تاریخ انتشار: 1396/03/11 08:08
کد خبر: 207011

منـصوریان زودتر از بازیکنان استقلال غـرق شد

بعد از یک شب نحس و گلباران شدن آبی‌ها در آن سوی خلیج‌فارس، این جلال طالبی بود که با اندوهی بی پایان از سقوط آرزوهای فوتبال زخم خورده ایران حرف زد.

 آقا جلال که سال‌ها در فوتبال امارات کار کرده از پشت پرده فوتبالی که حالا روی ابرها قدم می‌زند رمزگشایی می‌کند. واگویه‌های سکاندار تیم ملی در کنار ایفل که این روزها در تهران به سر می‌برد پیش روی خوانندگان همشهری ورزشی است.

  •    این تحقیر تاریخی را چطور ارزیابی می‌کنید آقا جلال؟

ما هیچ برنامه و هدفی در این بازی نداشتیم. العین آمده بود تکلیف را روشن کند و به خواسته‌اش رسید. این دلیل نمی‌شود که غیبت چندبازیکن را دلیل ناکامی استقلال بدانیم. تیم منصوریان کت‌بسته بود و ناتوان و نای راه رفتن نداشت، چه رسد به جنگیدن. وقتی مرزهای دفاعی را عقب بردیم، العینی‌ها خیلی راحت فضا را به دست گرفتند و به گل رسیدند. من نمی‌دانم چرا دفاع را بردند داخل 18قدم. این تاکتیک کاملا اشتباه بود.

  •   اینکه تیم 6 گل بخورد و سرمربی همچنان کنار نیمکت بالا و پایین بپرد عجیب نیست؟

منصوریان در بازی غرق شده بود. او باید خودش را از مرداب بیرون می‌کشید، اما زودتر از بازیکنان اسیر میدان شد و تصمیمات اشتباهش کار را خراب‌تر کرد.

  •   شما که سال‌ها در امارات کار کردید، رمز موفقیت فوتبال عرب‌ها را در چه می‌دانید؟

آنها روی آکادمی‌ها سال‌هاست سرمایه‌گذاری کرده‌اند و برای پرورش استعدادها بهترین مربیان را از هلند و بلژیک می‌آورند. بعد هم باشگاه‌ها پول حسابی می‌دهند و ستاره‌های دنیا را جذب می‌کنند. این باعث بالارفتن انگیزه بازیکنان عرب هم می‌شود.

  •   پس چرا پای این‌گونه ستاره‌ها به فوتبال ایران باز نمی‌شود؟

چون اینجا رابطه بر ضابطه می‌چربد و دلالیسم بنجل‌ها را به باشگاه‌ها تحمیل می‌کند. ما عادت داریم که فقط حرف بزنیم و بهانه بیاوریم. فقط شانس آوردیم داور بازی گاف نداد وگرنه هر 6 گل را به گردن داور می‌انداختیم و متهم ردیف اول لقب می‌گرفت.

  •   حالا برای خروج از این اوضاع غم‌انگیز باید چکار کرد؟

اول باید ببینیم کجا هستیم و به کجا می‌رویم. باید بپذیریم که فوتبال ایران دیگر در آسیا بهترین نیست و از شرق آسیا و حتی کشورهای عربی عقب افتاده‌ایم. اگر قبول کنیم که هدف را گم کرده‌ایم آن وقت نقشه راه ترسیم خواهد شد. اینجا با دوتا برد همه چیز فراموش می‌شود و دیگر یادمان نمی‌افتد که کیسه شن العینی‌ها شدیم و آبروی فوتبال ایران رفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kbdy8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ضدو نقیض‌های یک هفته‌ای منصوریان؛ حالا همه می‌گویند بعد از 44 سال 6 تا خوردید