تاریخ انتشار: 1402/03/27 20:00
کد خبر: 4332

عمل سپتوپلاستی چیست؟

انحراف بینی یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود دم و بازدم به‌شکل صحیحی انجام نشود و در نتیجه تنفس را برای افراد سخت می‌کند. این انحراف در واقع مربوط به سپتوم یا تیغه بینی است.
 عمل سپتوپلاستی چیست؟

تیغه بینی مجموع استخوان و غضروف‌هایی است که فضای بین سوراخ‌های بینی را تقسیم می‌کنند. در نتیجه اگر انحراف داشته باشد، می‌تواند جلوی عبور راحت هوا را بگیرد. برای اصلاح این مشکل بیمار باید تحت عمل سپتوپلاستی (به انگلیسی: Septoplasty) زیر نظر دکتر انحراف تیغه بینی قرار بگیرد. تا انتهای این مطلب همراهمان باشید تا با پاسخ ما به سوال سپتوپلاستی چیست، این عمل را بیشتر بشناسید.

عمل سیتوپلاستی بینی چیست

جراحی سپتوپلاستی انحراف بینی را از بین می‌برد. طی این عمل دکتر جراحی زیبایی بینی، سپتوم را به محل اصلی آن برمی‌گرداند. ممکن است برای رسیدن به این هدف استخوان را بشکند یا مقداری از غضروف را بردارد.

انحراف کم تیغه بینی بین مردم شایع است اما اگر این انحراف شدید باشد تنفس را مشکل می‌کند و حتما باید جراحی شود. انحراف شدید تیغه بینی حتی ممکن است باعث کیپ شدن کامل یکی از سوراخ‌های بینی شود.

جراح بینی ترمیمی با کوتاه کردن، تغییر موقعیت و جایگزینی غضروف، استخوان یا هر دوی آن‌ها تیغه بینی را صاف می‌کند.

خطرات احتمالی عمل سپتوپلاستی چه چیزهایی هستند

همه عمل‌های جراحی عوارض مشترکی مانند خونریزی، عفونت و واکنش بد به ماده بیهوشی دارند اما اصلاح انحراف بینی به روش سپتوپلاستی ممکن است عوارض دیگری نیز داشته باشد. در فهرست زیر به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • انسداد بینی
  • خون‌ریزی بیش از حد
  • تغییر در ظاهر بینی
  • ایجاد سوراخ در سپتوم
  • کاهش حس بویایی
  • لخته شدن خون
  • بی حسی موقت در لثه بالایی، دندان‌ها یا بینی

بیمار ممکن است برای درمان بعضی از این عوارض به جراحی‌های اضافی نیاز داشته باشد. حتما قبل از جراحی بینی در مورد عوارض احتمالی با دکتر پوست خود صحبت کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ewvv3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی