تاریخ انتشار: 1402/04/21 12:46
کد خبر: 2835

ارزش تیم‌های لیگ برتری مشخص شد/ توپچی‌ها بیش از هر تیم دیگری پیشرفت کردند

ارزش هر تیم لیگ برتری مشخص شد و آرسنال بهترین و چلسی بدترین روند را طی کرده است.
ارزش تیم‌های لیگ برتری مشخص شد/ توپچی‌ها بیش از هر تیم دیگری پیشرفت کردند

آرسنال بیش از هر باشگاه دیگری در لیگ برتر ارزش تیم خود را افزایش داده است.

تیم میکل آرتتا فصل گذشته با فاصله کمی از قهرمانی در لیگ برتر بازماند و منچسترسیتی گوی سبقت را از آنها ربود. اما نباید از این موضوع غافل شد که این مربی اسپانیایی چقدر تیم خود را بهبود بخشیده است، تیمی که در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ پنجم شد. و این موضوع از طریق آمار ارائه شده توسط «ترنسفرمارکت» ثابت شده است.

ترکیب‌بندی تیم آرسنال ۵۷۲ میلیون پوند هزینه داشت و ارزش فعلی آنها در بازار ۹۱۵ میلیون پوند است. این افزایش ۳۴۳ میلیون پوندی، ۱۰۰ میلیون پوند بیشتر از هر تیم دیگری در این بخش است.

لیورپول و منچسترسیتی نیز از زمانی که بازیکنان خود را خریداری کردند به ترتیب ۱۵۴ و ۱۵۰ میلیون پوند ارزش تیم‌های خود را بهبود بخشیده‌اند و پپ گواردیولا تنها سرمربی است که مجموعه‌ای از بازیکنان به ارزش بیش از ۱ میلیارد پوند دارد. تاتنهام همچنین می‌تواند بگوید که ارزش تیم خود را به میزان ۴۳ میلیون پوند افزایش داده است.

اما در انتهای دیگر جدول، چلسی و منچستریونایتد قرار دارند. سرمایه ۶۰۰ میلیون پوندی تاد بولی از زمان حضورش در استمفوردبریج از ۱۲ ماه پیش، کمک چندانی به بهبود تیم نکرده است. با در نظر گرفتن قیمت فعلی بازیکنان نسبت به مبلغی که برای خریدشان هزینه شده، این تیم به انتهای جدول سقوط می‌کند. باشگاه غرب لندن ۸۸۰ میلیون پوند برای فهرست پر ستاره خود هزینه کرد (بیش از هر باشگاه دیگری) و ارزش فعلی آنها ۷۵۶ میلیون پوند است. آنها با ضرر خالص ۱۲۴ میلیون پوندی به جایگاه بیستم رسیدند. مردان اریک تن‌هاخ هم با ضرر ۱۱۵ میلیون پوندی در رتبه یکی مانده به آخر ایستادند. چلسی و یونایتد در کنار شفیلد یونایتد و ولوز چهار باشگاهی هستند که ارزش نقل و انتقالات منفی دارند.

در همین حال، دیگر برنده بزرگ این لیست برایتون است که ارزش تیمش ۲۴۳ میلیون پوند افزایش داشت و بازیکنانی مانند ایوان فرگوسن، مویسس کایسدو، خولیو انسیسو، پرویس استوپینیان، کائورو میتوما و سولی مارچ را توسعه داده‌ است. برنتفورد، استون‌ویلا، کریستال پالاس و ناتینگام فارست نیز ارزش تیم خود را بین ۸۱ تا ۱۷۹ میلیون پوند افزایش داده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kwpq3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ادامه فراز و نشیب‌های چلسی با یک تساوی دیگر