تاریخ انتشار: 1396/01/28 00:11
کد خبر: 216592

وجه اشتراک عجیب/ نه برانکو توانست، نه منصوریان!

برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان هر دو در این فصل عملکرد موفقیت‌آمیزی داشتند؛ سرمربی پرسپولیس یکی از بهترین و مقتدرترین تیم‌های تاریخ این باشگاه را ساخت و سرمربی استقلال هم با جوانگرایی توام با موفقیت در این تیم توانست مخالفان را قانع کند و قدرتمندانه به حضورش روی نیمکت استقلال ادامه بدهد. در عین حال اما این دو نفر شکست‌ها و ناکامی‌هایی هم داشتند که حداقل در یک مورد خیلی شبیه به هم بود؛ تربیت یک دفاع کناری جدید!

 

مهدوی‌کیای جدید چه شد؟

علیرضا منصوریان امسال امیدوار بود بتواند از بهنام برزای در پست دفاع راست یک بازیکن جدید و موثر بسازد. منصوریان در فاز هجومی با ترافیک بازیکن روبه‌رو بود و بدش نمی‌آمد از برزای یک مدافع کناری جدید بسازد. او در بازی حذفی با صبای قم از بهنام در این پست استفاده کرد و بعد از پایان مسابقه در مورد او گفت برزای می‌تواند یک مهدوی‌کیای جدید در فوتبال ایران باشد! مهدوی‌کیا هم فوتبالش را ابتدا در پست‌های تهاجمی شروع کرد، اما بعد از آن دفاع راست شد و طی بیش از یک دهه، عملکردی خیره‌کننده داشت. با این حال ظاهرا خود منصوریان به سرعت متوجه شد قیاسش دور از حقیقت است. به همین دلیل هم دیگر برزای را در پست دفاع راست به بازی نگرفت و این بازیکن رفته رفته از ترکیب استقلال کنار رفت.

 

فرشاد، چپ کرد

برانکو اما خیلی دیرتر از منصوریان قانع شد و بابت این ماجرا، تاوان سنگینی هم پرداخت. سرمربی پرسپولیس بر این باور بود که فرشاد احمدزاده می‌تواند در پست دفاع چپ به یک پدیده بزرگ تبدیل شود و حتی ظرف یکی، دو سال پیراهن تیم ملی را هم بپوشد! مربی کروات بارها این بازیکن را در جناح چپ امتحان کرد. فرشاد در اولین بازی‌اش برای سرخپوشان در پست جدید، در بازی با سایپا از زمین اخراج شد و در بدترین تجربه هم یکی از ارکان کابوس باخت سه گله در داربی تهران لقب گرفت. پس از آن بود که برانکو فهمید احمدزاده این کاره نیست و باید او را به خط هافبک برگرداند! فرشاد در اولین بازگشتش به خط میانی در مسابقه با استقلال خوزستان یک پاس گل تماشایی داد. اشتباه کادرفنی اصلاح شد، اما حداقل به قیمت یک داربی برای سرخ‌های پایتخت تمام شد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w7r6r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرخط نقل و انتقالات با چهار ستاره/تکذیب گمانه زنی رسانه ها درخصوص بسته شدن سرخپوشان قبل از شروع/نقطه مشترک منصوریان و برانکو در نقل و انتقالات