تاریخ انتشار: 1396/01/29 07:41
از سقوط تا قهرمانی
کد خبر: 216356

جدایی، بهترین تصمیم برای ستاره پرسپولیس

جدایی، بهترین تصمیم برای ستاره پرسپولیس

 

برای مهدی طارمی پیشرفت حرف اول را می‌زد. اینکه جایی برود، لژیونر شود و در فوتبال اروپا مشغول بازی شود. این هدف طارمی از روز نخست حضورش در پرسپولیس بود. به همین دلیل، وقتی لیگ پانزدهم تمام شد ساز جدایی کوک کرد تا برود به تیمی که در قاره سبز حضور داشته باشد.  تیم‌های مختلفی برای جذب آقای گل لیگ دندان تیز کرده بودند. از تیم‌های یونانی تا اسپانیایی و البته قطری. طارمی اما ترکیه را انتخاب کرد. در تصمیمی شوکه کننده و تعجب‌آور. نه اینکه ترکیه لیگ معتبری نباشد اما ریزه اسپور باشگاهی نبود که سقف آرزوهای طارمی باشد و پلی برای پیشرفت او. تیمی که در ترکیه اعتبار چندانی نداشت و نمی‌توانست بختی برای حتی حضور در میانه‌های جدول برای خود قایل شود.

طارمی اما به ترکیه رفت، با ریزه اسپور قرارداد بست و همراه این تیم راهی اردوهای تدارکاتی شد. سرمربی ریزه اسپور از عملکرد طارمی رضایت داشت، درست برعکس رامین رضاییان که او را پایین‌تر از حد تصورش می‌دید. طارمی در ریزه اسپور باید با لئوناردو کوئیکه رقابت می‌کرد. برای بازی در پست سانتر فوروارد.  کوئیکه همان مهاجمی بود که در 19 سالگی پا به لیگ ایران گذاشت.همان مهاجم کامرونی که با رنگ زرد موهایش مشهور شده بود. کوئیکه سپس به استیل آذین رفت و بعدها پیراهن اسپارتاپراگ در چک و البته اینتراخت فرانکفورت در بوندس لیگا را پوشید. کوئیکه چند فصلی بود که در ریزه حضور داشت و حتی به بازوبند کاپیتانی این تیم نیز رسیده بود.  طارمی اما نه به دلیل ترس از رقابت با کوئیکه که به خاطر خواست هواداران پرسپولیس عطای بازی در لیگ ترکیه را به لقایش بخشید و به ایران برگشت. بازگشتی پر دردسر که انتقادهای فراوانی در پی داشت. گروهی از اقدام پرسپولیس برای جذب طارمی انتقاد کردند و از مدیران باشگاه پرسپولیس و برانکو خواستند تا جایی برای آقای گل لیگ پانزدهم کنار نگذارد.

گروهی دیگر اما موافق بازگشت طارمی بودند چون می‌دانستند پرسپولیس در پست او با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و حضور طارمی می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های برانکو در فاز تهاجمی را از بین ببرد. طارمی آمد و با پرسپولیس پای میز مذاکره نشست. او از پشیمانی‌اش گفت و اینکه برگشته تا بهترین انتخاب ممکن را انجام بدهد.  بازگشت طارمی هر چند بعد از آغاز فصل انجام شد اما بالاخره شکلی رسمی به خود گرفت تا آقای گل به ترکیب اصلی پرسپولیس برگردد و دوباره تلاش کند برای تیمی که دلیل معرفی اش به بالاترین سطح فوتبال ایران بود. طارمی هر چند در یکی دو بازی ابتدایی در ترکیب اصلی قرار نگرفت اما خیلی زود جای خود را پیدا کرد و توانست مثل فصل قبل بدرخشد و دروازه حریفان را یکی پس از دیگری باز کند.  طارمی بی شک یکی از دلایل کسب عنوان قهرمانی پرسپولیس بود. شاید اگر او در خط حمله حضور نداشت و 15 گل به ثمر نمی‌رساند پرسپولیس حالا و سه هفته مانده به پایان لیگ، عنوان قهرمانی را با اقتدار به دست نمی‌آورد. یک حساب و کتاب ساده است. اگر طارمی برنمی‌گشت، پرسپولیس با کدام مهاجم به دیدار رقبا می‌رفت؟ آیا پس از پایان مهلت نقل و انتقالات، می‌توانست مهاجمی آزاد با توانمندی طارمی جذب کند؟

آقای گل بهترین تصمیم ممکن را گرفت. تصمیمی که هم به سود او بود و هم پرسپولیس. اگر سری به جدول رده بندی لیگ ترکیه بزنید می‌بینید که بازگشت طارمی بهترین اتفاق ممکن برای او بود. بهترین تصمیمی که او می‌توانست در آن مقطع زمانی اتخاذ کند و سودش را ببرد.  ریزه اسپور در لیگ ترکیه 27 بازی انجام داده. 6 برد، 5 تساوی و 16 شکست حاصل تلاش این تیم تا اینجای فصل بوده. 27 گل زده، 43 گل خورده و کسب تنها 23 امتیاز باعث شده تا ریزه اسپور در جدول 18 تیمی لیگ ترکیه در رده شانزدهم قرار بگیرد. این تیم جزو سه تیمی است که به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند، اگر در 7 هفته پایانی نتواند امتیازهای ممکن برای بقا را به دست بیاورد و در لیگ برتر ترکیه بماند.

بحث یک انتخاب است. انتخابی به موقع. تصمیمی منطقی که طارمی را از سقوط نجات داد و به قهرمانی رساند. او در حساس‌ترین نقطه ممکن حیاتی ترین تصمیم را گرفت و سودش را دید. قهرمانی در لیگ ایران و حضور در کورس آقای گلی.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3enn56

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سوغات شوم لیگ ترکیه برای ستارگان فوتبال ایران