیف از سر گرفته شدن لیگ فوتبال تا 15 اردیبهشت ماه مشخص می شود.
اظهار نظر وزارت بهداشت در رابطه با ادامه مسابقات فوتبال: سلامتی مهمتر از مسابقه فوتبال!

لیگ فوتبال ایران در حالی بیش از دو ماه است که تعطیل شده که هنوز مشخص نیست باشگاه ها از چه زمانی مجوز برگزاری تمرین می گیرند تا خود را آماده شروع دوباره بازی ها کنند.

 علیرضا وهاب زاده در این باره می گوید: قرار است ورزش کنیم برای سلامتی ولی اگر قرار باشد فوتبال یا هر ورزشی باعث آسیب زدن به سلامتی مردم باشد این هیچ توجیهی ندارد. اگر امروز برخی مشاغل به سر کار خود برگشته اند دلیلش موضوع معیشت خانواده باشد که بحثش جداست و از سوی ستاد کرونا دنبال می‌شود اما مشاغلی که جنبه تفریحی دارند مانند فوتبال، سینما و تئاتر، رستوران ها و غیره همچنان می‌توانند با تأخیر بازگشایی شوند. در واقع اگر بخواهیم درباره فوتبال عجله به کار ببریم ممکن است پشیمانی هایی به بار بیاید. قطعاً خود ورزشکاران هم راضی به بروز مشکلاتی از جمله بیماری و یا بدتر از آن، فوت کسی نیستند. با این شرایط فکر می کنم تا روز 15 اردیبهشت ماه می توان تصمیم بهتری در این باره گرفت.

او در پاسخ به این سوال که پانزهم اردیبهشت ماه قرار است چه اتفاقی رخ بدهد هم گفت: با توجه به اینکه در یک هفته اخیر حجم زیادی از ماشین ها و مردم به خیابانها برگشته اند ما باید بازه زمانی 14 روزه این بیماری را سپری کنیم تا ببینیم موضوع فاصله گذاری اجتماعی و بحث های بهداشتی تا چه اندازه از سوی مردم رعایت شده و یا بی توجهی به این مسائل چه آمار جدیدی از مرگ و میر را مشخص می‎کند. امیدواریم این سیر نزولی باشد اما قطعاً تا اواخر هفته آتی شرایط برای ما و ستاد کرونا مشخص می شود. فکر می کنم همان زمان بهتر بتوان در این باره نظر داد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3975nq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جهانپور: داماش در بهترین شرایط قرار دارد/ نقطه ضعفی نمی بینم
پیشکسوت داماش؛