تاریخ انتشار: 1396/10/12 15:35
کد خبر: 166583

داستان مهدی طارمی و پرسپولیس/ منفور می شود یا دوباره تمدید می کند؟

داستان مهدی طارمی و پرسپولیس/ منفور می شود یا دوباره تمدید می کند؟

 ماجراهای مهدی طارمی و قال گذاشتن مسئولان و هواداران پرسپولیس سر دراز دارد هر فصل و نیم فصل حرف و حدیث های مختلفی مبنی بر ترانسفر شدن او به باشگاه‌های اروپایی و یا عربی به گوش می رسد و در نهایت این بازیکن از پرسپولیس سر در می آورد و نه خبری از باشگاه های اروپایی می شود و نه قرارداد کلان مالی درباشگاه های عربی به واقعیت می پیوندد.

اینبار اما شرایط از هر مرتبه دیگری خنده دار تر است. مهدی طارمی که متهم ردیف اول محرومیت باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی و جریمه مالی این باشگاه به دلیل انعقاد قراردادش با باشگاه ترکیه ای ریزه اسپور است باز هم سر بزنگاه دبه درآورده و بازی جدیدی را به راه انداخته است.

در ماجرای جدید مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس این بار نام باشگاه های بلژیکی و قطری به گوش می رسد و از سوی دیگر نیز پالس های مثبتی مبنی بر تمدید قرارداد این بازیکن با سرخپوشان مطرح شده است. روشی که طی دو سال گذشته در مورد طارمی و باشگاه پرسپولیس رخ داده و کاملاً نخ نما به نظر می‌رسد.

از ضعف بسیار زیاد مدیران باشگاه پرسپولیس در برخورد با مهدی طارمی که بگذریم، به رفتارهای عجیب این بازیکن می‌رسیم، مهاجمی که طی دو فصل اخیر بارها و بارها به دلیل تصمیمات عجیب و غریبش مورد انتقاد شدید روی سکوهای ورزشگاه آزادی قرار گرفته و بارها و بارها خود را در بدترین موضوع نسبت به هواداران قرار داده است.

اینبار اما شرایط حتی از مراتب قبلی بحرانی‌تر است و  مهدی طارمی که متهم ردیف اول پرونده محرومیت باشگاه پرسپولیس تلقی می‌شود در حالیکه سرخپوشان با محدودیت‌های بسیار زیادی جهت جذب بازیکن روبرو هستند دست آنها را در پوست گردو قرار داده است و به طور حتم اگر این بازیکن در شرایط فعلی که مسبب اصلی چالش به وجود آمده برای سرخپوشان است اگر  تیمش را رها کند به هیچ وجه هواداران از او نخواهند گذشت.

 بعد از رفت‌وآمد پرحاشیه و جنجالی مهدی طارمی به باشگاه ریزه اسپور که به انعقاد قرارداد دو طرفه هم منجر شد، در نهایت با فسخ یک‌طرفه مهاجم سرخپوشان همراه گردید و با شکایت باشگاه ریزه اسپور فیفا طی حکمی باشگاه پرسپولیس را از دو پنجره نقل‌ و انتقالات و همین طور مهدی طارمی را به مدت چهار ماه از حضور در مسابقات رسمی محروم کرد. علاوه بر این مهدی طارمی باید ظرف مدت ۳۰ روز مبلغ ۷۸۹۵۰۰ یورو بابت فسخ قرارداد خود با باشگاه ریزه ‌اسپور را به این باشگاه ترکیه‌ای پرداخت می‌کرد و باشگاه پرسپولیس به صورت مشترک با این بازیکن مسئول پرداخت مبلغ فوق شده بود.

در نهایت به تازگی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درخواست پرسپولیس برای کاهش محرومیت این باشگاه را رد و در پاسخ به نامه سرخپوشان که خواستار تعلیق حکم محرومیت مربوطه به دلیل توافق صورت گرفته با باشگاه ریزه اسپور ترکیه شده بودند اعلام کرد که تصمیمات انضباطی فیفا در این باره مستقل و قطعی است و قابلیت رسیدگی مجدد در فیفا را ندارد تا به دنبال این اعلام تنها راه رفع محرومیت پرسپولیس صدور رای در CAS (دادگاه حکمیت ورزش) باشد، بنابراین حتی اگر قرار باشد ترکیه‌ای ها به دلیل مذاکره رییس جمهوری ایران با اردوغان جریمه ۷۸۹۵۰۰ یورویی را اخذ نکنند اما  بخشش محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس که شامل چهار ماه محرومیت مهاجم ملی‌پوش سرخپوشان از انجام هر گونه بازی رسمی و و نیز بخشش محرومیت پرسپولیس از جذب هر گونه بازیکن داخلی و خارجی در دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی می‌شود منتفی شد.

حال باید منتظر ماند و دید در حالی که مهدی طارمی پیکان انتقادات هواداران را به سوی خود تیز کرده چه تصمیمی اتخاذ می‌کند و  آیا یک بار برای همیشه قصد جدایی از جمع سرخپوشان را دارد و یا باز هم می خواهد بازی جدیدی را به راه انداخته و در نهایت قراردادش را با پرسپولیس تمدید کند.

پرسپولیسی‌ها که به تازگی از جام حذفی کنار رفته اند، در لیگ برتر فوتبال ایران مدعی اصلی قهرمانی به شمار می روند و در لیگ قهرمانان آسیا شرایط بسیار خاصی دارند چرا که نمی توانند هیچ بازیکنی را جذب کنند و باید در مقابل رقیبان قدرت و ثروتمند خود در آسیا صف آرایی کنند. بنابراین به طور سرخپوشان که از جذب بازیکن محروم مانده‌اند بازیکنی همچون مهدی طارمی می‌تواند کمک‌ حال تیمشان باشد. قطعا این جدایی از جمع پرسپولیسی‌ها کار را برای برانکو و مجموعه پرسپولیس سخت‌تر می‌کند و مشخص نیست که هواداران پرسپولیس دیگر مهدی طارمی را به دلیل اشتباهات عمدی و قصورش در قبال سرنوشت تیم محبوبشان ببخشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k5ewd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مزایای ماندن طارمی در جمع سرخپوشان برای پرسپولیس