تاریخ انتشار: 1395/11/27 11:21
کد خبر: 229081

ماجرای عجیب محسن کریمی ستاره‌ استقلالی ها: نه گذاشتند لژیونر شود نه بازی‌اش می‌دهند

ماجرای عجیب محسن کریمی ستاره‌ استقلالی ها: نه گذاشتند لژیونر شود نه بازی‌اش می‌دهند

استقلال و علیرضا منصوریان در ادامه روزهای خوب‌شان در لیگ، داربی 84 را بردند تا اوج‌گیری این مربی و شاگردانش روی ابرهای آسمان فوتبال ایران بیش از پیش شود. بدون شک این روزهای خوب علیرضا منصوریان بخش عمده‌اش مدیون بازیکنان جوانی است که در داربی اخیر پایتخت نشان دادند الحق و الانصاف بنزین سبز راه این مربی در ادامه مسابقات لیگ و آسیا خواهند بود. با این همه گویا این شرایط و این روند خوب برای یکی دیگر از جوانان شایسته استقلال آنچنان که باید و شاید بروفق مراد نیست. منظورمان محسن کریمی است، بازیکن جوان و بدون حاشیه‌ای که بعد رهایی از مصدومیت تقریبا به یکی از مهره‌های کلیدی استقلال تبدیل شد و حتی توانست در دو بازی استقلال مقابل سایپا و گسترش هم برای آبی‌پوشان گلزنی کند و حتی در ادامه توانست با عملکرد خوبش به عنوان یکی از مهره‌های اصلی منصوریان از ابتدا به زمین فرستاده شود.
 

پیشنهادی که همه چیز را خراب کرد
محسن کریمی اگر استقلال به مشکل نمی‌خورد و از پنجره نقل وانتقالات زمستانی محروم نمی‌شد شاید حالا با توجه به پیشنهادهایی که از آلبانی و پرتغال داشت یکی از لژیونرهای فوتبال ایران بود. اتفاقاتی که این بازیکن را در یک قدمی تحقق این رویا در جمع آبی‌پوشان پایتخت ماندنی کرد. پیشنهاد جدی بود و حتی گفته شد منصوریان هم قبل از به وجود آمدن مشکل برای استقلال و ممنوع شدن برای جذب بازیکن با این جدایی موافق بود اما به یکباره و بدون علت دیگر به این بازیکن بازی نرسید و پس از علنی شدن این مساله و رسانه‌ای شدن آن محسن به نیمکت استقلال دوخته شد. کریمی از هفته شانزدهم و هفدهم که مقابل نفت تهران و استقلال خوزستان فیکس بود دیگر از سوی منصوریان به بازی گرفته نشد و به جز بازی مقابل ماشین‌سازی در تبریز که فقط یکی، دو دقیقه به میدان آمد حتی در جشن جوانان استقلال در داربی 84 هم سهمی پیدا نکرد. نکته‌ای عجیب اینکه منصوریان اگر واقعا در روند خوب این روزهای تیمش اعتقادی به کریمی نداشت پس چرا مقابل اصرار این بازیکن برای جدایی و رفتن به لیگ آلبانی یا پرتغال با قاطعیت ایستادگی کرد.
 

روحیه‌ای که افت کرده
به هرحال محسن کریمی هرچه هم که بازیکن خوب و با کیفیتی باشد اما یک بازیکن جوان است و قطعا این اتفاقات و متوقف شدن روند لژیونر شدنش حسابی او را از نظر روانی بهم ریخته است. مساله‌ای که می‌تواند دلیل اصلی این باشد که به یکباره اعتماد منصوریان به او رنگ باخته و جایگاهی برای او در لشکر جوانانش در استقلال قائل نیست. قطعا این مساله اگر از سوی کادرفنی استقلال رتق و فتق نشود و محسن کریمی را به شرایط ایده‌آل روحی خودش برنگرداند این بازیکن جوان به سمتی خواهد رفت که دیگر اثری از آن مهره تاثیرگذار در او دیده نخواهد شد. اتفاقی که گویا افتاده و گفته می‌شود این بازیکن هنوز هم اتفاقات اخیر را هضم نکرده و در تمرینات استقلال آن طراوت و شادابی گذشته را طی چند هفته اخیر ندارد.
 

اگر ماجرای عابدینی – جهانبخش برای کریمی رخ می‌داد
بدون شک استقلال با حفظ محسن کریمی آن‌هم در شرایطی که به خاطر محرومیت نمی‌توانست بازیکنی را جذب کند، یک تصمیم درست و منطقی گرفت. با این حال شاید با یک دید ملی و آینده‌نگری مدیران باشگاه می‌توانستند برخوردی همچون عابدینی با جهانبخش با کریمی داشته باشند. علیرضا جهانبخش حالا در لیگ هلند به عنوان یک افتخار و آبروی فوتبال ایران کارش را پیش می‌برد و این اتفاق برای او در حالی رخ داد که امیر عابدینی در مقطعی به او رضایت برای رفتن به لیگ هلند داد که داماش تحت مدیریت‌اش وضعیت آنچنان خوبی از حیث بازیکن نداشت. هرچند بازهم تاکیدمان بر این است که تصمیم منصوریان و استقلال برای حفظ مهره‌ها در این شرایط سخت یک تصمیم درست بوده اما استقلال هم شاید با این دوراندیشی و با تمام سختی‌هایی که متحمل شد می‌توانست با یک نگاه فراباشگاهی یک اتفاق خوب را برای این سرمایه استقلال در بعد ملی فوتبال ایران رقم بزند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gbx5d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محسن کریمی همچنان مورد غضب منصوریان

اروپایی شدن بازیکن استقلال کنسل شد

چرا عملکرد منصوریان با گفته هایش صادق نیست؟