تاریخ انتشار: 1402/04/08 17:00
کد خبر: 3611

ناخنک چشم چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

ناخنک چشم که با نام Pterygium شناخته می‌شود، ضایعه‌ای گوشتی است که از سمت بینی شروع‌شده و به سمت قرنیه چشم شروع به حرکت می‌کند.
ناخنک چشم چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

ناخنک چشم که با نام Pterygium شناخته می‌شود، ضایعه‌ای گوشتی است که از سمت بینی شروع‌شده و به سمت قرنیه چشم شروع به حرکت می‌کند. این بافت اضافی به‌تدریج روی سفیدی چشم را پوشانده و اگر به سیاهی و قرنیه چشم برسد می‌تواند مشکلاتی در بینایی مانند تاری دید و دوبینی ایجاد کند. اگر ناخنک در هر دو چشم بیمار رشد کند، ناخنک دوطرفه نامیده می‌شود.

در بیشتر موارد، بیمار مشکل جدی نداشته و فقط این احساس را دارد که یک شیء اضافه و مزاحم در چشمش وجود دارد. اگر بیماری کنترل و مهار نشود، با تغییر شکل قرنیه‌ها از دایره‌ای به بیضوی، منجر به تاری دید و بروز بیماری آستیگماتیسم خواهد شد. این بافت اضافی و مزاحم ناشی از رشد بافت پیوندی و رگ‌های ملتحمه چشم است.

با وجود اینکه این بیماری جدی و خطرناک نیست، اما برای فرد مبتلا ناخوشایند خواهد بود. اینکه تمام طول روز حس کنید جسمی خارجی در داخل چشم شما وجود دارد، یا اینکه چشم‌های شما دچار قرمزی و التهاب دائمی باشد، واقعاً آزاردهنده است. پس بیاید علل بروز این بیماری علائم اولیه آن را بررسی کنیم.

آیا ناخنک چشم قابل درمان است؟ اگر پاسخ بله است، ناخنک چشم را چگونه درمان کنیم؟ روش‌های درمان  بسته به اندازه و سرعت رشد متفاوت خواهد بود. در مواردی که ناخنک کوچک است، قطره‌های چشمی و روان‌کننده‌ها بهترین گزینه خواهند بود. در برخی موارد نیز یک لنز طبی برای جلوگیری از رشد ناخنک در چشم فرد بیمار قرار داده می‌شود. با راه‌های درمان ناخنک چشم در طب سنتی در ادامه آشنا خواهیم شد.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kgg82

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیورتیکولیت یا التهاب دیورتیکولوم‌های روده بزرگ چیست؟