تاریخ انتشار: 1397/10/12 21:56
کد خبر: 115356

پنج رکورد شکسته شده رونالدو در سال 2018

با آغاز سال 2019 میلادی، شبکه فاکس اسپورتس در گزارشی به پنج مورد از رکوردهای دیگری اشاره کرد که «کریستیانو رونالدو» ستاره تیم یوونتوس یا به عبارتی ماشین گلزنی و رکوردشکنی ساخته دست خدا، در مسیر پیمودن سال 2018 آنها را شکسته است.
پنج رکورد شکسته شده رونالدو در سال 2018

فاکس اسپورتس روز چهارشنبه در گزارش خود نوشت: «کریستیانو رونالدو» فوق ستاره باشگاه یوونتوس اساسا یک ماشین رکورد شکن است؛ در واقع کاپیتان تیم ملی پرتغال در مسیر پیمودن جاده سال 2018، چندین رکورد ریز و درست را شکست و به سال 2019 رسید.

در گزارش زیر به پنج مورد دیگر از رکوردهای شکسته شده توسط رونالدو اشاره شده است.

5- بیشترین دفعات نامزدی توپ طلا

بدنبال فتح توپ طلای سال 2018 توسط «لوکا مودریچ» هافبک تیم ملی کرواسی و باشگاه رئال مادرید، معتبرترین جایزه انفرادی فوتبال پس از ده سال انحصار توسط رونالدو و رقیبت دیرینه اش یعنی «لیونل مسی» جادوگر آبی اناری ها، تغییر مسیر داد.

با این حال، این موضوع نتوانست از شکسته شدن رکوردی مرتبط با توپ طلا توسط رونالدو جلوگیری کند؛ به عبارت دیگر، مرد شماره یک فوتبال پرتغال، تاکنون 15 بار و بیشتر از هر بازیکن دیگری برای کسب این جایزه نامزد شده است.

این دستاورد برای بازیکنی که فوتبال حرفه ای خود را 17 سال پیش آغاز کرده، چیزی شبیه به معجزه است.

4- گرانقیمت ترین بازیکن بالای 30 سال

زمانی که رونالدو در سال 2009 با قراردادی دهن پر کن به ارزش 80 میلیون پوند، به جمع کهکشانی ها ملحق شد، به گرانقیمت ترین بازیکن جهان در آن دوران بدل شد.

این در حالی است که این اعداد در دنیای فعلی فوتبال، رقم هایی پیش پا افتاده محسوب می شود و رونالدو چند ماه پیش، پول بیشتری را بابت انتقال به تورین به جیب زد.

بانوی پیر در تابستان سال 2018 با قراردادی به ارزش 105 میلیون پوند، ستاره باشگاه رئال را از چنگ آنها ربود؛ قراردادی که او را به گرانقیمت ترین بازیکن بالای 30 سال تمام دوران ها تبدیل کرد چرا که رونالدو در زمان امضای قرارداد با یووه 33 سال سن داشت.

3 – گل زدن در 9 تورنمنت متوالی بین المللی

گل و رونالدو را به راحتی می توان 2 واژه مترادف در دنیای فوتبال دانست؛ بنابراین زمانی که تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2018 مقابل اسپانیا قرار گرفت؛ اگرچه کمی ناراحت کننده بود اما هت تریک کردن کاپیتان پرتغالی ها در برابر قهرمان جام جهانی 2010، تقریبا اتفاقی قابل پیش بینی می نمود!!

با این وجود، رونالدو با احتساب این سه گل، به تنها بازیکن اروپایی تبدیل شد که در 9 تورنمنت متوالی بین المللی موفق به گلزنی شده است.

2 – برترین گلزن اروپایی در عرصه بین المللی

رونالدو درست مثل غذایی می ماند که هر چه بیشتر بماند خوشمزه تر و جا افتاده تر می شود.

ظهور رونالدو در دنیای فوتبال و درخشش در عرصه باشگاهی، تعجب و بهت کارشناسان فوتبالی را به همراه داشت اما زمانی که پای فوتبال ملی به میان می آمد، غالبا خیلی پایین تر از حد انتظار ظاهر می شد.

با این وجود، بازیکن اسبق تیم منچستریونایتد از حیث گلزنی، بخش عمده ای از یک دهه گذشته را حتی در پیراهن تیم ملی کشورش، بی رحم بود و در جریان 154 بازی 85 گل برای پرتغال به ثمر رساند تا به برترین گلزن اروپایی عرصه بین المللی تبدیل شود. 

1 – بیشترین مدال قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در قالب کنونی 

«پاکو جنتو» ستاره سال های دور باشگاه رئال مادرید شاید با شش قهرمانی اروپایی رکورد دار سفیدپوشان محسوب شود اما در قالب کنونی معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا، رونالدو بی رقیب است.

اعجوبه پیشین کهکشانی ها سال گذشته پنجمین مدال خود را در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن رئال به گردن آویخت.

در نتیجه، او در حال حاضر و در قالب فعلی لیگ قهرمانان اروپا، از حیث بیشترین عنوان قهرمانی یکه تاز است؛ این در حالی است که اگرچه «پائولو مالدینی» اسطوره ایتالیایی هم پنج بار مدال قهرمانی اروپایی را در عرصه باشگاهی به گردن آویخته است اما 2 مورد از آنها به زمانی مربوط می شود که لیگ قهرمانان همچنان با عنوان «کاپ اروپا» شناخته می شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3epp8v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پربارترین سال بیل در دوران حضور در رئال مادرید