تاریخ انتشار: 1395/10/14 20:26
باجدایی هفت پرسپولیسی تیم ملی
کد خبر: 238333

آماده باش به استقلالی ها و تراکتوری ها

کی روش 7 بازیکن پرسپولیس را از اردوی تیم ملی مرخص کرد؛ حالا تصور کنید تیم ملی بدون این 7 بازیکن را.
آماده باش به استقلالی ها و تراکتوری ها

از اتفاقات 24 ساعت اخیر همه باخبرند. کی روش و برانکو باهم سرشاخ شده اند و هر یک در این بازی دو سر باخت، شگفتانه جدیدی رو می کنند. برانکو با خنده کارش را پیش می برد و کی روش هم مانند همیشه، انقلابی و شوک آور حمله می کند.

سرمربی تیم ملی امروز در جواب مصاحبه های بک تو بک برانکو در تمرین و برنامه 90 و باشگاه پرسپولیس، هفت ملی پوش تیم سرخپوش تهرانی را از امارات به تهران ترخیص کرد تا نشان دهد با کسی شوخی ندارد و می خواهد به بازی با برانکو ادامه دهد. حتی به قیمت از دست رفتن جام جهانی و ازشکسته شدن استخوان بندی تیم ملی.

بله. همانطور که استقلالی ها عمده ترین نقش را در تیم 2014 کی روش داشتند حالا پرسپولیسی ها ماموریت اصلی رساندن تیم ملی به جام جهانی 2018 را به عهده دارند اما با این اتفاق و این تصممی کی روش مشخص نیست چه سرانجام و چه عواقبی به دنبال دارد. مرد پرتغالی به کرات در این 5، 6 سال نشان داده به سختی از مواضع و تصمیماتش کوتاه می آید.

حالا تصور کنید تیم ملی بدون 7 پرسپولیسی را. تیم ملی بدون بیرانوند، سید جلال حسینی، رامین رضاییان، مهدی طارمی، کمال کامیابی نیا، وحید امیری و محمد انصاری. چه اتفاقی می افتد؟

بگذارید یک به یک جلو برویم. ابتدا از بیرانوند شروع کنیم. دروازه بانی که توانست از ابتدای رقابت های مرحله نهایی مقدماتی در ترکیب تیم ملی فیکس شود و به خوبی جای حقیقی را پر کند. مصدومیت دست بیرانوند باعث شد تا مکانی جایش را در دیدار برابر سوریه بگیرد و نمایش خوبی هم داشته باشد. حالا در نبود بیرانوند رقابت بین اخباری، مکانی و مظاهری برای پیراهن شماره یک خواهد بود.

در قلب خط دفاعی سید جلال مطمئن را دیگر کی روش ندارد. زوج او و پورعلی گنجی در حال شکل گرفتن بود ولی حالا در نبود شماره 4 باتجریه، گزینه هایی چون منتظری و پورقاز و شاید خلیل زاده یا محمدزاده برای رسیدن به ترکیب اصلی تلاش خواهند کرد. منتظری محتمل ترین گزینه برای بازگشت به ترکیب اصلی است.

در سمت راست خط دفاعی رامین رضاییان است. بازیکنی که کم کم خودش را در ترکیب اصلی تیم ملی جای داد و حسابی هم خوش درخشید و با جهانبخش در سمت راست زوج خوبی را تشکیل دادند. با رفتن او وریا غفوری می تواند به بازگشت امیدوار باشد و محمد ایرانپوریان هم کورسوی امیدی برای حضور معجزه آسا در تیم ملی پیش رو خودش ببیند.

نفر بعدی محمد انصاری است. بازیکنی که در چند اردوی اخیر همراه تیم ملی بوده اما به بازی گرفته نشده است. حضور نداشتن او نمی تواند خلل خاصی به وجود بیاورد و از بابت او مشکل چندانی بای کی روش به وجود نمی آید.

کمال کامیابی نیا هم علی رغم درخشش در پرسپولیس اردوهای تیم ملی را یک در میان تجربه می کند. در غیاب او نفراتی چون عزت اللهی، امید ابراهیمی، علی کریمی و حتی داریوش شجاعیان در این پست حضور دارند و حتی می توان به بازگشت آندو هم فکر کرد.

وحید امیری قربانی بعدی است. بازیکنی که دیر به فوتبال ما معرفی شد و دیر به تیم ملی آمد اما خیلی سریع دل کی روش را ربود به یکی از گزینه های اصلی تیم ملی در فاز هجومی تبدیل شد. امیری همیشه یا به عنوان بازیکن اصلی یا به عنوان بازیکن ذخیره برای تیم ملی به میدان می رود. حالا اگر او نباشد جا برای اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، سروش رفیعی، رحیم زهیوی و احسان پهلوان و ... آزادتر می شود تا خودش نشان بدهند.

مهدی طارمی، اقای گل فصل گذشته لیگ برتر هم گویا باید با تیم ملی خداحافظی دردناکی داشته باشد. این مهاجم 24 ساله وتنگستانی در تیم ملی حضور همواره ثابتی نداشته است اما اینطور هم نبود که او را در ترکیب نبینیم. درخشش خیره کننده سردار و گوچی او را در ترکیب تیم ملی به ذخیره جهانبخش تبدیل کرده بود و حالا در نبودش نباید شاهد به وجود آمدن اتفاق خاصی باشیم. شاید نبودنش کمک کند تا بازیکنانی چون کاوه رضایی یا سجاد شهباززاده پایشان به تیم ملی باز شود.

تیم ملی بدون پرسپولیسی ها شاید در خط دفاعی با بیشترین ضربه مواجه خواهد شد. بیرانوند، سید جلال و رضاییان  نقش اصلی های تیم کی روش بودند اما 4 نفر دیگر جایگاهی ندارند که بشود گفت در نبودشان تیم ملی یک پایش می لنگد.

در نهایت باید دید می توان جنگ میان کی روش و برانکو را بدون تلفات پایان دادو و صلح برقرار کرد یا باید منتظر قربانی چند ستاره و پدیده باشیم که شاید به قیمت از سدت رفتن فوتبالشان شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g59ex

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بعد از 10 سال به لطف کی روش محقق شد/ جز 30 تیم برتر جهانیم