تاریخ انتشار: 1396/02/03 15:12
کد خبر: 215217

قلعه نویی همیشه موفق در برابر دروازه بان استقلال

مهدی رحمتی زمانی دروازه‌بان مورد علاقه قلعه‌نویی بود و در مقابل اولویت این دروازه‌بان برای ادامه فوتبال هم، حضور در تیم ژنرال به حساب می‌آمد.
قلعه نویی همیشه موفق در  برابر دروازه بان استقلال

حاصل همکاری این زوج در لیگ‌برتر 4عنوان قهرمانی بود، 2‌قهرمانی با استقلال در لیگ‌های پنجم و دوازدهم و 2‌قهرمانی با سپاهان در لیگ‌های نهم و دهم. همه‌چیز برای این مربی و دروازه‌بان خوب پیش می‌رفت تا اینکه نتایج ضعیف استقلال در هفته‌های پایانی لیگ سیزدهم همه  معادلات را خراب کرد. افت شدید استقلال باعث شد تا رحمتی و قلعه‌نویی به دلیل اتفاقات داخل رختکن رودرروی هم قرار بگیرند و وارد جنگی تمام‌عیار با یکدیگر شوند. رحمتی که پیش از این یک‌بار در اواخر لیگ یازدهم با ژنرال اختلاف پیدا کرده بود، این‌بار بدجور با او به مشکل خورد و خیلی زود به دشمن شماره یک موفق‌ترین سرمربی تاریخ لیگ‌برتر تبدیل شد. رحمتی در سال‌های اخیر چه خارج از زمین و چه داخل مستطیل سبز نشان داده نمی‌خواهد اختلافاتش با قلعه‌نویی را فراموش کند. جالب اینکه پس از این اتفاقات رحمتی در اکثر دوئل‌هایش با قلعه‌نویی بازنده بوده و نتوانسته آن‌طور که باید توانایی‌هایش را مقابل تیم‌های این مربی نشان دهد. مروری بر تقابل‌های رحمتی و قلعه‌نویی در سال‌های اخیر این موضوع را بهتر نشان خواهد داد.

لیگ هشتم

قلعه‌نویی پس از کسب اولین قهرمانی‌اش در لیگ‌برتر مستقیم به تیم‌ملی رفت. ژنرال پس از ناکامی در جام‌ملت‌ها، در اواسط لیگ هفتم به سطح اول فوتبال ایران برگشت و هدایت مس را برعهده گرفت؛ تیمی که رحمتی را به عنوان دروازه‌بان در ترکیب اصلی داشت. در پایان لیگ هفتم قلعه‌نویی به استقلال برگشت اما برخلاف پیش‌بینی‌ها رحمتی در مس ماند. همین داستان باعث شد تا رحمتی در لیگ هشتم دو تقابل مستقیم با استقلال و قلعه‌نویی داشته باشد. رحمتی در دور رفت موفق شد مقابل استقلال قلعه‌نویی کلین‌شیت کند و مقدمات پیروزی یک بر صفر مس را فراهم سازد اما در دور برگشت این شاگردان قلعه‌نویی بودند که دو گل به رحمتی زدند و در نهایت مس را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند.

 

لیگ یازدهم

 مسیر ژنرال و رحمتی در پایان لیگ دهم از هم جدا شد. پس از دبل سپاهان در لیگ‌های نهم و دهم، قلعه‌نویی راهی تبریز شد و هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفت. آن زمان ژنرال تلاش زیادی کرد تا رحمتی را با خود به تبریز ببرد اما این دروازه‌بان تصمیم گرفت به دعوت مظلومی جواب مثبت بدهد و به استقلال برگردد. همین داستان باعث شد تا رحمتی و قلعه‌نویی در لیگ یازدهم هم دو تقابل تماشایی با هم داشته باشند. در دور رفت این فصل شاگردان قلعه‌نویی در تراکتورسازی، 3‌بار دروازه رحمتی را باز کردند تا استقلال در ورزشگاه آزادی طعم شکست 3 بر 2 را بچشد. البته در دور برگشت این رحمتی بود که با کلین‌شیت در تبریز مچ سرمربی سابقش را خواباند و مقدمات پیروزی 2 بر صفر استقلال را فراهم ساخت.

 

لیگ چهاردهم

رحمتی در هفته‌های پایانی لیگ یازدهم وارد جنگ رسانه‌ای با قلعه‌نویی شد اما در کمال تعجب پس از بازگشت این مربی به استقلال تصمیم گرفت بار دیگر با او کار کند! همکاری این زوج در لیگ دوازدهم به قهرمانی ختم شد اما در لیگ سیزدهم با جنگی تمام‌عیار به پایان رسید؛ جنگی که باعث کنار گذاشته شدن رحمتی از استقلال شد. رحمتی پس از این اتفاقات راهی پیکان شد تا یکی از بدترین فصل‌های فوتبالی‌اش را پشت سر بگذارد. او در لیگ چهاردهم نه‌تنها با پیکان به لیگ دسته اول سقوط کرد بلکه در هر دو بازی رفت و برگشت به استقلال و قلعه‌نویی باخت. رحمتی در دور رفت مقابل شاگردان قلعه‌نویی در استقلال 3‌تایی شد و در دور برگشت هم با دریافت یک‌گل مقدمات باخت پیکان را فراهم کرد.

لیگ پانزدهم  / جام حذفی

 رحمتی پس از ناکامی با پیکان به استقلال برگشت اما درست پس از کنار رفتن قلعه‌نویی از سرمربیگری تیم محبوبش! ژنرال در آغاز این فصل قرار بود هدایت ملوان را برعهده بگیرد اما پس از خانه‌نشینی در هفته‌های ابتدایی سر از تراکتورسازی درآورد تا 3‌دوئل جذاب با رحمتی و استقلال داشته باشد. رحمتی در دور رفت لیگ پانزدهم با کلین‌شیت مقابل تیم قلعه‌نویی از تبریز به تهران برگشت اما در بازی برگشت 3‌گل خورد تا استقلال در خانه خودش 3 بر 2 مغلوب تراکتورسازی شود. البته پیش از دور برگشت رحمتی در جام‌حذفی برنده دوئل با قلعه‌نویی شد و استقلال را تا فینال پیش برد. رحمتی در رقابت‌های حذفی یک‌گل از تیم قلعه‌نویی خورد اما استقلال در نهایت بازی را با پیروزی 2 بر یک به پایان رساند تا دنیا به کام کاپیتان آبی‌ها باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qznzp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دروازه بان جوان استقلال وارد می شود

رحمتی بدون برد مقابل ژنرال دوگل
90 دقیقه با دروازه بان استقلال(گزارش تصویری)