تاریخ انتشار: 1396/09/17 21:31
کد خبر: 170286

مروری بر تاکتیک استقلال در بازی با سپاهان

مروری بر تاکتیک استقلال در بازی با سپاهان

با دیدن ترکیب استقلال شاید به ذهن ما می آید که ترکیب شفر چیست ؟

استقلال از ترکیب به ظاهر ۴.۲‌.۳‌.۱ استفاده کرد. اما استقلال از یک‌روش جدید در فوتبال ایران استفاده کرد.

ترکیبی که نیم به هر زوج اضاف میکند چه در فاز دفاع و حمله و چه در میانه ی میدان. برای بردن مثلا یک جنگ او بجای دو علیه دو، از دو و نیم علیه دو استفاده میکرد.

چرا شجاعیان به نیمه زمین و کنار ابراهیمی رفت؟

شجاعیان تنها بازیکن استقلال است که پاسهای چیپ پشت دفاعی را تخصص دارد از این رو کنار ابراهیمی قرار گرفت تا ابراهیمی وظایف دفاعی و شجاعیان با توجه به قدرت استارتهای کوتاه و پاسهای انتقالیش هم در امر پرسینگ کمک ابراهیمی کند هم با حضور قائدی وظایف، رسیدن به پشت فضای دفاع سپاهان مکمل داشته باشد.

نقش جپاروف در این بازی چه بود؟

جپاروف یک بازیکن با استایل بازی منحصر به فرد است، او دو نقش داشت، گاهی نزدیک به منطقه ای باشد که توپ هست، گاهی نقش (free man) را اجرا کند، برای باز شدن این مسئله میتوان گفت شبیه چیزی که ایسکو در رئال انجام میدهد.

دستور اول برای برتری عددی در گردش توپ ، دستور دوم در نقش مرد آزاد برای خارج کردن توپ از منطقه ی فشرده.

شفر، تیمی منظم میخواهد. یعنی کارها از قبل دیکته شده در تمرینات باید در زمین انجام شود.

شفر علاقه ای ندارد، بازیکنان خارج از وظایف خود عمل کنند. میخواهد توپ از عقب زمین گردش کند تا به جلوی زمین برسد.

مشکل استقلال هنوز پا برجاست. این تیم خلق موقعیت را براحتی انجام نمیدهد. این مشکل یک دلیل دارد، در فاز حمله نیاز به درک متقابل هست ، همانگونه که در خط دفاعی ارتباط کلامی یک امر بسیار مهم و حیاتی هست ، در فاز حمله نیاز به درک متقابل است . برای مثال نیاز هست خدمتتان بگویم یکی از بهترین زوجهای تاریخ فوتبال در حمله دوایت یورک و اندی کول منچستر فرگوسن بودند، بازیکنانی که به هیچ وجه جز بهترینهای تاریخ نبودند و نیستند بصورت انفرادی اما بصورت زوج و ترکیبی از بهترینهای تاریخ در فاز حمله هستند.

پس استقلال نیازی به بهترین مهاجمان ندارد ، نیاز به بهترین زوج ها دارد، چیزی که شفر دارد تلاش میکند ایجاد کند. این نکته را نباید فراموش کرد که هر سه گل استقلال از پشت محوطه ی جریمه به ثمر رسید.

 

نویسنده: محمد صالحی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n8lyx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رویارویی شفر و کرانچار با کیلومترها دور از صدر جدول