تاریخ انتشار: 1396/06/17 17:58
کد خبر: 184283

توصیه‌های کی روش به مورینیو

سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان و کمک مربی سابق منچستریونایتد،با تشریح دلایل افت این تیم مطرح انگلیسی توصیه هایی برای مورینیو داشت.
توصیه‌های کی روش به مورینیو

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که زمانی به عنوان سر الکس فرگوسن روی نیمکت تیم منچستریونایتد می نشست،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری معتبر رویترز به تشریح وضعیت تیم سابق خود پرداخت.

خوزه مورینیو باید منچستر یونایت را در فصل جاری به عنوان عنوان انگلیس منصوب کند؛ اگر او مجددا فرهنگی را که به موفقیت عصر الکس فرگوسن تبدیل شده است، کویروس به رویترز گفت.

رویترز در معرفی کارلوس کی روش نوشته است: کارلوس کی روش در دو مقطع زمانی از 2002 تا 2008 در مجموع پنج سال دستیار فرگوسن بود و در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا 2008 و همچنین سه قهرمانی در لیگ برتر یکی از عناصر تاثیر گذار بود.

این مربی 64 ساله معتقد است که یونایتد پس از فرگوسن، از برنامه های پر هزینه باشگاه هایی مانند منچستر سیتی و چلسی پیروی کرده است و باید هسته ای از بازیکنان داشته باشد تا بتواند موفقیت های پایدار داشته باشد.

کی روش که به تازگی ایران را برای دومین بار پیاپی به جام جهانی برده ،گفت: "منچستر یونایتدی که من در آن کار می کردم بر اساس چندین عنصر (بازیکن) بود، بنیان و اساس کار الکس بر پایه تداوم و اعتماد بود."
"منچستر یونایتد در آن زمان تیم های مختلفی نداشت، آنها دارای هسته ای از بازیکنان بودند که میراث و فرهنگ باشگاه بودند.

"به نظر من، چیزی که باعث شد تیم دچار مشکل شود و افت کند، این بود که این رویکرد فرهنگی شکسته شد، و منچستریونایتد شروع کرد شبیه باشگاه های دیگر شدن و تیم ساختن با پول. این باشگاه کمی از میراث خود را از دست داد.

کی روش افزود:"این پایه ها و بنیان ها در باشگاه خیلی قوی بودند. فکر می کنم شما می توانید در این لحظه ببینید که این باشگاه همان باشگاه است، با همان رنگ ها، طرفداران همان طرفداران هستند، اما الگوی باشگاه همان الگویی است که منچسترسیتی، چلسی و برخی دیگر از باشگاه ، مانند PSG و برخی دیگر در اروپا نیز دارند.

"من امیدوارم که اگر تیم تحت هدایت خوزه مورینیو بتواند موفق شود و قهرمانی را کسب کند، بتواند دوباره همان بنیان را که ثبات و تداوم است، بازیابی کند.

"به دلیل اینکه قهرمانی در این سطح ، برای خوزه یا هر مربی دیگری بسیار مهم است ، تا به همه بفهمانند که اکنون ما شرایط مناسبی برای ادامه کار با این هسته از بازیکنان داریم."

یونایتد در سه سال اول پس از بازنشستگی فرگوسن در سال 2013، دوران سختی را تجربه کرد. پس از فرگوسن دیوید مویس تنها هشت ماه به جای او هدایت تیم را در اختیار گرفت و سپس جای خود را به لوئیس فن خال داد.

هزینه های سنگین

فن خال در پایان فصل دوم حضور خود در یونایتد این تیم را قهرمان جام حذفی کرد، اما اخراج و مورینیو جایگزین او شد، که در اولین فصل خود با کسب قهرمانی در لیگ اروپا و جام حذفی تا حدودی این تیم را به روزهای پر افتخارش بازگرداند.

مورینیو به شدت برای انجام اصلاحات در تیم تلاش کرده است، سال گذشته پل پوگبا را جذب کرد و علاوه بر او در 14 ماه گذشته ، اریک بیلی، زلاتان ابراهیموویچ، هنریک میختاریان، نمانیا ماتیچ، ویکتور لیندنوف و رمولو لوکاکو را به خدمت گرفت.

کی روش معتقد است که هموطن پرتغالی خود در حال حاضر توانایی آن را دارد که برای اولین بار پس از بازنشستگی فرگوسن، عنوان قهرمانی لیگ برتر را بدست آورد، اگر او می خواهد برای بازسازی کامل پایه و بنیان قهرمان 20 دوره لیگ برتر انگلیس زمان داشته باشد، این (قهرمانی) گام بسیار مهمی است.

کی روش گفت: "در سال جاری چند تصمیم جالب اتخاذ شد که مشابه سال اول نبودند و این نشان می دهد که حالا خوزه اوضاع را بهتر می شناسد."

"البته، او فردی با هوش و با تجربه است و او می داند که فضای درونی، ذهنیت و روحیه تیم را بسیار بهتر از بقیه می شناسد.

"این مهم است که خوزه قهرمان لیگ شود تا بتواند آن دو مسئله بزرگ، یعنی تداوم و ثبات را اجرا کند.

"و با توجه به بازیکنان که منچستر یونایتد در حال حاضر دارد، من معتقدم در آینده این تیم به تغییرات زیادی را نیاز ندارد، فقط باید به حرکت رو به جلو ادامه دهد."

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3knxp8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پوگبا: با مورینیو می توانیم فاتح لیگ قهرمانان شویم