تاریخ انتشار: 1396/11/01 13:30
کد خبر: 163735

گومز گزینه ای نه چندان جالب برای جبران مشکل گلزنی استقلال

گومز گزینه ای نه چندان جالب برای جبران مشکل گلزنی استقلال

تیم فوتبال استقلال از ابتدای این فصل بارها از لحاظ در اختیار نداشتن یک مهاجم صد در صدی ضربه خورد. شاید به همین دلیل بود که استقلال و شفر این روزها در تلاش برای جذب یک مهاجم جدید در این تیم هستند تا خلأ نبود یک گلزن تمام و کمال را جبران کنند. با این حال به نظر می‌رسد گزینه مدنظر استقلال که گویا حضور و قراردادش با تیم فوتبال استقلال بسیار محتمل است، گزینه چندان جالبی نیست. نام مهاجم مدنظر شفر «یازالده گومز پینتو» است.

بازیکن دورگه پرتغالی-گینه‌ای و 29 ساله که این روزها برای مذاکرات نهایی و حضور در تست پزشکی به تهران آمده است. این بازیکن سال 2001 با باشگاه «وارزیم» پرتغال، فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرد و چند روز قبل به عنوان بازیکن آزاد از «ریو آوه» پرتغال جدا شد. در رده ملی نیز این بازیکن فعالیت‌هایی برای کشور پرتغال داشته و گفتنی است که گومز در طول دوران بازیگری‌اش، 25 بازی برای تیم ملی زیر 21 سال پرتغال داشته و هشت گل ملی در کارنامه او ثبت شده است. این بازیکن در تیم سابق خود آمار گلزنی متوسط یا حتی ضعیفی داشته و به همراه تیمش به افتخار چندانی نرسیده است.

او در سال‌های اخیر هیچ‌گاه د ر بین مهاجمان برتر مسابقات نبوده است و به نظر می‌رسد مسئولان تیم استقلال و وینفرد شفر ، می‌توانست مهاجم بهتری را برای تیمش به خدمت بگیرد. با نگاهی به آمار گلزنی او به این نتیجه می‌رسیم که عملکرد چندان درخشانی در تیم‌های سابق خود به عنوان یک مهاجم نداشته است و باید منتظر ماند و عملکردش را در استقلال دید. قد گومز ۱۸۳ سانتی متر است و پای تخصصی او راست است. با توجه به وزن گومز که ۸۱ کیلوگرم است، به نظر می رسد او در زمره بازیکنان چابک قرار نمی گیرد؛چرا که به عنوان مثال علی علی پور با قدی ۱۸۱ سانتی متری، وزنی حدود ۷۶ کیلوگرم دارد و همین عامل نیز باعث سرعت و چابکی این بازیکن شده است. اینکه گومز پینتو در ۴۲ مسابقه اخیرش برای ریو آوه تنها موفق به زدن چهار گل شده، در نوع خود عجیب است و چه بسا علی قربانی در ۴۲ بازی استقلال، عملکرد و آمار بهتری از او ارائه کرد. این بازیکن در یک قدمی استقلال است و باید دید آیا می‌تواند خلأیک مهاجم گلزن را برای آبی‌پوشان پایتخت پر کند یا خیر؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k8zgx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاپیتان استقلال دروازه بان اصلی آبی ها در لیگ قهرمانان آسیا