تاریخ انتشار: 1396/03/30 12:54
مصاحبه اختصاصی فرتاک ورزشی با بازیکن فولاد
کد خبر: 202289

مطلق زاده:نعیم سعداوی تمام تلاششان را برای موفقیت فولاد انجام دادند / او یک پدر و برادر بزرگ بود

فولاد خوزستان بعد از یک فصل پرفراز و نشیب که به جدایی نعیم سعداوی منجر شد با سیروس پور موسوی به توافق رسید و در حال حاضر جزو تیم هایی است که در کارزار نقل و انتقالات پر کار بوده است . محمود مطلق زاده از نفرات جوان و شاخص فصل گذشته فولاد که پرورش یافته آکادمی فولاد نیز میباشد از سیاست های موجود در باشگاه ابراز نارضایتی کرده و بابت بی مهری ها دل پر دردی دارد .
مطلق زاده:نعیم سعداوی تمام تلاششان را برای موفقیت فولاد انجام دادند / او یک پدر و برادر بزرگ بود

آقای مطلق زاده ابتدا از عملکرد خودت در این فصل بگو . به نظرت تونستی به اهدافی که از پیش معین کرده بودی برسی ؟

هر بازیکنی در ابتدا آرزو داره جایگاه ثابتی داخل تیم خودش بدست بیاره ، من هم طبیعتا در درجه اول همچین قصد و نیتی داشتم .خدا رو شکر تونستم جایگاه خودم رو مستحکم کنم و در اکثر بازی ها از ابتدا در ترکیب قرار بگیرم .به جز یک بازی که محروم بودم در تمامی بازی ها حضور داشتم . از این لحاظ میتونم بگم که نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشتم .بنابراین تقریبا از عملکردم راضی هستم و امیدوارم سال آینده به هدف های بزرگتری دست پیدا کنم .

 

فولاد خوزستان همیشه جزو تیم هایی بوده که از نیروهای جوان و مربوط به آکادمی خودش به بهترین شکل استفاده کرده ، اما در 2-3 سال اخیر به نظر میاد این رویه تغییر کرده و شما جزو بازیکن های انگشت شماری هستی که از تیم های پایه فولاد به تیم اصلی تزریق شدی ، به نظرت این تغییر استراتژی ناشی از چی میتونه باشه ؟

به نظر من مدیرهای جدیدی که در راس کار قرار گرفتن قدرت پذیرش ریسک استفاده از نیروهای جوان رو نداشتن .به هر حال استفاده از عناصر جوان ممکنه در یک بازه زمانی کوتاه ثمر بخش نباشه .من خیلی خوب به خاطر دارم که تو سالهای نه چندان دور هر سال 10-15 بازیکن جوان به تیم اصلی فولاد اضافه میشدن و در بسیاری از موارد شاهد بودیم تیم ملی فوتبالمون هم از این استعدادها استفاده بهینه میکرد .اما در چند سال اخیر شاید تعداد جوانانی که وارد تیم اصلی شدن به اندازه انگشتان یک دست هم نرسد. واقعا جای تاسف داره برای باشگاهی که این همه نیروی انسانی داخل اون وجود داره ولی برای نقل و انتقالات سراغ بازیکن های 30و 35 ساله رفته ! همونطور که گفتم مدیران برای فرار از انتقادات و کاهش فشار خیلی راحت جوانها رو زیر پا میزارن و به سراغ خریدهای چند صد میلیونی و میلیاردی میرن !

کار کردن با نعیم سعداوی چطور بود ؟

آقای سعداوی واقعا برای ما مربی دلسوز و فداکاری بودن .به نظر من مشکلاتی که برای شخص ایشان ایجاد شد ناشی از صداقت فوق العاده ایشان بود .آقا نعیم همیشه مثل یک پدر ما را راهنمایی میکردن و خدا رو شکر به بومی های این استان و به افرادی که برای فوتبال این خطه زحمت کشیدن اعتقاد داشت .شهامت ریسک کردن در قبال جوانان در وجود ایشان وجود داشت و ایمان داشتن که میشه با استفاده از استعدادهای بومی استان نتیجه گرفت . خدا رو شکر رتبه ای که کسب کردیم هم نسبت به پارسال بهتر بود و اگر یک سری کارشکنی ها انجام نمیشد صد در صد عملکرد به مراتب بهتری زیر نظر آقای سعداوی  داشتیم .

 

آینده فوتبالت رو چطور میبینی ؟ برای فصل آینده تصمیم گرفتی ؟

خدا رو شکر میکنم که الان در سنی هستم که میتونم با مشورت گرفتن از افراد باتجربه و دلسوز تصمیم خوبی برای آینده فوتبالم بگیرم .در حال حاضر هنوز با باشگاه برای فصل آینده به توافق نرسیدم .من این عزم و اراده را در داخل باشگاه برای ادامه همکاری نمیبینم و خودم هم با شرایط موجود تمایل چندانی برای ماندن داخل مجموعه فولاد ندارم .وقتی که 13 سال یعنی از کودکی داخل یک باشگاه حضور داری طبعا این توقع در وجود آدم شکل میگیرد که به یه شکل دیگری به تو نگاه بشود .برای شخص من که با این باشگاه به بزرگسالی رسیدم جای تاسف داره که باشگاه هنوز نتوانسته استراتژی مشخصی برای آینده خودش مشخص کنه .یک روز صحبت از جوانگرایی و استفاده از بازیکن بومی میکنند ولی فردا با بازیکنانی قرارداد نوشته میشه که همگی بالای 30 سال سن دارند !دل کندن برای من از فولاد واقعا سخته ولی با وضعیت کنونی فکر نمیکنم شرایط برای ادامه کار فراهم باشه . من 2-3 پیشنهاد لیگ برتری دارم و بزودی با مشخص شدن تکلیفم با فولاد راجع به آنها تصمیم میگیرم .

مصاحبه: امیر عامری


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qlz7j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



استارت فولاد خوزستان در زنجان