تاریخ انتشار: 1395/12/18 16:53
کد خبر: 224411

بارسا و 10 فرمان برای خلق معجزه در نوکمپ

احیای غرور از دست رفته یا خلق شگفتی؟ بارسلونا امشب برابر پاری سن ژرمن هر دو هدف را نشانه گرفته است.
بارسا و 10 فرمان برای خلق معجزه در نوکمپ

به گزارش فرتاک ورزشی، "LA REMONTADA" به معنای جبران، کلمه ای است که در چند روز اخیر بیش از هر کلمه دیگری در رسانه های بارسلونا تکرار شده است. بارسای ناامید و تحقیر شده سه هفته پیش حالا به تیمی دیگر تبدیل شده است؛ تیمی که قرار است امشب، غیرممکن را به ممکن تبدیل کند.

به عقیده نشریه مارکا، بارسا با این 10 دلیل، امیدوار به خلق معجزه است:

1- بهبود شرایط روحی تیم

بارسا سه هفته پیش در شرایطی پارک دو پرنس را ترک کرد که احساس یک تیم کاملا بازنده و سرخورده را داشت. شکست 4-0 برابر PSG خردکننده، تاریخی و تحقیرآمیز بود. پس از آن بازی، بارسا در 4 دیدار متوالی در لالیگا پیروز شد و به خصوص برتری 5-0 شنبه شب برابر سلتا، با نمایشی کامل و استثنایی از بازیکنان بارسا به دست آمد. روحیه منفی، حالا جای خود را به خوشبینی و اعتماد به نفس داده است.

 

2- لغزش رئال در لالیگا

بارسا سه هفته پیش با اختلاف، تیم دوم لالیگا بود ولی از آن روز، اوضاع آبی اناری ها تغییرات زیادی کرده است. رئال با شکست از والنسیا و تساوی مقابل لاس پالماس، برتری امتیازی خود را از دست داد و بارسا هرچند با یک بازی بیشتر، ولی به عنوان صدرنشین لالیگا و با روحیه ای مضاعف به بازی برگشت با پاری سن ژرمن رسیده است.

 

3- مسی و نیمار، ترسناک تر از همیشه

وقتی ستاره های بارسا روی فرم باشند، مقابله با این تیم از همیشه دشوارتر می شود. در یکی دو هفته اخیر، مسی و نیمار به بهترین روزهای خود نزدیک شده اند. نمایش این دو بازیکن در بازی با سلتا که سه گل از 5 گل آبی اناری ها را به ثمر رساندند، امیدواری هواداران به خلق یک معجزه را بیش از گذشته کرده است.

 

4- اعلام به موقع خبر کناره گیری انریکه از هدایت بارسا

چهارشنبه گذشته و پس از پیروزی 6-1 بر خیخون بود که لوئیس انریکه رسما اعلام کرد که در انتهای فصل از مربیگری بارسا کنار خواهد رفت.

این خبر باعث شد تا فشارها از روی وی و تیم برداشته شود. حالا دیگر تا پایان فصل، صدای سوت و اعتراض در نوکمپ علیه انریکه شنیده نخواهد شد؛ چرا که همه می دانند از ابتدای فصل بعد، پروژه ای جدید با یک مربی دیگر آغاز خواهد شد. پس از شکست 4-0 از PSG، شاهد اعتراضات علنی هواداران بارسا به انریکه و آندره گومس بودیم.

 

5- نوکمپ

بارسلونا در ورزشگاه خانگی خود در همه بازی هایش در لیگ قهرمانان پیروز شده است. در فصل جاری، سلتیک، سیتی و گلادباخ همه در نوکمپ مغلوب شده اند و در یکی دو سال گذشته نیز تیم های قدرتمندی چون بایرن، اتلتیکو، آرسنال و همین پاری سن ژرمن، دست ها را به علامت تسلیم بالا برده اند.

  

6- تغییر سیستم

پس از شکست در پاریس، مشخص شد که بارسا در میانه زمین با مشکل مواجه است و انریکه این معضل را با تغییر سیستم از 3-3-4 با 3-4-3 حل کرد. بارسا در سه بازی اخیر خود با 4 هافبک به میدان رفته و سه برد متوالی کسب کرده است. 13 گل زده و تنها 2 گل دریافت کرده است.

 

7- سه پیروزی اخیر در لیگ قهرمانان

برد 4-0 برابر سیتی، 7-0 برابر سلتیک و 4-0 برابر گلادباخ، نشان می دهند که برای خط حمله بارسا زدن 4 گل یا بیشتر، یک امر نشدنی نیست. وقتی بارسا به تیمی چون سیتی 4 گل زده، پس احتمال تکرار این نتیجه مقابل حریف پاریسی نیز نمی تواند غیرممکن باشد. بارسا دو سال پیش در نوکمپ به تیمی قدرتمند مثل بایرن نیز سه گل زده بود.

 

8- تراشتگن در روزهای اوج

اگر از هر هوادار بارسا پس از شکست 4-0 از پاری سن ژرمن، در مورد بدترین بازیکن زمین سوال می کردید، شاید برای شما هر بازیکنی را نام می بردند به غیر از تراشتگن. گلر آلمانی هرچند 4 گل دریافت کرد؛ ولی روی هیچکدامشان مقصر نبود و در غیاب او، باخت بارسا سنگین تر هم می شد. تراشتگن در دو ماه گذشته نیز بارها با واکنش های خوب خود، ناجی آبی اناری ها شده است.

 

9- حمایت پرشور هواداران

چهارشنبه در نوکمپ، همه برای یک هدف، متحد خواهند شد. در بازی با سلتا شاهد بنرهایی بودیم که نشان از خوشبینی هواداران برای جبران می داد و قرار است روز بازی نیز 80 هزار پرچم بارسلونا بین هواداران توزیع شود. هوادار بارسا، از حالا گل خودش را به PSG زده است.

 

10- بارسلونای زخم خورده

شکست 4-0، خود به تنهایی روح و جسم بارسلونا را زخمی کرده است و پیش بینی اخیر یوفا مبنی بر اینکه آبی اناری ها هیچ شانسی برای جبران شکست ندارند نیز بیش از پیش باعث آزرده خاطر و زخمی تر شدن بارسا شده است.

پیش بینی یوفا به طور حتم موردپسند اونای امری(سرمربی PSG9 و بازیکنان پاری سن ژرمن قرار نگرفته است؛ چون همه خوب می دانند که نباید با دم شیر بازی کرد. مسی، نیمار، پیکه، سوارز و... تشنه انتقام هستند و خبر مربوط به یوفا را هم خوانده اند؛ بدون شک.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kjmb8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش‌بازی بارسلونا- پاری‌سن‌ژرمن/ نوکمپ در انتظار معجزه