تاریخ انتشار: 1397/05/11 23:32
ضربات کرنر بلای جان استقلال بود
کد خبر: 136004

استفاده از پاشنه آشیل ذوب آهن؛ رودستی که شفر به نمازی زد

دیدار تیم های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در نهایت با نتیجه ۲بر۲ به پایان رسید تا امتیازات بین دو تیم تقسیم شود.
 استفاده از پاشنه آشیل ذوب آهن؛ رودستی که شفر به نمازی زد

امین یزدانی؛ دیدار دوتیم‌ ذوب آهن و استقلال درحالی آغاز شد که استقلال تا دقیقه ۲۰ پرس یا بازی تحت فشار در یک سوم خط دفاعی ذوب آهن به شدت در دستور خود قرار داد. دراین مدت یکی دو بار شاگردان شفر می توانستند که صاحب گل شوند که مظاهری دریک نوبت نجات بخش دروازه تیمش شد.

پس از طی شدن فشار استقلال، این ذوبی بودند که نبض بازی را در دست گرفتند و دروازه رحمتی را با خطرات جدی روبرو کردند.ضعف استقلال در ضربات کرنر باعث شد که حبیب زاده جوان، ذوب آهن را صاحب اولین گل کند تا او با مصدومیتی شدید از بازی خارج شود.

پس از گل اول این ذوب آهن بود که کنترل و اداره بازی را دراختیار داشت.گرچه ذوب آهن در فاز حمله با نفرات کمتری شرکت می کرد و هرناندز بیشتر تک وتنها بین مدافعین استقلال گرفتار بود،اشتباه همین بازیکن باعث شد که توپ‌به روح الله باقری رسید و اضافه شدن سریع غفوری که بسان یک مهاجم سایه دراین بازی عمل می کرد،باعث شد که پاس تحت فشار این مهاجم باهوش، استقلال باضربه دقیق وریا به گل تساوی برسد.

در ادامه بازهم این ذوب آهن بود که مجددا از ضربه کرنر و اشتباه محض رحمتی ،هرناندز گل دوم ذوب آهن را به زیبایی بثمر برساند تا ذوب آهن نیمه اول را با پیروزی به رختکن برود.

درنیمه دوم برخلاف نیمه اول این ذوب آهن بود که بازی را دراختیار داشت و استقلال را ناچار به عقب نشینی کرد.سرعت بازی هر دوتیم  دردو فاز انتقال بسیار دیدنی بود و بازی شکل تهاجمی تری از نیمه اول به خود گرفت.هرچه بازی رو به جلو می رفت ،این استقلال بود که ازضعف مفرط خط میانی و جناح راست خط دفاعی و حفره خالی جلوی مدافعین ذوب آهن استفاده می کرد تا از یک حمله ازچندین حمله که ازاین منطقه طراحی کرده بود و بارها ازسمت راست خط دفاعی ذوب آهن طراحی شده بود و تعلل بیش ازحد مدافعین سردرگم ذوب آهن و خنثی بودن بوحمدان و عدم اضافه شدن حدادی فر و ضعف مفرط بازی فیزیکی و درگیرانه حدادی فر و مسلمان ،باعث شد که پاس عالی فرشید باقری به وریا درغیاب درخشان مهر برسد و این بازیکن باهوش و خلاق که درعمق خط دفاعی ذوب آهن جای گیری کرده بود ،به راحتی گل دوم و تساوی بخش تیمش را وارد دروازه مظاهری کرد.

برنامه شفر طراحی حملات از سمت چپ خودی و اضافه شدن غفوری ازسمت راست و ورود گاه و‌بیگاه او به محوطه جریمه حریف بود،دقیقا رودستی که شفر به نمازی زد.هماهنگی بین سهرابیان و‌ زکی پور و عدم برگشت محمد حسینی ،سبب شد که فخرالدینی شب سخت ودشواری را سپری کند.دوندگی و بازی درگیرانه خط میانی استقلال و عدم پوشش حفره جلوی دو مدافع میانی ذوب آهن،توسط بوحمدان و حدادی فر،باعث شد که محمد زاده با خطای روی باقری ،اخراج شود تا ذوب آهن ۲۰ دقیقه آخر را ده نفره بازی کند،اما تعویض به جای نمازی باعث شد که ذوب آهن بازی را بخوبی اداره وکنترل کند.البته شفر علیرغم‌ده نفره شدن ذوب آهن،به تساوی قانع بود و‌تعویض های او‌نشان ازهمین تفکر داشت.

استقلال پس از ده نفره شدن ذوب آهن چند حمله  ازسمت راست را در دستور کارش بود،ولی حاصلی درپی نداشت تا این بازی سریع،زیبا و فیزیکی و پر برخورد که با دو اخراجی و چندین بازیکن یک اخطاره با تساوی به پایان برسد.

دوندگی و بازی تحت فشار استقلال و شناسایی ضعف ذوب آهن، و از آن سوی بازی ترکیبی،حرکات رو به جلوی حسینی و پاس های بلند مسلمان درتیم ذوب آهن که شروع مجددها درمتن آن قرار داشتند از نقاط قوت دوتیم بود و ازطرفی استقلال بازهم مانند فصل گذشته روی ضربات ایستگاهی بویژه از کناره ها ضعیف نشان داد و از آن سوی،ذوبی ها ،مانند فصل گذشته سمت راست خط دفاعی اش در کار دفاعی همچنان ضعیف نشان داد.سمت چپ ذوب آهن مطلقا نتوانست درحملات شرکت کند و درخشان مهر، روز موفقی نداشت.ازطرفی دو هافبک دفاعی ذوب آهن،نتواستند منطقه جلوی محوطه جریمه خودی را پوشش دهند واین منطقه سیبل حملات استقلالی ها بود.

اساسا حدادی فر و مسلمان در بازی فیزیکی و درگیرانه نسبت به بازیکنان خط میانی استقلال کم آورده بودند،زیرا این دو بازیکن بیشتر در بازیسازی کارایی دارند تا بازی فیزیکی و درگیرانه.ضعف مفرط مسلمان که پس از دادن پاس ،ایستا بازی می کند و هیچگاه حرکت درفضا  پس از پاس را ادامه نمیدهد،همچنان دراین بازیکن خلاق دیده میشود .

هفته دوم بازی ها نشان می دهد که هرچه لیگ جلوتر می رود،بازی ها زیباتر و چشم نوازتر خواهد شد.تا تماشاگر بیشتری جذب ورزشگاه ها شود.وریا غفوری را بهترین بازیکن زمین می توان‌ نامید تا نبود او درجام جهانی بخوبی به چشم آید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39dqkq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب استقلال مقابل ذوب آهن