تاریخ انتشار: 1398/07/09 00:00
کد خبر: 85959

چراغ اول روشن شد/عبور از بحران استراماچونی و استقلال

سرانجام استقلال با استراماچونی به اولین برد خود در این فصل از رقابت‌ها دست پیدا کرد.
چراغ اول روشن شد/عبور از بحران استراماچونی و استقلال

شاید تا پیش از دیدار استقلال و گل ریحان در جام حذفی، طرفداران آبی‌ گمان می‌کردند تیمشان با یک برد مقتدرانه از زمین بازی خارج می‌شود. در واقع آن‌ها فکر نمی‌کردند تیم دسته اولی گل ریحان بتواند مثل هر ۵ بازی قبلی استقلال در لیگ برتر، آن‌ها راتحت فشار بگذارد. اما این تیم که در نیمه اول خیلی مسلط بر بازی بود و توپ و میدان را در اختیار داشت، زودتر از آبی‌ها هم به گل رسید تا حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال به مهاجمان این تیم هم نه نگوید.

البته استقلالی‌ها خیلی زود با گل به خودی گل ریحانی‌ها بازی‌ها را به تساوی کشاندند تا نیمه اول با نتیجه یک بر یک به پایان برسد. اما نیمه دوم پس از وصل شدن برق ورزشگاه انقلاب کرج که مدتی بازی را متوقف کرده بود با حملات استقلال ادامه پیدا کرد. حملاتی که منجر به اعلام یک ضربه پنالتی به سود تیم تهرانی شد.

استقلالی‌ها که خاطره خوشی از پنالتی‌ها ندارند این بار مرتضی تبریزی را پشت توپ گذاشتند تا بلکه او هم با گل کردن آن، روحیه از دست رفته خود را بازگرداند و هم هواداران معترض را با خود آشتی دهد. اما این بار هم استقلال پنالتی زن نداشت و ضربه تبریزی توسط دروازه‌بان گل ریحان دفع شد.

درواقع استراماچونی در خصوص مرتضی تبریزی مرتکب دو اشتباه شد. یک اینکه او این بازیکن را پس از لگد زدن به کلمن در بازی قبلی تنبیه نکرد و به ترکیب اصلی راه داد. دو اینکه بازیکنی که نتوانسته در بازی‌های گذشته گلزنی کند و تحت فشار شدید است، نباید به عنوان پنالتی زن در این بازی و زمان حساس انتخاب می‌کرد.

مربی ایتالیایی که به اشتباهش پی برده بود، در دقیقه ۸۶ با تعویض تبریزی و به میدان آوردن سجاد آقایی، مهاجم جوان خود، جان تازه‌ای به خط حمله تیمش داد.

بازی به وقت اضافه کشیده شد و تنها سه دقیقه نیاز داشت تا سجاد آقایی استقلال را به گل دوم برساند. بازیکنی که خیلی زود جواب اعتماد استراماچونی را درون زمین داد. اما این پایان کار آقایی و استقلال نبود. این بار این مهاجم جوان در دقیقه ۱۱۳ با پاس خوب خود، فرشید اسماعیلی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن هم تیر خلاص را بر پیکره گل ریحان زد.

حالا استقلال به اولین برد خود دست پیدا کرد، البته بردی که به سختی و بدون کلین شیت مقابل تیم لیگ یکی به دست آمد. این یعنی آبی‌ها نباید از این نکته غافل شوند که هنوز نه دروازه مطمئن دارند، نه دفاع بی‌خطر و نه حمله پرخطر!

اما به هرحال استقلال می‌تواند با این پیروزی، با روحیه بهتر به فکر برد در بازی با گل‌گهر سیرجان در رقابت‌های لیگ برتر باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kgmmv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داوری دیدار استقلال و گل ریحان کارشناسی شد