تاریخ انتشار: 1395/08/08 22:54
کد خبر: 252141

بعد از رضائیان حالا نوبت عالیشاه و نوراللهی است

در شماره‌های قبل طی یک تحلیلی به عدم ثابت بودن بازیکنان در ترکیب تیم تحت هدایت برانکو اشاره کردیم و از عملکرد این سرمربی کروات تمجید نمودیم که هر بازیکنی آماده و مهیا باشد به میدان می‌رود و این یعنی نگاه یکسان به همه بازیکنان و ایجاد توازن و عدالت در تیم.
بعد از رضائیان حالا نوبت عالیشاه و نوراللهی است

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، ولی با شناختی که از برانکو طی این چند سال پیدا کردیم، گرچه او مربی آرام، متین و باشخصیتی است ولی در مواقعی لجاجت و یکدندگی را پیشه می‌کند که این خصیصه منفی عملکرد او را زیر سئوال می‌برد.

او که پیشتر در تیم‌ملی هم به خاطر همین ایستادگی و سماجت بیش از حد روی حرف خود بازیکنان آماده‌ای مثل هاشمیان، خداداد عزیزی و نیکبخت واحدی را از تیم‌ملی دور کرده بود، هنوز آن اخلاق منحصر به فرد خود را فراموش نکرده و بعضا در پرسپولیس شاهد این رویه‌های او هستیم.

در این که قرمزها تحت هدایت اندیشه‌های برانکو به یک تیم قدرتمند، هجومی و مدعی تبدیل شده‌اند شکی نیست و صد البته او با تفکراتش مجموعه‌ای را درست کرده که همه از دیدن بازی‌هایش لذت می‌برند ولی معتقدیم که او باید برخی رفتارهای یکسویه و لجوجانه خود را کنار بگذارد که زحمات و خدماتش زائل نشود.

گرچه رضائیان به دلیل آن رفتارهای غیرحرفه‌ای و کودکانه‌اش صدالبته باید تنبیه و جریمه می‌شد ولی به هر حال بخشیدن این جوان ملی‌پوش که قابلیت‌های فراوانی هم دارد راهکاری حرفه‌ای بودکه برانکو به سختی و به دلیل فشار اذهان عمومی به آن تن در داد. حالا بعد از رامین، نوبت به 2 بازیکن تاثیرگذار و محجوب سرخپوشان رسیده که انصافا هم در بعد فنی و هم در بعد اخلاقی جایگاه ویژه‌ای در فوتبال کشورمان دارند.

قابلیت‌های فنی احمد نوراللهی و امید عالیشاه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و این دو نقش موثری در تیم قدرتمند فصل گذشته داشتند و الحق به لحاظ اخلاق و منش هم بازیکنان سر به زیر و کم‌حاشیه‌ای هستند ولی مشخص نیست چرا برانکو حالا به آنها پیله کرده تا جایی که آنها را سر خورده کرده و روحیه و انگیزه این دو فوتبالیست قابل را زائل نموده است.

برای نیمکت‌نشین کردن عالیشاه و تعویض‌های همیشگی او هیچ عذری پذیرفته نیست، چرا که هر وقت او در زمین مسابقه بود نقش انکارناپذیری در موفقیت سرخپوشان داشته و در بعد اخلاقی هم نمی‌توان به این بازیکن مودب ایرادی وارد دانست.

درباره نوراللهی هم باید گفت گرچه او ذخیره دائمی بازیکن کاملا آماده‌ای به نام کامیابی‌نیا شده ولی نیمکت‌نشینی محض این هافبک مقتدر هم توجیه فنی ندارد.

به هر روی سرمربی کروات بهتر از هر کسی می‌تواند برای تیم تحت هدایتش تصمیم بگیرد و ترکیب سرخپوشان را بالانس کند ولی به او توصیه می‌کنیم که سر خورده کردن بازیکنان پرتوانی مثل عالیشاه و نوراللهی که می‌توانند برای هر تیمی یک گوهر گرانبها باشند چیزی جز پایین آوردن عیار این مهره‌های آماده و مهیا و دلسرد کردن آنها به همراه نخواهد داشت.

این بازیکنان چند پسته می‌توانند در هر تیمی عصای دست مربی خود باشند ولی گویا برانکو نمی‌خواهد قدر آنها را بداند.

خبرنگار: "مهدی میرزائیان"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qy9j8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اولین تمرین سیاه‌جامگان پس از استعفای کاظمی/ «خداداد» با بازیکنان صحبت کرد