تاریخ انتشار: 1397/04/18 22:20
کد خبر: 139611

نگاهی گذرا به آمارها و دیدارهای جذاب مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مسابقات جام جهانی روسیه به مرحله نیمه نهایی رسید و تیم های بلژیک، فرانسه، انگلستان و کرواسی به این مرحله راه پیدا نمودند که بد ندیدیم به مرحله یک چهارم نهایی و بازی های برگزار شده نگاهی گذرا داشته باشیم.
نگاهی گذرا به آمارها و دیدارهای جذاب مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

امین یزدانی؛ دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی به پایان رسیدند که تیم های فرانسه،بلژیک،انگلستان و کرواسی ،گام به مرحله نیمه نهایی گذاشتند.

در مرحله نیمه نهایی، شاگردان مارتینز که تیمی با طراوت، چشم نواز ، شاداب و شگفتی ساز این رقابت ها، که از خط تهاجمی مهلکی برخوردار بوده و سرعت انتقال ویرانگرشان، جز لاینفک برنامه های تیمی آنهاست، پس از خارج کردن برزیل از گردونه رقابت ها که یکی از مدعی اصلی قهرمانی، به شمار می رفت، باید درمرحله نیمه نهایی به مصاف فرانسه ای بروند که خود،توانسته بود دریک بازی با برنامه وحساب شده که پرس از جلو را در کار تیمی قرار داده بود وازطرفی مثلث ویران کننده ی کانته،پوگبا و گریزمان درمتن آن قرار داشت، شاگردان اسکار تابارز را که از ساختار تیمی بسیار مستحکم و خط دفاعی و دفاع تیمی قدرتمند ،منسجم و منظمی برخوردار بودند، درغیاب کاوانی،فوق ستاره ی مهار نشدنی لاسلسته،قدم به نیمه نهایی گذاشتند.بلژیکی ها احتمالا  همچنان به ماجراجویی خود در جام جهانی روسیه ادامه خواهند داد.

سومین دیدار این مرحله از رقابت ها را دو تیم انگلستان وسوئد برگزار کردند.دراین دیدار شاگردان ساوت گیت که از آرایش و مدل مدرن ۲-۵-۳ درمقابل مدل وسیستم ۲-۴-۴خطی آندرسون استفاده کرده بود،توانست دریک بازی با حوصله،تاکتیکی و با استفاده از شروع مجددهایی که درتخصص فوتبال انگلستان است و همچنین با تکیه بر قدرت خط میانی اش که بازیکن با تجربه ای همچون هندرسون، آن را به خوبی هدایت و فرماندهی می کند و با تکیه بر خط دفاعی سه نفره ای که از نیروی جوانی برخوردارند ،توانست پس از ۲۸ سال، راهی نیمه نهایی شوند.این تیم ملی انگلیس، یاد آور تیم رویایی انگلستان بابی رابسون فقید درجام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیاست.زیرا انگیزه، حس مسولیت ، میل به پیروزی و برنده شدن، همانند تیم بابی رابسون سال ۱۹۹۰،در تیم ساوتگیت ،موج می زند.

آخرین دیدار مرحله یک چهارم را دوتیم روسیه، میزبان رقابت ها و کرواسی درشهر سوچی برگزار کردند.روس ها که باحذف اسپانیا ،اولین شگفتی ساز این رقابت ها محسوب شدند،بیشتر بر قدرت تیمی  وساختار دفاعی و بازی ساده، بنا شده تا تکیه برستاره ها.

آنها آهسته،اما پیوسته در رقابت ها جلو آمدند و حتی درآستانه صعود به نیمه نهایی نیز بودند،تا طلسم ۴۸ ساله ی عدم راهیابی به نیمه نهایی را نیز بشکنند،اما آنها به تجربه کروات ها در ضیافت پنالتی ها باختند و درمنظر هوادارانشان، با سری بالا با رقابت ها وداع کردند.چرچسف تیمی با ساختاری قوی و سازماندهی شده از نوع نظامی اش ،ساخته بود،هرچند تیمش، چشم نواز و زیبا بازی نمی کرد،اما او روسیه را فراتر از انتظارها ،پیش برد.

uOo99FQRBYIW

کرواسی که درمرحله گروهی با استفاده از تنوع سیستم وتاکتیک، بسیاری از مردم وعلاقه مندان فوتبال را با بازی های باطراوت،شاداب و زیبای خود، سرمست کرده بود،در دو بازی مرحله یک هشتم و یک چهارم ، آن طراوت وشادابی مرحله گروهی را به همراه نداشت و به لطف ضربات پنالتی گام به نیمه نهایی گذاشتد.آنها ازنیمکت قدرتمندی برخوردار نیستند و بیشتر متکی به خط میانی فوق العاده شان هستند.

دالیچ نشان داد که بخوبی از توانایی های بازیکنانش آگاه است و درحین بازی نیز از قدرت بازیخوانی خوبی برخوردار است.محوریت تیم کرواسی ،حول مودریچ می چرخد واین بازیکن خلاق و با هوش که بخوبی درلحظات حساس تصمیم های بزرگ می گیرد،تاکنون کروات ها را در بازی ها نگه داشته است.البته نباید از سرعتی تیمی کروات غافل ماند،ازطرفی کروات ها نشان دادند که ازنظر بدنی با مشکل روبرو شده اند و مصدومیت ها ،ممکن است گریبانشان را درمرحله نیمه نهایی و در بازی با انگلستان بگیرد.کرواسی ،پس از ۲۰ سال و پس از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه،گام به نیمه نهایی گذاشتند،تا دراین مرحله به مصاف انگلیسی برود که سراسر انگیزه است.

در مرحله یک چهارم نهایی ،مجموعا ۱۱ گل وارد قفس توری تیم ها شده است  که از این تعداد گل،۵ گل آن، از طریق ضربات ایستگاهی به ثمر رسیده است.

دو تیم روسیه و کرواسی برای صعود در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی،دو بار کارشان به ضربات پنالتی کشیده شد.

ازمیان ۴ تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی ،کرواسی با ۲۴۰ دقیقه و انگلستان با ۲۱۰،به ترتیب ۶۰ و ۳۰ دقیقه بیشتر از دوتیم فرانسه وبلژیک بازی کرده اند،هرچند دوتیمی که بیشترین دقایق بازی را انجام داده اند،باید به مصاف هم بروند.

هری کین با۶ گل، هنوز درصدر گلزنان جام جهانی روسیه قرار دارد.

آیا بازهم باید در انتظار شگفتی ها نشست؟ آیا شاهد قهرمانی تیمی خواهیم بود که تاکنون هیچگاه موفق به فتح جام جهانی نشده است؟هیچ غیر ممکنی در عالم فوتبال وجود ندارد، و راز جذابیت فوتبال درهمین نکته نهفته است..

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kkoyq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رقص اومتیتى در داخل هواپیما بعد از صعود به نیمه نهایى

 نگرانی سرمربی اسپانیا از حربه خطرناک تیم ملی روسیه
هیه رو: آنها در توپ های هوایی بسیار خطرناک هستند