تاریخ انتشار: 1395/09/06 12:45
کد خبر: 246859

ایبراهیموویچ: بعد از من کسی از تیم ملی سوئد انتظار ندارد

برترین گلزن تاریخ فوتبال سوئد درباره بازنشستگی از تیم ملی این کشور به صحبت پرداخت.
ایبراهیموویچ: بعد از من کسی از تیم ملی سوئد انتظار ندارد

به گزارش فرتاک ورزشی، زلاتان ایبراهیموویچ که در سال ۲۰۰۳ توانست جایزه پوشکاش را به خاطر گل قیچی برگردان به انگلیس کسب کرد، بعد از یورو ۲۰۱۶، به ۱۶ سال حضور در این تیم پایان داد. او در ۱۱۶ بازی برای تیم ملی سوئد توانست ۶۲ گل به ثمر برساند تا ۱۳ گل بیشتر از اسون ریدل به ثمر رسانده باشد و برترین گلزن تاریخ سوئد لقب بگیرد. 

سوئد دوران بعد از زلاتان را با تساوی برابر هلند در خانه شروع کرد و توانست با یک گل در ادامه لوگزامبورگ را شکست بدهد. در ادامه بلغارستان را با ۳ گل شکست دادند و در زمین فرانسه با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند تا با تفاضل گل کمتر نسبت به هلند در رده سوم گروه در انتخابی جام جهانی قرار گرفته باشد. سوئد همچنین ۳ امتیاز از فرانسه صدرنشین در این گروه کمتر دارد.

زلاتان درباره بازنشستگی از تیم ملی سوئد گفت: برای اولین بار که بازی‌های سوئد را بدون خودم دیدم، تعجب کردم. احساس عجیبی بود. برای اولین بار بود که در عمرم چهار روز خالی داشتم و در خانه نشسته بودم و تیم ملی بازی داشت. تصور می کردم در اردوی تیم ملی هستم ولی اینطور نبود. در خانه بودم. با این حال پشیمان نیستم. گذشته‌ها گذشته است. آنچه در طول این همه سال با تیم ملی تجربه کردم بی نظیر بوده است. می توانم هر روز اینجا بنشینم و درباره تجاربم در تیم ملی صحبت کنم. درست است که من با سوئد هیچ تورنمتی را فتح نکردم ولی دوران خیلی خوبی در این تیم داشتم و به آن افتخار می کنم.

او در ادامه گفت: تیم در وضعیت متفاوتی قرار دارد. هیچ فشاری از داخل روی آنها نیست. هیچ‌کس از این تیم انتظار ندارد. قبلا که من  در تیم بودم، سوال می شد که قرار است قهرمان یورو شویم؟ قرار است قهرمان جام جهانی شویم؟ اکنون اما بازیکنان جوانی در تیم هستند که همه می پرسند قرار است به جام جهانی صعود کنیم؟ آن موقع همه انتظار داشتند همیشه صعود ما به جام جهانی قطعی شده باشد. این الان خیلی خوب است که فشاری روی تیم نیست و می تواند پیشرفت کند. برابر فرانسه شکست خوردیم ولی این بازی برای ما خیلی خوب بود و تیم خیلی خوب بازی کرد. اگر من در تیم ملی بودم، همه می گفتند باید به برتری برسیم ولی الان کسی چنین سوال هایی نمی پرسد. فکر کنم با رفتن من از تیم ملی فشار از روی بازیکنان تیم برداشته شده است. این همان سطحی بود که من در تیم ملی سوئد داشتم و به آن افتخار می کنم.

سوئد در دیدار دوستانه توانست با دو گل مجارستان را شکست بدهد. ایبراهیموویچ معتقد است جان اندرسون که بعد از یورو ۲۰۱۶ به جای اریک همرن روی نیمکت سوئد نشسته از شرایط خوبی در این برخوردار است. او درباره این موضوع گفت: از اکنون نمی شود دو مربی را مقایسه کرد ولی در همین مدت کمی که اندرسون در تیم حضور داشته است، شرایط خوبی را در تیم ملی ایجاد کرده و توانسته تیم خوبی بسازد. به زمان بیشتری نیاز داریم تا ارزیابی درست و بهتری از این مربی داشته باشیم.

سوئد تاکنون یازده بار در جام های جهانی به میدان رفته است و بهترین عملکرد این تیم نیز به سال ۱۹۵۸ بازمی‌گردد جایی که میزبانی جام جهانی را بر عهده داشت و در نهایت به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد. آنها در سال ۱۹۵۰ و ۱۹۹۴ نیز در رده سوم قرار گرفتند. آنها در جام جهانی ۹۴ با بازیکنانی چون کلاس اینگسون، توماس برولین، مارتین داهلین و کنت اندرسون، هجومی ترین تیم جام بودند و توانستند بیشترین گل را در رقابت ها به ثمر برسانند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k9zna

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زلاتان: امیدوارم میخیتاریان به همه نشان دهد چه توانایی‌هایی دارد