تاریخ انتشار: 1402/04/15 18:00
کد خبر: 3186

آیا داشتن اسهال در بارداری طبیعی است؟

مشکلات گوارشی مانند یبوست و اسهال به‌دلیل تغییرات هورمونی، تغییر در رژیم غذایی، تغییرات فیزیکی و استرس مادر در دوران بارداری شایع هستند.
آیا داشتن اسهال در بارداری طبیعی است؟

مشکلات گوارشی مانند یبوست و اسهال به‌دلیل تغییرات هورمونی، تغییر در رژیم غذایی، تغییرات فیزیکی و استرس مادر در دوران بارداری شایع هستند. با این حال، ممکن است به بارداری ربطی نداشته باشند و ناشی از عفونت یا اختلال روده باشند.

 اگرچه بعضی از خانم‌ها مشکلات گوارشی مانند اسهال در بارداری را جدی نمی‌گیرند، اما در صورت داشتن علائم شدید یا مداوم می‌تواند باعث بروز عوارضی مانند کم‌آبی و سوءتغذیه شود. در دوران بارداری این عوارض برای مادر و جنین آسیب‌زا هستند. به‌همین‌دلیل است که اگر مشکلات گوارشی شما ظرف چند روز برطرف نشد یا بدتر شد، بهتر است تحت درمان قرار بگیرید.

آب فراوان بنوشید و از مصرف نوشابه و قهوه خودداری کنید. اسهال به‌ندرت تهدیدکننده زندگی است، اما نباید خیلی ساده تلقی شود. متاسفانه برخی از خانم‌ها با تصور ارتباط اسهال در بارداری و جنسیت، این مسئله را جدی نمی‌گیرند و ناگهان با عوارض شدیدی مواجه می‌شوند. از نظر علمی نمی‌توان از طریق زمان بروز اسهال در بارداری، جنسیت جنین را تشخیص داد.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n68o4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


۱۱ راه درمان خانگی و تسکین خارش پوست در بارداری